Gjest Gjesta Skrevet 18. april 2005 #1 Skrevet 18. april 2005 Ikke så ille som det høres ut som, men.... Saken er den at jeg er inne i en meget hektisk jobbperiode, og helst bør takle laange (10-12 timer) arbeidsdager (skriver på en avhandling). Nå har jeg vært på jobb i 9 timer, og skal sitte i to timer til, men hjernen er helt utslitt. Jeg har prøvd med kaffe, men for mye av det er ikke bra. Spiste for to timer siden, så er ikke sulten i det hele tatt. Appelsinjuice gir et kunstig "high", men så er det ned igjen. Noen tips for hvordan jeg skal holde det gående? Pick-me-ups som ikke er rene sukkerbomber som sender blodsukkeret ut på berg-og dalbane? Nå er det like før jeg overfaller kiosken for smågodt og espresso, og det er IKKE et klokt valg. :-?
Gjest Litjmæ Skrevet 18. april 2005 #2 Skrevet 18. april 2005 Nå er det like før jeg overfaller kiosken for smågodt og espresso' date=' og det er IKKE et klokt valg. :-?[/quote'] Tror ikke du har så veldig vondt av det, hvis det nå bare er for en dag Lilith, derimot ikke så lurt over en hel periode da Ellers bruker jeg selv bøttevis med vann samt frukt som banan, eple og appelsin for å komme meg gjennom jobbdagen!
Gjest Gjesta Skrevet 18. april 2005 #3 Skrevet 18. april 2005 Hvis alt går bra, har jeg fire måneder igjen til jeg er ferdig. Hvis alt IKKE går så bra og jeg må søke utsettelse, har jeg sju måneder igjen... Da sier det seg selv at jeg må finne andre midler enn koffein og sukker til å holde meg oppe :-? Hmm.... Frukt spiser jeg til det tyter ut av ørene på meg, men det hjelper lite når jeg er mett. Vann drikkes det også nok av. Blodsukkeret mitt liker ikke juice noe særlig. Jeg blir gira med en gang, men etter en halvtime er jeg helt tom igjen. Raske karbohydrater. Red Bull Light (uten sukker) hadde vært fint å ha, ja. Men i Norge finnes ikke slikt.
Gjest Aurélie Skrevet 18. april 2005 #4 Skrevet 18. april 2005 Prøv gjerne Ginseng, det hjelper iallefall meg godt i ekstra stressende perioder, som f.eks. forut for en eksamen. Føler faktisk at både hodet og kroppen er istand til å yte litt ekstra da.
Gjest Sesselja Skrevet 18. april 2005 #5 Skrevet 18. april 2005 Vann er bra, ikke minst om du har kjørt på med kaffe tidligere. Og en rask trim for å få opp blodomløpet så du får litt friskt oksygen til hjernen. Løp opp og ned trappene et par ganger eller hopp og sprett litt rundt på kontoret.
Gjest meya84 Skrevet 18. april 2005 #6 Skrevet 18. april 2005 æh, uten sammenligning forøvrig, blir jeg sånn etter et par timer me lesing å skolearbeid Det eneste som funker på meg da er kaffe eller cola...begge deler er vel sånt jeg bør drikke minst mulig av.. Men for en dag eller to tror jeg ikke du som er frisk tar skade av det vel
Fakse Skrevet 18. april 2005 #7 Skrevet 18. april 2005 En lang pause er den beste medisinen når jeg føler meg sånn. Gå hjem, gjør noe helt annet og ta de to siste timene med jobb senere i kveld.
Gjest meya84 Skrevet 18. april 2005 #8 Skrevet 18. april 2005 oki..d var 4mnd ja..da kan du nok bare stryke innlegget mitt,hehe
Gjest Gjesta Skrevet 18. april 2005 #9 Skrevet 18. april 2005 Ble kiosken... Må nok finne en måte å komme meg i mål på, men oppdaget nå at lufta inne på kontoret er helt elendig. Ginseng utgår nok for min del, for jeg sliter nok med søvnen som det er. Tror det skal bli godt å komme seg på trening i ettermiddag; i hele forrige uke lå jeg rett ut på sofaen etter maratonøktene mine. Men jeg har produsert 34 sider på en knapp uke, og er fornøyd med akkurat den biten.
Gjest Aurélie Skrevet 18. april 2005 #10 Skrevet 18. april 2005 Jeg tror ikke nødvendigvis du bør søke å høyne energinivået ditt simpelthen ved å putte i deg mat/drikke. Drikker du mye kaffe f.eks., blir du kvikk en liten stund, men senere trenger kroppen dobbelt så mye hvile for å hente seg inn igjen. Det å ta seg pauser og legge fra seg arbeidet er kanskje det lureste, f.eks. høre på musikk, meditere, bare stirre ut av vinduet, strekke ut, danse litt etc etc.
Gjest Gjesta Skrevet 18. april 2005 #11 Skrevet 18. april 2005 Jeg tror ikke nødvendigvis du bør søke å høyne energinivået ditt simpelthen ved å putte i deg mat/drikke. Drikker du mye kaffe f.eks., blir du kvikk en liten stund, men senere trenger kroppen dobbelt så mye hvile for å hente seg inn igjen. Det å ta seg pauser og legge fra seg arbeidet er kanskje det lureste, f.eks. høre på musikk, meditere, bare stirre ut av vinduet, strekke ut, danse litt etc etc. Du har nok helt rett. Jeg dro hjem, og skal nå sove litt. Fortalte en venninne/kollega hvor mye jeg har produsert i dag, og hun mente jeg måtte være gal hvis jeg ikke var fornøyd. Nå skal jeg forhåpentligvis sove litt (er litt gira), og deretter tror jeg at jeg skal lure meg avsted og trene litt styrke, for å skifte fokus litt.
showgirl Skrevet 18. april 2005 #12 Skrevet 18. april 2005 Tror du gjør lurt i å sove litt,det er beintøft å sitte i timesvis å skrive på en oppgave. Trur det er mye tyngre å sitte på et kontor å skrive, enn feks ha en jobb der man er fysisk aktiv en hel arbeidsdag som snekker osv. Alle grunnleggende (basal)behov som vi trenger som mat,søvn,hvile,er kjempeviktig. Få kjæresten til å gi deg massasje
Gjest Gjesta Skrevet 18. april 2005 #13 Skrevet 18. april 2005 Tror du gjør lurt i å sove litt,det er beintøft å sitte i timesvis å skrive på en oppgave. Bare jeg hadde klart å sovne.... Jeg er så lys våken som det går an å bli, men sliten i hodet. Tror jeg skal forsøke å kurere med litt frisk luft; stålhesten står i boden og roper på meg, og nå er det nok fritt for hunder og barnevogner på gangstiene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå