Gå til innhold

Styrketrening og resultater


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har trent 3x30 min hard styrketrening i tre uker. Merkbare resultater så langt:

-kjenner jeg er blitt litt strammere. 

-bh som var i behagelig hjemmepassform har blitt så romslig i omkretsen at den må straks byttes ut  

Moro og motiverende å se resultater! Hva merket du best da du begynte med styrketrening? 

 

Anonymkode: 587af...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg først begynte å pushe meg selv ordentlig (altså at jeg lot kroppen finne sine egne begrensninger kontra tankene), så kunne jeg øke belastningen hver uke.

Det er fantastisk motiverende.

Ellers passet ingen av klærne mine da jeg ble for bred over ryggen og lårene, i tillegg til at kroppen fungerte mye bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Når jeg først begynte å pushe meg selv ordentlig (altså at jeg lot kroppen finne sine egne begrensninger kontra tankene), så kunne jeg øke belastningen hver uke.

Det er fantastisk motiverende.

Ellers passet ingen av klærne mine da jeg ble for bred over ryggen og lårene, i tillegg til at kroppen fungerte mye bedre.

Ja, jeg kjenner  meg på en måte sterkere i kroppen når jeg står oppreist. Foreløpig har jeg ikke følt meg så mye bedre, men jeg tror jeg begynner å komme over verste kneika med stølhet som kan vare i to dager. Det er vel noen man må gjennom. 

Jeg synes også det er motiverende fordi det er så lett å måle fremgang. Antall push ups man klarer øker, osv. Øvelser blir lettere å gjøre riktig. Og så er det interessant det du sier med begrensninger man kan gjøre med tankene - eller ikke. 

Anonymkode: 587af...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte det ikke da jeg først startet. Jeg følte meg svak og at jeg ikke fikk til noe som helst. Jeg trente tre ganger i uka med fullkropp som varte rundt en time. Nå etter to år elsker jeg styrketrening og trener det dobbelte, ikke fordi jeg føler jeg burde, men fordi jeg syns det er gøy. Jeg har fått god teknikk, jeg klarer å presse meg hardere og jeg har lært meg å spise nok og riktig mat.

Anonymkode: f0738...dc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg likte det ikke da jeg først startet. Jeg følte meg svak og at jeg ikke fikk til noe som helst. Jeg trente tre ganger i uka med fullkropp som varte rundt en time. Nå etter to år elsker jeg styrketrening og trener det dobbelte, ikke fordi jeg føler jeg burde, men fordi jeg syns det er gøy. Jeg har fått god teknikk, jeg klarer å presse meg hardere og jeg har lært meg å spise nok og riktig mat.

Anonymkode: f0738...dc4

Hva er dine beste kostholdstips? 

Anonymkode: 587af...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2019 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Hva er dine beste kostholdstips? 

Anonymkode: 587af...506

Det er vel å finne ut hva som fungerer best for en selv. Spise mat med nok næringsstoffer, som holder en mett og gir energi og som man syns smaker godt. Jeg personlig hadde som mål å legge på meg og trengte mer mat enn jeg spiste. Havregryn med melk og frukt funker supert for meg på morgenen da det holder meg mett lenge. Ellers merker jeg at kroppen min fungerer best på mye protein og karbohydrater og lite fett. Dette er veldig individuelt. Jeg tenker også at det ikke fins dårlig mat. At man skal kunne spise alt, men i moderasjon☺️

Anonymkode: f0738...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...