AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #1 Skrevet 3. april 2019 hei! Jeg har alltid hatt sensitiv hud samtidig som jeg blitt lett brun. har alltid blitt lett brun både i fjeset og på kroppen. forrige sommer og sommeren før solte jeg meg HARDT. ble bl.annet så solbrent i fjeset at jeg fikk noen blemmer, men med en gang huden var fin igjen, solte jeg meg MASSE igjen. jeg kunne sole meg flere timer hver dag. nå har jeg vært to uker i syden i varmen og har kun blitt brun på kroppen. har ikke fått noe som helst farge i fjeset. har nesten blitt mer hvit med røde flekker.. vet noen hva dette kan være?? er redd for at jeg aldri kan bli brun i ansiktet lenge Anonymkode: 9b391...cab
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #2 Skrevet 3. april 2019 Samme problemet her, bare at jeg ikke blir brun på leggene og lårene. Håper noen kan svare Anonymkode: 3e237...7a0
Djungelvrål Skrevet 3. april 2019 #3 Skrevet 3. april 2019 Jeg ble kraftig solbrent i ansiktet som fjortis av høyfjellsol. Jeg blir også sent brun i ansiktet, men så bruker jeg spf 20-50 i ansiktet på sommeren og i syden også da... Min mor ble heller aldri knallbrun i ansiktet så mulig det er arvelig.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #4 Skrevet 3. april 2019 Huden i ansikt, på hals og bryst er generelt tynnere enn på resten av kroppen. Dermed er det viktig å smøre seg med høyere faktor her. Skjønner ikke at det er et mål å sole på seg solskader. Jeg kjører faktor 30+ i ansiktet, bruker selvbruning beregnet til ansikt, og matcher sånn resten av kroppen uten å bli brent og få rynker og andre solskader på den tynne huden. Anonymkode: ef891...26f 6
Gjest Peanut Skrevet 4. april 2019 #5 Skrevet 4. april 2019 Ble brun i ansiktet før og fikk masse fregner >_< , men nå bruker jeg spf 50 i ansiktet. Om noe bruker jeg foundation/ farget dagkrem med spf 30-50.
NewStart87 Skrevet 4. april 2019 #6 Skrevet 4. april 2019 Samme problem her. Kan det være fordi noen av oss har mindre pigmenter i ansiktet?
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #7 Skrevet 4. april 2019 Det er helt vanlig å bli brunere noen steder på kroppen. Jeg blir aldri brun i ansiktet eller på brystet, men blir veldig brun på mage, bein og armer. Blir også fortere brent de stedene som aldri blir brune. Anonymkode: 9ccc7...58f
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #8 Skrevet 4. april 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt vanlig å bli brunere noen steder på kroppen. Jeg blir aldri brun i ansiktet eller på brystet, men blir veldig brun på mage, bein og armer. Blir også fortere brent de stedene som aldri blir brune. Anonymkode: 9ccc7...58f Jeg også. Helt likt som deg. Trodde jeg var alene om det Anonymkode: d04a9...d17
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #9 Skrevet 13. april 2019 På 4.4.2019 den 10.11, AnonymBruker skrev: Det er helt vanlig å bli brunere noen steder på kroppen. Jeg blir aldri brun i ansiktet eller på brystet, men blir veldig brun på mage, bein og armer. Blir også fortere brent de stedene som aldri blir brune. Anonymkode: 9ccc7...58f det forstår jeg selvfølgelig, men jeg er egentlig en person som blir lett brun. derfor er jeg bekymret for at jeg har mistet pigment eller noe i fjeset siden jeg solte meg i to uker uten å bli LITT brun i fjeset Anonymkode: 9b391...cab
Djungelvrål Skrevet 13. april 2019 #10 Skrevet 13. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: det forstår jeg selvfølgelig, men jeg er egentlig en person som blir lett brun. derfor er jeg bekymret for at jeg har mistet pigment eller noe i fjeset siden jeg solte meg i to uker uten å bli LITT brun i fjeset Anonymkode: 9b391...cab Det er jo litt merkelig at du ikke fikk NOE farge?? Jeg blir brun i ansiktet etter noen dager i solen, det bare tar litt lengre tid enn resten av kroppen også blir jeg ikke så brun som på kroppen pga høy faktor og arv.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #11 Skrevet 13. april 2019 1 time siden, SupaWoman skrev: Det er jo litt merkelig at du ikke fikk NOE farge?? Jeg blir brun i ansiktet etter noen dager i solen, det bare tar litt lengre tid enn resten av kroppen også blir jeg ikke så brun som på kroppen pga høy faktor og arv. jeg synes og at det er veldig merkelig. er redd for at jeg har ødelagt huden min.. Anonymkode: 9b391...cab
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #12 Skrevet 13. april 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: jeg synes og at det er veldig merkelig. er redd for at jeg har ødelagt huden min.. Anonymkode: 9b391...cab Redd for å ha ødelagt huden din? Når du alper deg til du får blemmer lærer ikke å forsetter. Så hadde jeg vært redd for verre ting en det! Sjekk deg for hudkreft! Anonymkode: c7d95...625
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #13 Skrevet 13. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Redd for å ha ødelagt huden din? Når du alper deg til du får blemmer lærer ikke å forsetter. Så hadde jeg vært redd for verre ting en det! Sjekk deg for hudkreft! Anonymkode: c7d95...625 *når du soler deg Anonymkode: c7d95...625
Tinkiwinkiii Skrevet 14. april 2019 #14 Skrevet 14. april 2019 På 3.4.2019 den 17.29, AnonymBruker skrev: hei! Jeg har alltid hatt sensitiv hud samtidig som jeg blitt lett brun. har alltid blitt lett brun både i fjeset og på kroppen. forrige sommer og sommeren før solte jeg meg HARDT. ble bl.annet så solbrent i fjeset at jeg fikk noen blemmer, men med en gang huden var fin igjen, solte jeg meg MASSE igjen. jeg kunne sole meg flere timer hver dag. nå har jeg vært to uker i syden i varmen og har kun blitt brun på kroppen. har ikke fått noe som helst farge i fjeset. har nesten blitt mer hvit med røde flekker.. vet noen hva dette kan være?? er redd for at jeg aldri kan bli brun i ansiktet lenge Anonymkode: 9b391...cab Kan være pigmentene i ansiktet ditt ble skadet allerede sist sommer. Solskader lagres desverre alltid i huden og vil komme frem tydelig på et senere tidspunkt som linjer,pigmentflekker,manglende pigmenter,sprengte blodkar,store porer,grov hud osv.Mitt tips er å beskytte ansiktet ditt med solfaktor 50 og heller bruke en selvbruning i ansiktet om du ønsker å være brun der.😊Jeg holdt på med overdreven soling selv når jeg var i 20-årene.Desverre har jeg masse hudplager nå som jeg nevnte over her.Skulle ønske jeg var smart å hørte på alle de som sa til meg at jeg skulle beskytte ansiktet mitt godt med høy faktor.Istedenfor solte jeg meg med lavet mulig faktor og olje..Ikke lurt!Angrer som bare det!Hilsen 37 åring med masse solskader.
Tinkiwinkiii Skrevet 14. april 2019 #15 Skrevet 14. april 2019 På 3.4.2019 den 20.37, AnonymBruker skrev: Huden i ansikt, på hals og bryst er generelt tynnere enn på resten av kroppen. Dermed er det viktig å smøre seg med høyere faktor her. Skjønner ikke at det er et mål å sole på seg solskader. Jeg kjører faktor 30+ i ansiktet, bruker selvbruning beregnet til ansikt, og matcher sånn resten av kroppen uten å bli brent og få rynker og andre solskader på den tynne huden. Anonymkode: ef891...26f Helt sant og veldig,veldig smart!!!👍🏻👍🏻👍🏻
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå