Gå til innhold

Spiser for mye proteiner hver dag, legger jeg på meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg teller kalorier og trener hver dag for å gå ned i vekt. Bruker appen Lifesum til å ha kontroll og registerer alt jeg spiser. Men uansett hvor sundt og bra jeg legger opp kostholdet og dag, så er jeg alltid over på protein på den mengden jeg skal ha hver dag. Legger jeg på meg da selvom jeg ikke går over på kalorier og det andre? Legger ved et bildet fra appen idag. Har enda litt mat å spise igjen,men det dekker kveldsmat, så ikke tenk på det. Men da blir det ENDA mer over på protein, og som dere ser er jeg allerede over idag og, skjønner ikke dette :S 

 

 

Screenshot_20190331-194004_Lifesum.jpg

Anonymkode: 5a343...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ligger i underskudd totalt sett, så vil du også gå ned i vekt over tid. Hvor mye protein du behøver avhenger jo litt av nåværende vekt og hva som er satt opp som ditt totale forbruk fra dag til dag. Det gjør ingenting om du går litt over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke går over kalorimengden så skal du ikke legge på det. Det er mengden kalorier som avgjør om du går opp eller ned i vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du spiser egentlig siden du får i deg så mye proteiner? Er kun en dag det har skjedd meg meg at jeg har gått over, haha. Jeg sliter med fett dessverre, mye av maten jeg er glad i har mye fett i seg. 

Anonymkode: 07481...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du spiser mer tilsammen enn 891 kcal. Hvis det er kalorimengden du spiser hver dag kan det faktisk hjelpe å spise mer. Men nei, du vil ikke gå opp i vekt bare fordi proteinmengden er over (high protein diet har vist seg å være effektiv i vekttap så det kan muligens hjelpe). 

Anonymkode: 81a51...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går ikke opp i vekt av å spise for mye protein (hva er for mye?), du går opp i vekt av å spise for mange kalorier. 

Hvor mye protein per dag sier Lifesum du skal spise? Hva trener du? Trener du styrketrening kan du nok med fordel hvertfall spise opp mot 1,5 gram protein per kg kroppsvekt. 

Anonymkode: 2c410...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenee og ligger på 1500 kcal dagen?

Ville heller lagt deg på 1800-2000, lavkarbo med høyt protein- og fettinntak og tung styrketrening. Det forutsetter naturligvis en kunnskap og interesse om mat, men da slipper du sulte deg samtidig som du vil endre kroppssammensetningen. Ikke tenk kilo, bruk målebånd og/eller mål fettprosent. Det er kjipt å være sulten, men digg å spise rent og nok.

 

For å svare på spørsmålet: Nei, du vil ikke gå opp i vekt med litt for mye protein. Jeg ville vært mye mer bekymret for hvilken mat du spiser kontra hvor mange kalorier det har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trener mye så er protein viktig for å bygge muskler. 
Vektnedgangen kan bli mindre markant, fordi du bygger muskler samtidig som du fjerner fett. 
 

Anonymkode: ea459...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...