Gå til innhold

Selvmord eller ikke gi opp?


Værsåsnillsvar

Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg har gått igjennom VELDIG mye på en liten alder og jeg er fortsatt ikke helt moden ennå, men føler jeg har gått igjennom så mye og vet ikke helt om jeg vil fortsette livet mitt. Jeg er så lei så mye sikkert mange er lei av, men jeg har så mange dårlig minner som jeg tenker på vær dag og selvom jeg har startet på nytt og prøvd å glemme alt og gå videre, men jeg får alltid minner og jeg føler den nærmeste jeg har lyst til å forstå meg kan ikke forstå meg fordi jeg vil ikke fortelle hva jeg har gått igjennom fordi jeg vil ikke h*n skal tenke rart om meg elr bare ikke vil henge med meg mer elrno?

jeg føler også jeg ikke har noe liv jeg får aldri succsess på noen ting har ikke klart å fullført noe og jeg vet ikke helt om jeg vil prøve mer, klarer ikke å forklare i mer detaljert fordi jeg vil personlig ikke det, men jeg bare føler meg helt unødvendig og ubrukelig på alt og ingen er stolte over meg på en måte? Jeg føler for å gi opp, men andre dager føler jeg for å gjøre det jeg liker? Men jeg vet ikke hva jeg burde 

har dere noen tips, som ikke er «gå til legen» for andre grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt tips å finne noen å prate med, slik at du får sortert tanker og følelser skikkelig. Livet kan være så utrolig vanskelig av og til og da er det viktig å klare å ta i mot hjelp og ikke minst å hjelpe seg selv. Ingen klarer alt alene.  Du vil ikke ha råd om å gå til legen, men jeg synes du skal starte med det. H*n kan hjelpe deg å få den hjelpen du trenger. 

Ønsker deg alt godt :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter! 

Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

  • Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...