miss spjåk Skrevet 3. april 2019 #1 Skrevet 3. april 2019 (endret) Jeg trenger desperat en støttegruppe med medavhengige 😂🙄 Kan vi ikke prøve å motivere hverandre og følge opp i denne tråden? Tenker det er lettere å holde selvdisiplinen når man må oppdatere her jevnlig og ikke kan lure seg unna. Skriv gjerne også negative sider ved snusen dere har opplevd for å holde motivasjonen oppe. Jeg har satt 04.04 som sluttdato for meg. Negativt: pengesluk. Kreftrisiko. Endret 7. november 2023 av miss spjåk 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #2 Skrevet 3. april 2019 En boks snus á 90 kr. × 365 dager = 32.850,00 kr. Du sparer 32.850,00 NOK i året. × 4 år = 131.400,00 kr. Motivasjon nok? Anonymkode: c13da...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #3 Skrevet 3. april 2019 Hei på deg! Jeg snusa fra jeg var 17 år gammel, og i dag er jeg 25 år gammel. Rundt nyttår bestemte jeg meg for at jeg skulle slutte. Jeg snusa hele tiden, og brukte vell oppimot en boks per dag. Snusa når jeg tok meg en blund, rett etter jeg hadde spist, mens jeg var på jobb, mens jeg så film/serie/eller spilte, mens jeg dusja, rett etter trening, snusa egentlig hele forbanna tiden. Hadde oftere snus i leppa enn jeg gikk uten. Tennene ble misfarget, tannkjøttet trakk seg oppover og emaljen begynte å forsvinne på fortenna. Der snusen lå i overleppa var slimhinnen grå, grumsete og ekkel. Motivasjonen min er/var først og fremst helsa. Jeg vil ikke ha strupekreft. Jeg vil ikke få problemer med hjertet og lungene som er selvpåført. Jeg vil ta vare på tennene mine. Jeg vil ikke påføre kroppen min slik skade med vilje. Snus er jævla ekkelt, og hver gang jeg ser noen snuse nå så blir jeg så glad for at jeg har slutta. Det lukter ekkelt og ser ikke fint ut heller. Det er en stygg uvane rett og slett. Og ja, man sparer jo en del penger også. Har vært snusfri i 92 dager, og har spart 7296 kr i følge appen Slutta. Jeg sprakk ikke en eneste gang når jeg bestemte meg for å slutte på dagen 1. januar 2019. Har heller ikke gått opp ett gram i vekt fordi jeg bevisst ikke erstattet snusen med mat. Jeg tygger mer tyggis enn tidligere da, men man går ikke opp i vekt av å begynne å tygge tyggis. Jeg forberedte meg også i hele desember på å slutte. Guilt trippa meg selv de gangene jeg tok en snus og gikk ifra å snuse ekstra sterk til mild snus i løpet av en måned. Forberedte meg på at nå er det snart over osv. Jeg tror forberedelsen også var veldig viktig. Den siste uka kuttet jeg ned på den måten at jeg ikke snuset på jobb eller i nærheten av kjæreste og familie. Så da ble det ikke mye snusing siden det var i juletider (jobber i helsevesenet så derav jobb også i romjulen). Lykke til dere som skal slutte Det går nok så fint så Anonymkode: 6e76d...3a5 1
miss spjåk Skrevet 3. april 2019 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En boks snus á 90 kr. × 365 dager = 32.850,00 kr. Du sparer 32.850,00 NOK i året. × 4 år = 131.400,00 kr. Motivasjon nok? Anonymkode: c13da...0c4 TAKK! Har ikke tort å regne på det, men h... heller. Dette var virkelig en oppvekker og enda mer motivasjon for meg.
_Pixiedust_ Skrevet 3. april 2019 #5 Skrevet 3. april 2019 Så bra du skal slutte! Jeg har kuttet kraftig ned. Bruker nå 6 stk fra morgen til kveld. Styrke tre. Har vel en boks igjen med disse. Så har jeg 15 bokser med styrke to. I starten fortsetter jeg med seks om dagen imens jeg venner meg til lavere styrke. Når jeg har 10 bokser igjen blir det fem om dagen. Når jeg har den igjen blir det tre om dagen. Når jeg har en boks igjen blir det to om dagen og så er det helt slutt. Har allerede kjøpt de siste 15 boksene da jeg var i Sverige så nå er jeg ferdig med å bruke penger på snus. Jeg har valgt å trappe ned framfor å slutte umiddelbart. Har gått cold turkey på tunge rusmidler, men av en eller annen grunn orker jeg det ikke med snus. 😂 Det er liksom det siste jeg har igjen av "rus". Så sånn sett kan jeg ikke delta helt i tråden enda siden dette vil ta et par måneder, men jeg kan jo oppdatere hvordan det går med gradvis slutting også få motivasjon av å lese her. Grunnen til at jeg slutter er at det er dyrt og fordi jeg ikke ønsker å være fysisk avhengig av noe lenger slik jeg er av snus og har vært av andre ting. Så kommer vek bedre helse som en bonus.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå