Gå til innhold

Joggesko med god demping til jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått vondt i knærne og blitt anbefalt, i tillegg til behandling av årsak, å ha god demping på føttene på jobb. Står og går mye på jobb (lærer). Har kjøpt dempede såler, men trenger uansett nye "joggesko" til å ha på jobb så da kan jeg jo prøve finne noe med god demping. 

Hvilke joggesko ol. til rundt en tusenlapp har god demping?

Fra før liker jeg best Nike mtp passform til for. 

Skal altså brukes til å ta på om morgenen, kjøre til jobb,gå rundt inne på en skole i 7-9 timer også has på til jeg kommer hjem. Skal på ingen måte brukes til jogging 😂

Gjest kalkulator
Skrevet

Kanskje denne? 

https://www.milrab.no/adidas-gsg-92-sko/cat-p/c/p10503067

Gjest kittkatt
Skrevet

Nike air er gode, jeg bruker dem og det funker fjell! 

Når du går så mye så er du egentlig anbefalt å bytte sko i løpet av dagen 😅

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes gå-sko, som er laget spesifikt for gåing, og ikke til jogging. Om du ikke skal jogge med dem, er gå-sko å anbefale framfor joggesko, da de er laget for ulike former for bevegelse og belastning. 

Spør i en sko-butikk, eller gjerne i en spesialbutikk som Resepten. 

Anonymkode: 77e1b...fcf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sverger til asics gel nimbus. Har nå 3 par nimbus 20, og de er de beste skoene jeg har hatt. På fullpris ligger de fra 1300-1900kr. Vel verdt hver krone. Jeg johger heller ikke men god demping er slfa og omega, er sykepleier. 

Som lærer går du i likhet med meg på betong. Jeg var ferdig utdanbet hjelpepleier for 15 år siden, siden sykepleier. Husker læreren sa til oss at gode sko var viktigere enn alskens annet stasj. Hun var gammel sykepleier og kjente på knærne st hun hadde gått på betong i flere tiår. Så ikke nøy deg med en 1009-lapp. Kjøp det beste du finner. Vet du ikke hva slags sko foten din må ha, gå til en sportsbutikk å få kyndig hjelp. Du får ikke den beste dempingen for en  tusenlapp. 

Anonymkode: 6fc00...67f

• Liker 1
Skrevet

Hoka Clifton 4 er tingen, finnes vel ikke noe bedre demping, perfekt til maraton og sikkert også til ditt formål :)

AnonymBruker
Skrevet

Skechers! Finnes i mange modeller, og de med Memory Foam er helt fantastisk myke og gode. 

Anonymkode: 8fba4...76c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skechers! Finnes i mange modeller, og de med Memory Foam er helt fantastisk myke og gode. 

Finnes ikke bedre sko hvis man går mye.

Anonymkode: 7a79a...6cc

Skrevet

Asflt eller hvordan det skrives. Jobbet i butikk og disse var gull. De og Birkenstock. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Asflt ja. Kjempegode å gå i, men jeg måtte opp to størrelser i forhold til det jeg vanligvis bruker. Skoene veier nesten ingenting, så de er lette å ha i sekken de dagene jeg må bruke støvler når jeg sykler til jobb.

Anonymkode: e81af...c50

Skrevet

Min favoritt er Haglöfs Ridge II som selges blant annet hos XXL. Jeg kjøpte det første paret i 2013 og nå er jeg i gang med mitt fjerde par. 

Jeg går lange turer, ofte på hardt underlag, og da er de gull verd. Senest i går gikk jeg en tur på over tre mil med de skoa. 

Ser at noen nevnte Asics Nimbus. De er også gode, men er mindre sollide og  slitesterke. Siden du skal bruke dem innendørs har det muligens mindre å si.

Skrevet

Takk for alle svar ,  skal sjekke ut merker som har blitt anbefalt å se om noe er aktuelt :)

Det er først og fremst til innebruk. Legger gjerne ekstra penger i skikkelig gå sko til tur og mer spesifikk bruk og har allerede en god del av det, men nå trenger jeg først og fremst helt enkle hverdagssko til jobb inne, som jeg sikkert må bytte ut årlig fordi jeg sliter så fort i stykker tøysko 😛 Utslitte sko blir degradert til sko jeg kan bruke i stallen.

Må være noe som er lett å få tak i og ikke altfor dyrt. Har det travelt og hater å prøve sko, så fint å ha en shortlist før jeg må inn i noe butikk :)

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Passer dessverre ikke foten min! 

