Gå til innhold

Regne ut snittkarakter universitet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt en kalkulator for å regne ut snittkarakteren min i en bachelorgrad. Fylte inn alle karakterene, og antall studiepoeng for hver karakter. Fikk opp tallet 3,56. Men hva blir dette i bokstaver? Trenger et snitt på C for å komme inn på master, men vet ikke om jeg har gode nok karakterer. 

Anonymkode: bfd7b...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spør godt. Lurer på det samme selv. Har du flere Aer og Ber, enn Der og Eer, så blir det over C, vil jeg tro. Spør en rådgiver for å være sikker. 

Anonymkode: c27d8...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du spør godt. Lurer på det samme selv. Har du flere Aer og Ber, enn Der og Eer, så blir det over C, vil jeg tro. Spør en rådgiver for å være sikker. 

Anonymkode: c27d8...480

Det kommer jo helt an på hvor mange studiepoeng emnet har :) Er ikke automatisk snitt over C hvis alle emnene man har A og B i er verdt få studiepoeng. 

Anonymkode: bfd7b...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ThotSlayer

Jeg brukte kalkulatoren og jeg har også kommet inn på en master.

Definisjonene på den kalkuatoren er:

1.5 - 2.5 = D
2.5 - 3.5 = C
3.5 - 4.5 = B
4.5 og oppover = A

Jeg har nesten B i snitt (hvis man tar A mot C, så sitter jeg med 16B og en C). Jeg har en score på 3.94. Hvis du hadde plottet inn bare C i kalkulatoren hadde du fått en score på 3. Da har du et rent snitt på C. Men greia er at de teller C i snitt som alt fra midten av C og D i snitt og oppover. Det er ihvertfall slik hun på eksamenskontoret forklarte det til meg.

Så, så lenge du scorer bedre enn 2.5 på den kalkulatoren så har du C i snitt. Men det er en fordel å ha høyere snitt sånn at du er mer sikret til å komme inn.

Endret av ThotSlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Jeg brukte kalkulatoren og jeg har også kommet inn på en master.

Definisjonene på den kalkuatoren er:

1.5 - 2.5 = D
2.5 - 3.5 = C
3.5 - 4.5 = B
4.5 og oppover = A

Jeg har nesten B i snitt (hvis man tar A mot C, så sitter jeg med 16B og en C). Jeg har en score på 3.94. Hvis du hadde plottet inn bare C i kalkulatoren hadde du fått en score på 3. Da har du et rent snitt på C. Men greia er at de teller C i snitt som alt fra midten av C og D i snitt og oppover. Det er ihvertfall slik hun på eksamenskontoret forklarte det til meg.

Så, så lenge du scorer bedre enn 2.5 på den kalkulatoren så har du C i snitt. Men det er en fordel å ha høyere snitt sånn at du er mer sikret til å komme inn.

Snittet mitt er i følge kalkulatoren 3,56. Da er jeg godt innenfor grensa? 

Anonymkode: bfd7b...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
Just now, AnonymBruker said:

Snittet mitt er i følge kalkulatoren 3,56. Da er jeg godt innenfor grensa? 

Anonymkode: bfd7b...86e

Ja, hvis du leser det jeg skriver så er du det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt en kalkulator for å regne ut snittkarakteren min i en bachelorgrad. Fylte inn alle karakterene, og antall studiepoeng for hver karakter. Fikk opp tallet 3,56. Men hva blir dette i bokstaver? Trenger et snitt på C for å komme inn på master, men vet ikke om jeg har gode nok karakterer. 

Anonymkode: bfd7b...86e

Selv om du har har over C i snitt, så er du ikke garantert plass på master. Akkurat som for å komme inn på bachelor, så må du ha minst like bra snitt som den dårligste som kommer inn. 

Anonymkode: 6e217...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...