Gå til innhold

#Metoo, bare en gedigen bløff for klikk og annonsekroner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette var nyttig lesning. En svensk journalist i Sveriges Television har ettergått noen av de mest graverende #Metoo sakene i Sverige. Helt hårreisende er hennes konklusjon. Journalister ble aktivister, kun med hensikt å sverte de som ble satt i søkelyset.

Hva synes dere om denne artikkelen, tror dere det var likedan her i lille Norge, at journalistene glemte helt sin rolle, ikke sjekket påstander som ble lekket til pressen, og at de bare ble aktivister for å fremme kvinner, koste hva det koste ville. 

https://www.nettavisen.no/økonomi/lina-makboul-gransket-metoo-i-sverige--journalistene-ble-aktivister/3423642040.html

Noen av funnene er:

- Påstander som at overgrep var anmeldt til politiet, men henlagt stemmer ikke. Det har aldri vært noen anmeldelse. Journalistene sjekket ikke opp. 

- Journalisten som tok oppdraget for å granske #Metoo har fått drapstrusler fra Svenske feminister.. Skremmende lesning. 

Det har enda ikke blitt en PFU sak i Norge av dette, men... tror dere en slik sak kommer? Har journalistene i Norge så rent mel i posen når det kommer til #metoo?

#liksomjournalist

Anonymkode: bff88...dcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Journalister i Norge og mange andre steder jager i flokk uten voldsom refleksjon. Det har vært et problem lenge.

Det endrer ikke det faktum at veldig mange kvinner har havnet i utrolig vanskelige situasjoner der de står foran en drømmejobb og en jævel ønsker å utnytte sin makt for å få en tilfredsstillelse. Det siste har nok vært et problem som er eldre enn pyramidene.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ekstremt liten interesse for å diskutere denne vinklingen, i alle fall her på Kvinneguiden.             

Med mindre det er en tråd for å klage over hvor pedofile alle mannfolk er, så kommer det ikke til å bli noe aærlig aktivitet... 

Anonymkode: 12d43...a51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 Ekstremt liten interesse for å diskutere denne vinklingen, i alle fall her på Kvinneguiden.             

Med mindre det er en tråd for å klage over hvor pedofile alle mannfolk er, så kommer det ikke til å bli noe aærlig aktivitet... 

Anonymkode: 12d43...a51

Uff så trist. Du får diskutere den på diskusjon.no da.

Kan ikke huske å noensinne ha sett en tråd om hvor pedofil alle menn er her inne, og jeg er her MYE. Kan du linke til et eksempel?

Anonymkode: 9fc1a...3f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kvinner som blir anklaget blitt behandlet på samme måte som mennene som blir annklaget så ville jeg ha tatt MeeToo langt mer alvorlig.

Anonymkode: 9fedd...765

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ante meg at det ville komme et backclash på dette, og i Sverige har man åpenbart fått det.

Samtidig trenger man ikke se lenger enn til dansevideoen og Giske i Norge, for å få en lignende sak her. Så kan man stille spørsmålet, om saken er representativ for metoo-dekningen i Norge.

Vinklingen rundt saken har likevel vært med fokus på kildehåndtering, og ikke hvordan mediene konstruerer saker. Vil tørre å påstå at andre medier har vært litt feige med å ikke sette lys på den åpenbare metoo-delen av denne saken. Hvor mange andre har fått lignende behandling?

Når journalister blir aktivister, blir det farlig. Da mister man som regel gangsynet samtidig. I Sverige har det fått fatale konsekvenser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så en interessant video på youtube hvor de hevdet at hele "metoo" greia oppsto først og fremst fordi at Trump vant presidentvalget i 2016 og at han vant over en kvinnelig kandidat, i denne videoen så ble hevdet at "metoo" hadde ikke startet hvis Hillary Clinton hadde vunnet det amerikanske presidentvalget i 2016 eller om Trump hadde vunnet mot en mannlig kandidat fra demokratene. Om det er noe sannhet i denne påstanden vet ikke jeg, men det er jo uansett en interessant teori.

Anonymkode: 7b9e4...41e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du har noen rett til å starte en sak om dette. Dette er et ektremt sårt tema for meg og mange andre også. Jeg blir veldig veldig veldig sint når menn og tenåringer og damer sier de ikke er feminister. Det bør være en selvfølge. Jeg kan ikke forstå at så mange menn først og fremst ønsker meg og døttrene sine dårligere framtid og at de skal skamme seg over kroppene sine, fordi noen menn tror de har rett til å snakke om overgrep av damer og unge damer uten å vise noe som helst omsorg og omtanke. Det blir ikke noe annerledes enn om det skulle vært mord eller 21 juni eller juli, eller hva det nå var. Eller 9 et eller annet 9 i ellevte eller no. Personlig ville jeg mye heller blitt skutt i hodet eller brent opp enn å opplevd noe sånt. Jeg som veldig mange andre har blitt seksuelt trakkasert og latterligjort og hånt. Jeg skammer meh veldig veldig over å være jente. Jeg kunne så jævla jævla jævlaaaaaa ønske at jeg var gutt. Jeg er faen jævla sjalu på storebroren min. Jeg skrev dette for morro skyld. Jeg vet det er en sannsynlighet for hat. Derfor er mange redde. Men jeg er ikke redd enda. Jeg prøver først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, nammmat skrev:

Jeg synes ikke du har noen rett til å starte en sak om dette. Dette er et ektremt sårt tema for meg og mange andre også. Jeg blir veldig veldig veldig sint når menn og tenåringer og damer sier de ikke er feminister. Det bør være en selvfølge. Jeg kan ikke forstå at så mange menn først og fremst ønsker meg og døttrene sine dårligere framtid og at de skal skamme seg over kroppene sine, fordi noen menn tror de har rett til å snakke om overgrep av damer og unge damer uten å vise noe som helst omsorg og omtanke. Det blir ikke noe annerledes enn om det skulle vært mord eller 21 juni eller juli, eller hva det nå var. Eller 9 et eller annet 9 i ellevte eller no. Personlig ville jeg mye heller blitt skutt i hodet eller brent opp enn å opplevd noe sånt. Jeg som veldig mange andre har blitt seksuelt trakkasert og latterligjort og hånt. Jeg skammer meh veldig veldig over å være jente. Jeg kunne så jævla jævla jævlaaaaaa ønske at jeg var gutt. Jeg er faen jævla sjalu på storebroren min. Jeg skrev dette for morro skyld. Jeg vet det er en sannsynlighet for hat. Derfor er mange redde. Men jeg er ikke redd enda. Jeg prøver først

Jeg er ikke feminist og skal love deg 100% at jeg aldri kommer til å bli det.

Ikke for en million.

Anonymkode: 3a8d3...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metoo er begge deler. Både en fordel (mye er avslørt) og en ulempe (se hvor langt Giskesaken gikk og hvor lite gehør menn fikk for deres opplevelser). Man trenger ikke velge side, men se nyansene.

Anonymkode: af65e...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...