5 hours ago, Måbarefåsiat... said:

Asflt eller hvordan det skrives. Jobbet i butikk og disse var gull. De og Birkenstock. 

5 hours ago, AnonymBruker said:

Asflt ja. Kjempegode å gå i, men jeg måtte opp to størrelser i forhold til det jeg vanligvis bruker. Skoene veier nesten ingenting, så de er lette å ha i sekken de dagene jeg må bruke støvler når jeg sykler til jobb.

Anonymkode: e81af...c50

Takk for tips, skal sjekke ut disse.

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg sverger til asics gel nimbus. Har nå 3 par nimbus 20, og de er de beste skoene jeg har hatt. På fullpris ligger de fra 1300-1900kr. Vel verdt hver krone. Jeg johger heller ikke men god demping er slfa og omega, er sykepleier. 

Som lærer går du i likhet med meg på betong. Jeg var ferdig utdanbet hjelpepleier for 15 år siden, siden sykepleier. Husker læreren sa til oss at gode sko var viktigere enn alskens annet stasj. Hun var gammel sykepleier og kjente på knærne st hun hadde gått på betong i flere tiår. Så ikke nøy deg med en 1009-lapp. Kjøp det beste du finner. Vet du ikke hva slags sko foten din må ha, gå til en sportsbutikk å få kyndig hjelp. Du får ikke den beste dempingen for en  tusenlapp. 

Anonymkode: 6fc00...67f

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det finnes gå-sko, som er laget spesifikt for gåing, og ikke til jogging. Om du ikke skal jogge med dem, er gå-sko å anbefale framfor joggesko, da de er laget for ulike former for bevegelse og belastning. 

Spør i en sko-butikk, eller gjerne i en spesialbutikk som Resepten. 

Anonymkode: 77e1b...fcf

Takk for tips, ser jo ut til at det ikke er noe problem å finne noen av det merke til rundt en tusenlapp :) jeg har verken tid eller ork til å gå rundt å finne det aller beste, så tar tips og kjører på fra der :)

6 hours ago, Hedersbrukeren said:

Hoka Clifton 4 er tingen, finnes vel ikke noe bedre demping, perfekt til maraton og sikkert også til ditt formål :)

Maraton skal jeg ihvertfall ikke ut på 😂 men de ser jo ut til å ha god såle, så skal se etter de :) vet du om norske butikker som har? 

5 hours ago, Perelandra said:

Min favoritt er Haglöfs Ridge II som selges blant annet hos XXL. Jeg kjøpte det første paret i 2013 og nå er jeg i gang med mitt fjerde par. 

Jeg går lange turer, ofte på hardt underlag, og da er de gull verd. Senest i går gikk jeg en tur på over tre mil med de skoa. 

Ser at noen nevnte Asics Nimbus. De er også gode, men er mindre sollide og  slitesterke. Siden du skal bruke dem innendørs har det muligens mindre å si.

Dette så ut som mer tursko, jeg trenger noe lett og luftig til bruk inne på skole,i bilen og butikken, så føler gåtur-sko fort blir litt tunge. :)

6 hours ago, kittkatt said:

Nike air er gode, jeg bruker dem og det funker fjell! 

Når du går så mye så er du egentlig anbefalt å bytte sko i løpet av dagen 😅

Har sett litt på Nike air thea - fæle farger, men ser ut til å ha ok demping. Nike-sko er alltid det jeg ender opp med for de matcher foten min så bra, så skal definitivt se etter noe fra Nike. 

6 hours ago, kalkulator said:

Side ikke funnet :)

Skrevet
Just now, Viktualia said:

I tillegg til gode sko kan du jo vurdere å ha en matte under føttene for de perioden hvor du står mye, hvis du i det hele tatt står litt stille. Det fins i mange størrelser og prisklasser, eks https://www.staplesnetshop.no/web/ePortal/ctrl?action=showiteminfo&itemNo=136117&loc=subgroup 

Ja, har matte hjemme og skal også ha på jobb , men dessverre står jeg ikke mye stille. Er lærer som går rundt i mange forskjellige klasserom, og i lange ganger, og selv i klasserommet må jeg jo bevege meg rundt hos elevene. Så selv om jeg har matte så er det litt begrenset hvor mye jeg har nytte av den på jobb. 

Annonse
Gjest Solsmil
Skrevet

Du må prøve Hoka! Jeg har blitt helt frelst etter jeg prøvde det for et års tid siden. Det føles som å gå på marsmallows. De selger dem på sport1 :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...