Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest epleblomst
Skrevet

Jeg ønske å slutte i min nåværende jobb. For å gjøre en lang historie kort trives jeg ikke lengre.

Men jeg bor på et lite sted og mulighetene for ny jobb er ikke så stor.

Har saumfart aetat sine sider men finner ikke ut hvor lang tid det tar før en får dagpenger når man sier opp selv.

Kan noen hjelpe meg med det. Og evt fortelle om hvordan det er å si opp selv..Hva jeg har i vente.(har aldri vært uten jobb, tror ikke jeg vil være uten jobb heller.)

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har saumfart aetat sine sider men finner ikke ut hvor lang tid det tar før en får dagpenger når man sier opp selv.

Om du sier opp selv så tar det 2 mnd før du får dagpenger.

Og evt fortelle om hvordan det er å si opp selv..Hva jeg har i vente.(har aldri vært uten jobb, tror ikke jeg vil være uten jobb heller.)

Jeg har ikke vært i samme situasjon som deg, at jeg har sagt opp selv. Jeg er bare blitt sagt opp jeg. :ler:

Jeg vet ikke hvor mye du misstrivers på jobben, men etter som jeg er arbeidsledig selv for tiden og har vært det siden oktober så kan jeg si at det IKKE er noe å anbefale. Er det så ille at du blir syk av jobben så ta deg en tur til lege og få sykemelding.

Gjest epleblomst
Skrevet

Jeg er sykmeldt, men jobben min innebærer mye ansvar så jeg har ikke samvittighet til å være sylmeldt lenge.

Gjest Dreyer.
Skrevet

For all del, ikke si opp, da står du uten rettigheter.

Fortsett å være sykemeldt, ikke tenk på samvittigheten.

Gjest epleblomst
Skrevet
For all del, ikke si opp, da står du uten rettigheter.

Fortsett å være sykemeldt, ikke tenk på samvittigheten.

Men jeg vil jo slutte, hva skalg rettigheter mister man?

Gjest epleblomst
Skrevet

det skulle jo stå slags :oops: ikke skalg :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er sykmeldt, men jobben min innebærer mye ansvar så jeg har ikke samvittighet til å være sylmeldt lenge.

Om du eks. får attest fra din lege at du må slutte pga at det går utover helsen din, så får du ledighetspenger fra dag 1.(-de 5 dager alle blir trekt for)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...