AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #21 Skrevet 9. april 2019 Hold deg til kollektivt, enkelt og billig! raskt er det også. Beste systemet i hele europa. Fra tegel tar du buss med overgang til bane eller hele veien til alexanderplatz. Fra schönefeld går det både regionaltog og s-bane. Så alt er helt topp. Pleier ta toget selv, raskest. Anonymkode: d607e...8b2
Kjetil E Skrevet 9. april 2019 #22 Skrevet 9. april 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dropp buss. Buss i Berlin er nok litt mer for "viderekommene", U-bahn og S-bahn tar deg dit du skal. Trikk finnes kun øst i Berlin. Hvis du laster ned BVG-appen kan du få god oversikt over rutetider og du kan også kjøpe billett. Den er på engelsk og fungerer veldig godt. Har kun tatt taxi et par ganger i Berlin pga mye baggasje, ellers er det ikke nødvendig. Hvis du flyr til Tegel kan det kaaaanskje være verdt det hvis man synes buss er lite komfortabelt og fordi du avhengig av hvor du bor må bytte uansett. Jeg har ikke gjort det selv, men du kan jo vurdere å leie sånne bysykler noen ganger. Mange steder kan det ta kortere tid å sykle enn å ta kollektivt. For restauranter og alt annet anbefaler jeg å bruke TripAdvisor. Når du begynner å bli sulten og skal finne et sted å spise så bruker du bare "nær meg" funksjonen og velger et sted med bra anmeldelser og den type mat du vil ha. Der kan man også finne hvis det er andre restauranter, cafeer, bakerier osv du vil besøke. Aktiv bruk av TripAdvisor er virkelig det beste tipset uansett hvor i verden du skal. Anonymkode: d2702...354 Har faktisk kjørt bil i Berlin, helt inn i sentrum til Alexanderplatz og Brandenburger tor blant annet. Det var faktisk overraskende enkelt å kjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #23 Skrevet 11. april 2019 B5 76, 10117 Berlin, Germany Din Sachsenhausen Concentration Camp Memorial Tour starter foran Starbucks ved Brandenburger Tor (S / U-Bahn Brandenburger Tor) Noen som kan hjelpe meg litt her? Når jeg legger inn på adressen ser jeg at Starbucks er et pittelite stykke unna Brandenburger Tor S/U-bahnen. Skal jeg møte opp utenfor Starbucks eller på S/U-bahnen? Jeg forstår det ikke helt. 😕 Står guiden med skilt eller noe slik at man ser hvem man skal møte? Anonymkode: 7ac0f...197
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #24 Skrevet 12. april 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: B5 76, 10117 Berlin, Germany Din Sachsenhausen Concentration Camp Memorial Tour starter foran Starbucks ved Brandenburger Tor (S / U-Bahn Brandenburger Tor) Noen som kan hjelpe meg litt her? Når jeg legger inn på adressen ser jeg at Starbucks er et pittelite stykke unna Brandenburger Tor S/U-bahnen. Skal jeg møte opp utenfor Starbucks eller på S/U-bahnen? Jeg forstår det ikke helt. 😕 Står guiden med skilt eller noe slik at man ser hvem man skal møte? Anonymkode: 7ac0f...197 Hva er nettsiden til touren? Her er stedet du spør etter, enkelt å komme seg dit: https://www.google.no/maps/place/Starbucks/@52.517017,13.3781822,16z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x53fdf1aa767add0e!8m2!3d52.5167493!4d13.3797915 Du drar fint til Sachsenhausen på egenhånd med S-banen. Da kan du gå rundt på egenhånd, slipper tour. Anonymkode: d607e...8b2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #25 Skrevet 12. april 2019 Bor i Berlin. Dersom du ønsker å få et innblikk i livet til Berlinere, anbefaler jeg deg å rusle rundt i de forskjellige distriktene. De mest interessante nabolagene er Prenzlauer Berg (startpunkt senefelder platz, på lørdager er det et fint økologisk marked der), videre er Kreuzberg og neucölln interessant, Friedrichshain er også fint.. til kontrast kan du skjekke ut charlottenburg. Mitte ( rundt rosenthaler Platz) er det også veldig fint. Anonymkode: 0ff21...eff
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #26 Skrevet 12. april 2019 Det finnes forresten gode restauranter og kafeer i hver krinkel og krok. Anonymkode: 0ff21...eff
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #27 Skrevet 12. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes forresten gode restauranter og kafeer i hver krinkel og krok. Anonymkode: 0ff21...eff Siden du bor der kan du kanskje nevne 2-3 bra spisesteder. Vært der mye selv, tar en tur påskehelgen også. Bor alltid i øst-berlin. Ved nordbanhof som regel. Anonymkode: d607e...8b2
-jk- Skrevet 12. april 2019 #28 Skrevet 12. april 2019 Så tråden nå og siden jeg har vært i Berlin drøssevis av ganger tenkte jeg å bidra med litt. Men så så jeg at du ikke var interessert i shopping og indisk mat, så da blir det heller lite å komme med siden det er våre "spesialiteter" Men jeg støtter foregående talere ang. transport. Last ned BVG-appen, kjøp dagskort for A/B og bruk S-bahn/U-bahn. De tar deg dit du skal. Last ned linjekartet og lagre det på mobilen så har du oversikten, sammen med Google Maps. Fra flyplassen må du kjøpe extension-billett for sone C, gjøres også enkelt i appen. Vi har normalt tatt linje S45 fra flyplassen, men sjekk linjekartet så ser du hva som passer deg best. Kartet finner du her: https://www.bvg.de/de/index.php?section=downloads&cmd=58&download=399
Guidet Kvinne Skrevet 12. april 2019 #29 Skrevet 12. april 2019 Jeg har vært en del i Berlin og har tatt mye taxi der. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det gjennomgående ikke anbefales. Berlin er billig til å være europeisk storby, og det relativt lave prisnivået gjenspeiles også i taxiprisene. Berlin er også veldig stor, så hvis man skal bevege seg f.eks fra Charlottenburg til Friedrichshain på en kjapp måte er det veldig greit med taxi. Bare vær obs på at en del taxisjåfører ikke snakker engelsk.
-jk- Skrevet 12. april 2019 #30 Skrevet 12. april 2019 (endret) Charlottenburg-Friedrichshain er jo enkelt med U-bahn, kun ett bytte på Alexanderplatz. Hvorfor bruke penger på taxi da? Dagskort eller ukeskort sone AB koster jo nesten "ingenting" i forhold. Men klart, taxi er best i enkelte tilfeller. Skal man bare bytte flyplass (Schönefeld-Tegel) med masse bagasje ville jeg definitivt gått for taxi, spesielt siden det ikke går U-bahn/S-bahn til Tegel. Endret 12. april 2019 av -jk-
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #31 Skrevet 13. april 2019 På 12.4.2019 den 8.55, AnonymBruker skrev: Hva er nettsiden til touren? Her er stedet du spør etter, enkelt å komme seg dit: https://www.google.no/maps/place/Starbucks/@52.517017,13.3781822,16z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x53fdf1aa767add0e!8m2!3d52.5167493!4d13.3797915 Du drar fint til Sachsenhausen på egenhånd med S-banen. Da kan du gå rundt på egenhånd, slipper tour. Anonymkode: d607e...8b2 Jeg kan linke senere, har ikke linken til siden for hånd nå. Valgte guide fordi på Tripadvisor hadde guidene på denne turen fått ekstremt med skryt! 14 timer siden, -jk- skrev: Charlottenburg-Friedrichshain er jo enkelt med U-bahn, kun ett bytte på Alexanderplatz. Hvorfor bruke penger på taxi da? Dagskort eller ukeskort sone AB koster jo nesten "ingenting" i forhold. Men klart, taxi er best i enkelte tilfeller. Skal man bare bytte flyplass (Schönefeld-Tegel) med masse bagasje ville jeg definitivt gått for taxi, spesielt siden det ikke går U-bahn/S-bahn til Tegel. Tenker å ta taxi til og fra flyplassen, men er på Schönefeld jeg lander. Ellers blir det vell S/U-bahn alt ettersom. Anonymkode: 7ac0f...197
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #32 Skrevet 13. april 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan linke senere, har ikke linken til siden for hånd nå. Valgte guide fordi på Tripadvisor hadde guidene på denne turen fått ekstremt med skryt! Tenker å ta taxi til og fra flyplassen, men er på Schönefeld jeg lander. Ellers blir det vell S/U-bahn alt ettersom. Anonymkode: 7ac0f...197 Fra Schönefeld burde du helt klart ta S-bahn. Det er veldig lettvint. Husk at hvis du skal ta taxi må du ha cash. Du kan alltids spørre folk om hjelp hvis du er usikker på hvilken retning du skal ta toget. Det går veldig fint. Som sagt, BVG appen løser alle dine problemer. Anonymkode: d2702...354
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #33 Skrevet 14. mai 2019 Hvor i Berlin er det best/tryggest å bo? Ønsker enten å leie en liten leilighet en drøy ukes tid eller bo på et rimelig hotell i 3-4 dager. Anonymkode: 04f91...b59
-jk- Skrevet 14. mai 2019 #34 Skrevet 14. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor i Berlin er det best/tryggest å bo? Ønsker enten å leie en liten leilighet en drøy ukes tid eller bo på et rimelig hotell i 3-4 dager. Anonymkode: 04f91...b59 Hele byen er ganske trygg etter min mening/erfaring, men tryggest er det vel kanskje i området rundt KaDeWe og nedover Kurfürstendamm. Men det er absolutt ikke det rimeligste strøket i Berlin...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå