Gjest lilletroll Skrevet 18. april 2005 #1 Skrevet 18. april 2005 Jeg har backup av en film på dataen min og ønsker og brenne den over på en dvd. Når jeg prøver får jeg beskjed om at det er for mye til den dvd platen jeg har og brenne på. Er det noen måte og dele opp på som fortsatt lar meg få menyer og greier på begge? Eller finnes det dvder med mer plass og få kjøpt? I såfall hvor??
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 18. april 2005 #2 Skrevet 18. april 2005 Det finnes dual layer dvd'er å få kjøpt(8,5GB), men da må du og ha en brenner som takler disse platene. DVD shrink er et fint program som du kan bruke til å forminske størrelsen på fila.
Gjest lilletroll Skrevet 18. april 2005 #3 Skrevet 18. april 2005 DVD shrink har jeg, men vet ikke hvordan jeg bruker det for å forminske :oops:
Cronos Skrevet 18. april 2005 #4 Skrevet 18. april 2005 Har ikke brukt DVD-shrink selv, men kanskje du finner noe meningsfylt her: http://www.dvdr-digest.com/articles/23_1.html og kanskje spesielt denne: http://www.dvdr-digest.com/articles/23_4.html#backup
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2005 #5 Skrevet 19. april 2005 Kanskje denne siden kan hjelpe deg litt. her
Gjest lilletroll Skrevet 19. april 2005 #6 Skrevet 19. april 2005 Nå har jeg prøvd alt mulig i to dager, men jeg får det ikke til!!! Jeg gir herved opp ethvert forsøk på å lage backup på denne bestemte dvden!!
Cronos Skrevet 20. april 2005 #7 Skrevet 20. april 2005 Lilletroll! Skulle gjerne ha hjulpet deg, men siden jeg ikke vet hva som er feil, blir det litt vanskelig. Og har ikke brukt DVD-Shrink, så jeg vet ikke helt hvordan den fungerer. Men det du KAN gjøre, er å kode om hele filmen til DivX eller Xvid. Litt av problemet da er at du sikkert ikke vil få spilt den av stue-dvd'n din nå. Men det vil du sikkert kunne gjøre med den neste stue-dvdspilleren. Du kan ihvretfall spille den av på data'n. Det andre problemet er at kvaliteten på filmen blir litt (men nesten ikke synlig) dårligere, slik at hvis du er film-fantast så er ikke dette noen bra løsning. Den beste løsningen er nok DVD-Shrink.
Kristin Skrevet 20. april 2005 #8 Skrevet 20. april 2005 Åpne dvd shrink... så open files... merk de filene du vil ha krympet.. trykk på backup.. da krymper den..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå