AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #1 Skrevet 1. april 2019 Hei! Jeg har fått jobb i medleverturnus hvor jeg jobber 4-7-3-7 (Fire døgn på jobb, en uke fri, tre døgn på jobb, osv). Er det noen som har erfaring med dette og vet hva jeg må pakke med utenom toalettsaker og klær? Sengetøy, mat osv? Eventuelt andre tips når det gjelder medleverturnus?:) Setter veldig pris på svar og tips!! Anonymkode: fd07b...581
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #2 Skrevet 1. april 2019 Jeg har ikke jobbet slik selv, men vært på institusjon i rusbehandling (1 år). Her går de 7 dager på og 7 dager på. Vi blir godt kjent for å si det slik. Er ikke som vanlig jobb i helsevesenet (jobber i helsevesen selv). Vi blir mye mer private med hverandre og blir kjent på et mye mer personlig plan. Tror det er veldig fra for oss som bor der at vi får denne type relasjon til de som skal hjelpe oss. Her jeg har vært så er det slik hva angår utstyr: Klær (inkludert turklær/treningsklær), toalettsaker (de har jo egne rom de som er fast ansatt så de har jo det meste av toalettsaker liggende igjen), skotøy for ulikt bruk og evt ting å underholde seg med under pausene. Sengeklær, håndklær og slikt er jo på institusjonen så det trenger du neppe å tenke på. Avhengig av hva slags institusjon det er du skal jobbe på så må du jo tenke på om det er klær du ikke vil risikere at blir utgriset/ødelagt (Ikke akkurat et problem i rusbehandling, men kanskje på en plass for psykisk utviklingshemmede?) Og det er greit å tenke på komfort for du skal jo være der døgnet rundt når du er her. Ellers er det i grunn ikke noe spesielt. De har jo som sagt sine egne rom så mange har en egen garderobe som de lar være på jobb. De har en egen vaskemaskin så det er ikke noe problem. Mat trenger du heller ikke ta med. Det vanlige er jo å spise sammen med beboerne og ellers forsyne seg selv når en er sulten. På den plassen jeg har vært betaler de ansatte 80 kr dagen også spiser de slik de vil. Vi lager handleliste sammen og kjøper inn alt fra vegetarmat, allergimat og det vi ellers har lyst på. Vi er ganske likestilt sånn sett. Slik er det her jeg har vært i alle fall, men dette er vel informasjon du kan få av arbeidsgiver? Anonymkode: e1e77...411 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #3 Skrevet 1. april 2019 Tusen takk for svar! Det virker som en veldig fin ordning for både ansatte og brukere/beboere! Så bra du har en positiv erfaring med dette. Ja, jeg tenkte å høre med arbeidsgiver i tillegg, men fint å få litt ulike erfaringer og tips! Anonymkode: fd07b...581
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #4 Skrevet 1. april 2019 Jeg går som deg, og har ikke med noe annet Sengetøy skifter vi, men det ligger i boligen. Samme med håndklær. Mat lager og spiser vi sammen med brukerne, så vi betaler kostpenger gjennom lønnstrekk - men det er kanskje forskjellig fra sted til sted Jeg elsker medleverturnus, men det er jo ulikt hva folk foretrekker! Anonymkode: d0e35...8e1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2019 #5 Skrevet 1. april 2019 Jobber medlever med lik turnus som deg Hvis det er første gang på jobb ville jeg nok ha tatt med meg ting som shampoo og balsam osv, men sannsynligvis har de det der men kan være greit å være på den sikre siden. Ellers har jeg alltid med meg litt ekstra med klær, men jeg jobber barnevernsrelatert sånn at det fort kan bli noen lange netter ute på leting etter ungdommer på fest eller bæring av full 17 åring hjem (hvor da buksa blir grisete i veikanten). Har også med meg en ekstra pute fordi det kun er 1 på per person (eller per seng da) og jeg liker å ha 2. Så en god pysj, en ekstra varm genser, gode sko + det du ville tatt med deg på en hyttetur Hvis det er noe spesielt du spiser ville jeg tatt med meg det (om det er noen spesifikke knekkebrød eller en granola du MÅ ha) Så har jeg alltid med meg 2 redbull, sånn i tilfelle. Anonymkode: 4fa31...685
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #6 Skrevet 2. april 2019 Tusen takk for tips! Pute og redbull skal absolutt med! Anonymkode: fd07b...581
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #7 Skrevet 2. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for tips! Pute og redbull skal absolutt med! Anonymkode: fd07b...581 Bare husk at det kan være du må holde Redbull for deg selv i medleverhybelen. Energidrikker er ikke lov for oss her jeg bor. Så det kan du ikke drikke i fellesområdet hvis det er slike regler der du skal jobbe. Anonymkode: e1e77...411
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #9 Skrevet 7. desember 2020 Hei! Hvor mange timer jobber man da, altså hvor mye pause osv får man? Hvordan skal jeg regne ut timer.. er hver 6 helg fredag-mandag og 1 døgn nattevakt, kan noen forklare meg hvor mye timer blir det? Får jeg fri helt til neste 6 helg kommer da... Anonymkode: 95d8f...2b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå