Gå til innhold

Har noen spørsmål


Megan

Anbefalte innlegg

Lurer på noen ting, så fint om noen kan svare :)

1) Hvor ofte må man trene for å holde en viss standard?

2) Har begynt med linser/briller. Hvor lenge er det anbefalt å bruke linsene daglig?

3) Hva er den beste måten å rense/vaske brilleglassene på?

-Megan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Svar på spørsmål 2:

-Dette varierer med linsetypen og hvordan øynene dine reagerer. Til å begynne med skal du bare ha dem på et par timer, og så øke etter hvert. Men dette skal da optikeren ha gitt deg beskjed om! Dessuten skal du etter en stund inn til kontroll.

Spørsmål 3: bruk litt såpe på glassene, skyll med lunkent vann og tørk med et mykt håndkle e.l. Eller bruk pussekluten som du sikkert fikk med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på spmål 1: 3 ganger/timer i uken for å øke formen, 2 ganger i uken for å beholde formen.

Dersom du ikke trener i det hele tatt nå, vil alt øke "standarden" :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Aline:

Det er vel et mellomtilfelle?

For at kroppen skal få full effekt av treningen, krever den hvile mellom slagene til å bygge opp muskulaturen og bedre oksygenopptak etc.

For å vedlikeholde en ok trent kropp, trenger kroppen trening 2 ganger i uken. For å øke, må den i aktivitet 3 ganger i uken, dvs. ca. annenhver dag.

Dersom du trener 2 timer en dag, OG du ikke overanstrenger deg, øker effekten av økten i forhold til om du trenger 1 time denne dagen. Men du får ikke hviletid for full restitusjon mellom de to timene. Og dobbelttimen kan ikke oppveie for at du sitter 4 dager på rumpa før neste trening :ler:

(til alle dere som vil halshugge meg for det siste utsagnet, jeg KJENNER Aline godt og ville ikke sagt det til noen andre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, sitter på rumpa og sitter på rumpa da.... :oops: :oops:

eh... ok, skjønner hva du mener.. :roll::ler:

Så tre timers trening, to ganger i uka er kanskje vedlikehold, men ikke byggende. :cry: ja ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmål 1: Tren annenhver dag.

Spørsmål 2: La øynene hvile en 30 min om morgenen før du tar på linser, og 30 minutter før du skal legge deg . (eller ha dem av når de begynner å bli ubehagelige) :) - Jeg gjørde det før jeg tok laser opperasjon. Hadde - 10 i styrke:):)- Nå ser jeg så godt at jeg skimyer hver og en av dere bak inleggene her :ler:

Spørsmål 3: Bruk vanlig zalo/sunlight. Blir kjempefin etter pussing med litt husholdningspapir/lommetørkle etter på.

I xstreme tilfeller, så virker white sprit oxo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...