Nelle Skrevet 19. april 2005 #41 Skrevet 19. april 2005 Sier som sommerfugl' date= jeg ser gjerne andres bilder, men jeg vil bla gjennom dem selv slik at jeg kan se så raskt (eller bruke så lang tid) jeg vil, og selv kunne spørre om ting, uten å bli presset inn i lange historier man kanskje er totalt uinteressert i. Og jeg synes faktisk det er ganske arrogant å tro at andre har slik overveldende interesse for andres ferie. Det blir litt som alle de som tror deres egen bryllupsdag er århundrets fest for alle gjestene, og at en video av festen dermed må ære en super gave julen etter. Bra innlegg! Jeg er enig i dette! Spar meg for alle detaljer og timeslange forklaringer -ditt liv er ditt, med dine begivenheter. Jeg har mine egne!
Nelle Skrevet 19. april 2005 #42 Skrevet 19. april 2005 Fikk se film fra en dåp. Filma mot lys, så det var mørkt. Et kvarters filming fra barnet på oldemors fang. Det er slike opplevelser som ødelegger å se andres opplevelser!!
Nelle Skrevet 19. april 2005 #43 Skrevet 19. april 2005 Nei' date= jeg liker ikke å se på bilder. Det er kjedelig. Enig!!
Theo Skrevet 19. april 2005 #44 Skrevet 19. april 2005 Det vitner vel om litt liten sosial intelligens å bruke veldig lang tid på å forklare, vise og fokusere på sine egne fotoalbum, uoppfordret. Det er jo helt klart vanvittig kjedelig å se dårlige bilder om uinteressante ting, - ting som selvfølgelig er artig for dem som er med, men å se bilder av totalt ukjente mennesker sitte i sofaen og spise kake er ihvertfall ikke min favorittaktivitet. Det er hyggelig å se bilder, altså - men det beste er å la gjestene bruke den tiden de vil selv, helt klart. På en annen side så går det jo an å si ifra på en høflig måte.
Nelle Skrevet 19. april 2005 #45 Skrevet 19. april 2005 men hvorfor sier dere ikke bare ifra? Si det på en morsom, ikke slem måte.. "Nei, nå blir vi så missunnelige her at dette orker vi rett og slett ikke sitte å se på mer! Sett på noe musikk!" F.eks :-) Hvorfor MÅ man si i fra på en morsom måte hvis man skal si i fra? Er det ikke legitimt rett og slett bare å si at: "Dette er kjedelig, det er hyggelig at dere har fine ferieminner -men dette er deres minner, ikke våre. Vi har våre egne". F.eks. Eller så enkelt som bare å si at: Nå gidder vi ikke å se mer.
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2005 #46 Skrevet 19. april 2005 Hvorfor MÅ man si i fra på en morsom måte hvis man skal si i fra? Er det ikke legitimt rett og slett bare å si at: "Dette er kjedelig, det er hyggelig at dere har fine ferieminner -men dette er deres minner, ikke våre. Vi har våre egne". F.eks. Eller så enkelt som bare å si at: Nå gidder vi ikke å se mer. Sant! Det blir ikke hyggeligere enn man gjør det til selv!
Gjest gjesta Skrevet 19. april 2005 #47 Skrevet 19. april 2005 Hadde syns det var kjedelig om det ble flere setninger & avsnitt om hvert eneste bilde.. Neste gang kan du si : "få se mer, neste side, neste sideeeee!!! "
Gjest seroxata Skrevet 19. april 2005 #48 Skrevet 19. april 2005 Jeg ser gjerne bilder' date=' men i mitt tempo (dvs ikke forklaringer til hvert eneste bilde).[/quote'] skriver under på denne jeg:)
nallemaja Skrevet 19. april 2005 #49 Skrevet 19. april 2005 men JEG syns det er kos å se på bilder av barna til folk jeg kjenner. Selv prakker jeg aldri bildene mine på folk som er på besøk, siden jeg selv stort sett syns andre sine bilder er ulidelig kjedelige. -husker med skrekk når vi fikk digitalkamera samtidig som eldstemann ble født. mannen min kobla kameraet på tv'n, og "tvang"alle som var innom oss til å se og se og se på utallige bilder av babyen vår(og en del mindre flatterende bilder av meg, feks når jeg fikk lystgass :evil: ) og samme skjedde når vi hadde gifta oss og døpt guttungen og hadde videokamera! sukk... glad han har slutta med det(kanskje han til slutt skjønte at INGEN syns dette var koselig mer enn 5 minutter,inkludert meg )((stakkar nybakte far og ektefelle...stakkar stakkar så søt og ivrig...))
Caramba Skrevet 20. april 2005 #50 Skrevet 20. april 2005 Hvorfor MÅ man si i fra på en morsom måte hvis man skal si i fra? Er det ikke legitimt rett og slett bare å si at: "Dette er kjedelig, det er hyggelig at dere har fine ferieminner -men dette er deres minner, ikke våre. Vi har våre egne". F.eks. Eller så enkelt som bare å si at: Nå gidder vi ikke å se mer. Da setter man hvertfal en effektiv stopper for hele besøket ved at all hygge plutselig forsvant. Kunne ALDRI såret venner som stolt og ivrig trekker frem bilder ved å være så krass. Noen ganger må man tåle å kjede seg litt for å glede andre..... ER det så farlig å se på litt bilder og å høre på feriehistorier?
Nelle Skrevet 20. april 2005 #51 Skrevet 20. april 2005 ER det så farlig å se på litt bilder og å høre på feriehistorier? Det er iallfall ikke noe jeg gidder å bruke tia mi på. Men heldigvis har jeg stort sett venner som forstår at det finnes mer spennende ting å gjøre her i livet enn å sitte og vise frem kjedelige feriebilder.
Livets datter Skrevet 20. april 2005 #52 Skrevet 20. april 2005 Jeg synes det er spennende å se på bilder, jeg.... Elsker å se bilder både fra steder jeg ikke har vært og fra steder jeg har vært. Men skjønner godt at 1,5 time var litt mye.... Skriver under på denne.
Caramba Skrevet 20. april 2005 #53 Skrevet 20. april 2005 Det er iallfall ikke noe jeg gidder å bruke tia mi på. Men heldigvis har jeg stort sett venner som forstår at det finnes mer spennende ting å gjøre her i livet enn å sitte og vise frem kjedelige feriebilder. Skjønner det. Poenget mitt er at noen ganger bør man være villig til å "ofre" seg litt for vennene sine. Ikke alt kretser rundt meg og mitt, og andre kan også ha behov for å prate om sine liv og vise frem ting som har betydd mye for dem, feks feriebilder. Ved å være en god lytter/ bildetitter så viser man venner og familie at man bryr seg om dem... Sånn ser hvertfal jeg på det, men vennegjenger er jo forskjellige.
sixx Skrevet 20. april 2005 #54 Skrevet 20. april 2005 Heldigvis har familiene våres og andre sett både bildene og videoene nå.
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2005 #55 Skrevet 20. april 2005 Jeg synes det er spennende å se på bilder' date=' jeg.... Elsker å se bilder både fra steder jeg ikke har vært og fra steder jeg har vært.[/quote'] Enig Hos enkelte kan jeg godt sitte å se på bilder i 1,5 t. Mens hos andre blir det litt i meste laget. Kommer ann på hvem jeg er hos,og hva slags bilder det er
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2005 #56 Skrevet 20. april 2005 Bilder fra Italia er jo flott, men å se på andres opplevelser der i over 1 time er vel litt vel mye... Selv for meg som er begeistret for Italia.
Hu i Svingen Skrevet 20. april 2005 #57 Skrevet 20. april 2005 Bilder fra Italia er jo flott' date=' men å se på andres opplevelser der i over 1 time er vel litt vel mye... Selv for meg som er begeistret for Italia. [/quote'] Sambo?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå