Gå til innhold

Aktivitetsarmbånd og kaloriforbrenning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! I dag har jeg gått 14 000 steg. I følge klokken min (som er en Fitbit Charge 3) har jeg forbrent hele 3000 kalorier(!). Jeg er usikker på om jeg skal stole helt på klokken? Jeg har lagt inn riktig vekt og høyde. Er overvektig i klasse fedme. BMR'en min er i følge en kalkulator jeg fant på nett litt over 1700. Jeg brukte klokken på jobb i dag og har i løpet av arbeidsdagen vært 4 timer i fat burn sonen, altså med puls over 110.

Hvor mye forbrenner dere når dere går over 10 000 skritt med deres klokke? Det har vell noe å si hvordan pulsen er også, om man er pulsmåler. Jeg har måleren rundt ankelen når jeg er på jobb (jeg er omsorgsarbeider), og den måler puls da også, og det virker riktig. 

Anonymkode: d03b2...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min klokke (fitbit charge 2) sier at jeg har gått 15000 skritt i dag og brent 2324 kalorier. Har vært i fat burn zone 4 t 25 min. Vet ikke hvor mye dette hjelper deg, men sånn er det nå her. 

Anonymkode: 98c30...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min klokke (fitbit charge 2) sier at jeg har gått 15000 skritt i dag og brent 2324 kalorier. Har vært i fat burn zone 4 t 25 min. Vet ikke hvor mye dette hjelper deg, men sånn er det nå her. 

Anonymkode: 98c30...bd7

Interessant å høre. Du veier kanskje mindre enn meg? Jeg er 94 kg, og 171 på sokkelesten. Og ja, vektnedgang er så klart målet mitt...

Anonymkode: d03b2...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant å høre. Du veier kanskje mindre enn meg? Jeg er 94 kg, og 171 på sokkelesten. Og ja, vektnedgang er så klart målet mitt...

Anonymkode: d03b2...fca

Jeg er 158 høy og 64 kg.

Anonymkode: 98c30...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 158 høy og 64 kg.

Anonymkode: 98c30...bd7

Ok, takk for svar. :) 

Anonymkode: d03b2...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok av meg 10 kg med FitBit. Brukte 3000 kalorier i følge klokka, og spiste 2000 kalorier. Jeg gikk ned 1 kg i uka. 

Jeg er 172 høy, og var 75 kg. 

Nå bruker jeg Samsung Watch, og der har jeg brukt rundt 400 kalorier på 10 000 skritt. Du vil forbrenne mer siden du er tyngre, er det ikke slik? 

Uansett, du kan stole på klokka di. Og lykke til, dette klarer du! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.3.2019 den 22.57, AnonymBruker skrev:

Hei! I dag har jeg gått 14 000 steg. I følge klokken min (som er en Fitbit Charge 3) har jeg forbrent hele 3000 kalorier(!). Jeg er usikker på om jeg skal stole helt på klokken? Jeg har lagt inn riktig vekt og høyde. Er overvektig i klasse fedme. BMR'en min er i følge en kalkulator jeg fant på nett litt over 1700. Jeg brukte klokken på jobb i dag og har i løpet av arbeidsdagen vært 4 timer i fat burn sonen, altså med puls over 110.

Hvor mye forbrenner dere når dere går over 10 000 skritt med deres klokke? Det har vell noe å si hvordan pulsen er også, om man er pulsmåler. Jeg har måleren rundt ankelen når jeg er på jobb (jeg er omsorgsarbeider), og den måler puls da også, og det virker riktig. 

Anonymkode: d03b2...fca

Det kan nok stemme at kaloriforbruket har vært i den størrelsesorden. 4 timer med puls over 110 gjør at kroppen forbruker ekstra energi.

Pulsen har helt klart en innvirkning på energiforbruket. Skal jeg opp i en puls på over 110 må jeg jogge og med 4 timers joggetur ville energiforbruket mitt også vært ganske høyt. 10 000 skritt isolert sett er ikke all verden og for min del ville ikke kaloriforbruket vært all verden siden pulsen hele tiden ville vært godt under 100. 

Anonymkode: a43f5...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som kan svare her? 

Anonymkode: d49ba...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

72kg/ 165cm 

23000 skritt/ 3000 kalorier/ tre timer aktivitet

 

Anonymkode: a742f...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...