Gå til innhold

Gainer mengde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.proteinfabrikken.no/gainers/crazy-wknd/big-mass-gainer-3000g.html

Står på bøtta at en porsjon på 125 gram inneholder 476 kalorier. Men hvor mange måleskjeer er 125 gram? Bruker måleskjeen som var med i bøtta, men står ingenting om hvor mange slike som tilsvarer 125 gram. Noen som vet?? Har ikke kjøkkenvekt eller lignende. 

Anonymkode: c8558...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.proteinfabrikken.no/gainers/crazy-wknd/big-mass-gainer-3000g.html

Står på bøtta at en porsjon på 125 gram inneholder 476 kalorier. Men hvor mange måleskjeer er 125 gram? Bruker måleskjeen som var med i bøtta, men står ingenting om hvor mange slike som tilsvarer 125 gram. Noen som vet?? Har ikke kjøkkenvekt eller lignende. 

Anonymkode: c8558...2f2

Ser nå at det står "ta 3 scoops pulver og bland med 3 dl vann eller melk". Men så står det på måleskjeen at den måler 60 ml. Da blir jo 3 scoops over 125 gram, siden 1 ml = 1 gram. Skjønner ingenting av dette...? 

Anonymkode: c8558...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser nå at det står "ta 3 scoops pulver og bland med 3 dl vann eller melk". Men så står det på måleskjeen at den måler 60 ml. Da blir jo 3 scoops over 125 gram, siden 1 ml = 1 gram. Skjønner ingenting av dette...? 

Anonymkode: c8558...2f2

Gram er ikke det samme som ml siden volumen varierer avhengig av hva slags emne det er. For gaineren motsvarer 3 scoops 125 g, altså er en scoop ca. 41,7 g som da fyller 60 ml. 

Anonymkode: 8942c...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gram er ikke det samme som ml siden volumen varierer avhengig av hva slags emne det er. For gaineren motsvarer 3 scoops 125 g, altså er en scoop ca. 41,7 g som da fyller 60 ml. 

Anonymkode: 8942c...5d3

Da jeg brukte en kalkulator på nett for omregning fra gram til ml, så ble 125 gram til 125 ml...? Hvordan kan en scoop gainer være 41,7 gram når jeg fyller opp hele scoopen som rommer 60 ml? 

Anonymkode: c8558...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg brukte en kalkulator på nett for omregning fra gram til ml, så ble 125 gram til 125 ml...? Hvordan kan en scoop gainer være 41,7 gram når jeg fyller opp hele scoopen som rommer 60 ml? 

Anonymkode: c8558...2f2

Du burde lære deg forskjell på volum og vekt. 

125 g er 125 ml VANN (som er fire grader, for å være helt nøyaktig). 

125 ml med gåsedun veier ikke 125 g. Skjønner du hvor vi vil? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...