Gå til innhold

Keto diet


naom

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som spiser bare keto diet?

 

Jeg har lyst til å starte keto diet og jeg har lest på reddit at ketoade eller ketorade  som er en slags drikke som består av salter er bra for denne dieten.

men jeg har vanskeligheter med å oversetter det og forstå det og hvordan får jeg tak i disse produktene i Norge.

det står på engelsk: Lite Salt + Water + zero carb flavoring (Mio brand or equivalent)

Det er meningen at man skal lage denne drikken og  det er beste våpen for å bekjempe "keto-influensa" og fylle på elektrolytt.

Det er meningen at jeg må få i meg: 5000 mg natrium,1000 mg kalium og 300 mg magnesium

og hvor mye fett, protein og karbohydrtater er det meningen at jeg skal ta jeg er 65 Kg og høyden min er 165 cm.

Ha en fin dag alle sammen!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! 

Jeg spiser ketogent, men har dessverre aldri hørt om den drikken du beskriver så kan ikke hjelpe der. Føler at keto-influensa kan begrenses med å få i seg  nok fett, men er uansett trasig i begynnelsen synes jeg. 

Prøver å holde meg under 15 karbo. om dagen. Ut over det har jeg ikke så mye kontroll på hvor mange prosent av det jeg spiser som kommer fra fett eller proteiner. Jeg vet at om jeg ikke får i meg nok fett, kommer søt suget og sulten. Så merker fort om jeg spiser for kalorifattig. 

Ha en fin dag du også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du laster ned Lifesum appen, så kan du velge hvilken diett du vil følge. Du skanner/skriver inn alt du spiser i løpet av en dag. Det er litt styr i begynnelsen, men etter noen dager så har du fått følelsen av hva du skal spise og ikke spise 😄 Jeg går på Lett ketogenisk diett, kan spise opptil 100 gr karbo pr dag. Men har gått på under 20 i 1 år før det - da hjalp det veldig å ha Lifesum ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...