Gå til innhold

Sparkling_Pink; Dagbok fra 30 mars 2019

Anbefalte innlegg

Skrevet

Glede i dag var å være på workshop.

Jeg føler meg takknemlig for at jeg har penger, venner og så smått har begynt å lære å begrense meg.

Ellers er handletur unnagjort. Jeg har dyr smak.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glede: hjem fra reperasjon

Jeg føler meg takknemlig for turen i parken, for samtalene på telefon, for at det virker som det er oppbrudd nede, for at Axolotl kanskje stikker innom og at jeg ikke henger med Mr F den neste måneden. For at det er kort til butikkene herfra, for 7 måsunger som har blitt feite, pjuskete og pipete saker utfor vinduet mitt, for X-en min som roet meg ned og filmen som krasjet meg totalt. For at det går over og at det kommer en dag i morgen og.

• Hjerte 1
Skrevet

Glede: Mr F lot høre fra seg, det skapte mange følelser, glede inkludert.

Jeg føler meg takknemlig for at jeg har handlet mat, har fått samtalt med ei god venninne, har tatt et steg tilbake i et prosjekt og at jeg kommer meg av litt hvile.

• Hjerte 1
Skrevet

Glede: gå mine første 500 skritt uten krykker utfor huset på over en måned.

Jeg føler meg takknemlig for at Axolotl er meddelsom og tydelig. Vi får ikke til å møtes nå, og det er helt ok.

Jeg føler meg takknemlig for vennene mine, for maten jeg har i hus, for at det er varmt og enkelt med sommer, for at det går sakte og stødig framover, for at jeg har drømmer og at smertenivået er lavere i dag enn det har vært på ei stund.

• Hjerte 1
Skrevet

Glede: samtale med min langvarige venninne hvor jeg følte meg sett og glede ved å spise og drikke akkurat det jeg har lyst på

Jeg føler meg takknemlig for at det har blitt en rolig dag, hvor jeg har fått gjort det mest nødvendige nå på kvelden, for samtalene jeg har hatt, for den vidunderlige og forunderlige verden jeg er en del av og at jeg gjør det jeg føler er riktig.

Skrevet

Glede: se roser overfylt av hvite blomster

Jeg føler meg takknemlig for at dagen er over. For vennene mine, for at hjertet mitt er sterkt selv om det gjør vondt, for at jeg handler i tråd med det jeg mener er riktig, for at enda et lite stykke arbeid er unnagjort, for ryddig kjøkken og sterke armer.

Skrevet

Glede: høre Tennårings Damselen fortelle om den siste uka

Jeg føler meg takknemlig for å ha gått uten krykker, for å ha nogenlunde oversikt over hva som skal gjøres de neste dagene, for alt smått jobb jeg har fått unnagjort, at ting løser seg ved litt innsats og at jeg har intuisjon.

Skrevet

Glede: å flørte med en litt eldre mann

Jeg føler meg takknemlig for livet mitt, for sommer, for å ha tatt den rette typen skummelt imot. For dyktige fagfolk, for avtalene i morgen.

Skrevet

Glede: snakke med familie

Jeg føler meg takknemlig for dagen, jeg har gjort det jeg kan og har hjelpere som trekker meg i en god retning.

Det er en seier å få til å ta oppvasken samtidig som jeg prater i telefonen.

Skrevet

Glede: å se hvor frodig det er nå i sommeren

Jeg føler meg takknemlig for alt som ordnet seg, for erfaring nok til å gjøre ting på en god måte, for å ha lært småting i dag og fordi langvarig innsats har gitt meg en ny mulighet.

Skrevet

For gårdagen

Glede var å være med folket mitt

Jeg føler meg takknemlig for at ting har gått etter planen, at jeg fikk innhentet og støttet meg på noen andres erfaring, for lettilberedt mat og fine samtaler.

Skrevet

Glede: reiseplanlegging

Jeg er takknemlig for mamma og pappa, for god planlegging, for å tåle å tusle rundt selv om jeg er trøtt, for livet som går framover, for sommervarmen og grønt.

Skrevet

Glede: få besøk

Jeg føler meg takknemlig for å ha fått i gang dagsflyten, blitt introdusert for et stykke kunst, trent lett morgen og kveld og at jeg endelig tåler å stå og pusse tennene.

Skrevet

Glede: fikk ordnet noe via fjerde mennesket jeg pratet med

Jeg føler meg takknemlig for å ha fått noe av sakene på avstand, for at jeg korrigerer holdningen min litt, for kriblinga i hodet når jeg går baklengs ned trappa, for at det er stille nå på kvelden, for tomatene til Tennårings Damselen og et hav av assosiasjoner og ideer fra mitt indre.

Tenkte det for den forbipasserende nysgjerrige kanskje kunne være noe å få en innsikt i hva dagene mine nå inneholder.

I dag ringte klokka rett før 8. Motvillig våknet jeg, og litt gretten lå jeg våken i en og en halv time før jeg leet på meg og kom meg i gang. Lyset var hvitt, som i høye, rullende skyer og jeg hørte naboen starte bilen og kjøre sin veg.

Morgenstellet går fordi alle sakene mine ligger framme. Frokosten var å sette ei ferdiglagd gryte på komfyren. Så satt jeg i telefonkø og en veldig kort telefonkø. Sendte melding om hva jeg hadde funnet ut, spiste, vasket opp. Fikset mat i mattermosen min, vannet tomatene. På dette tidspunktet følte jeg meg veldig stresset. Type; det er litt enklere om noen andre har et vanskelig liv, «hvorfor meg?» og hva inn i helvete foregår med sansene mine. Så dro jeg på tur.

Jeg kom meg av bussen, etter hvert bort gata forbi torget, fikk nye briller på nesen, til min glede så jeg skarpt med de. Nærsynt. Skjeivsynt. Kanskje framsynt.

Så begynte jakten på et midlertidig lokale. Det ordnet seg på grunn av lite folk på sommeren. Fire folk forbi. Det er bra. Da går det relativt effektivt.

Jeg vaglet meg deretter til med mat, faglig lesning, jakt etter noe allergivennlig kjøkkenutstyr og lett surfing i noen timer. Jeg fikk meditert litt.

Så måtte jeg ha noe mer utstyr, dro hjem, måtte pakke opp krykkene igjen og var så sliten at jeg satte på mat og ble sittende i to timer.

Deretter vasket jeg det jeg hadde planlagt, fikk avtalt kjøp av noe og en times tur for å hente tingen. Og nå sitter jeg altså og skriver om dagen min. Når jeg orker å reise meg skal jeg skylle opp klær og stelle meg og gå til sengs. Jeg tror det raskt kan bli noen snarveier i kvelden. At ingenting blir ordnet og at jeg hverken orker å dusje eller fikse rene klær, ta oppvasken eller klargjøre sakene til i morgen. Jaja. Sukk. A’h.

Det som hadde gjort dagen min bedre var om jeg slapp vondt i halsen, verket i beina og det at jeg blir så sliten. En samtale med en venn hadde og vært fint.

Skrevet

Oppfølging fra gårdagen: fikk vasket to runder klær, hengt de på tørk og bikket meg vellykket før midnatt.

I dag våknet jeg 5.30 og fikk dusjet og kledd meg i nye klær etter hvert på morraen.

Glede i dag: følelsen av at koseprosjektet mitt «faller på plass»

Jeg føler meg takknemlig for maten jeg har, hauger med pledd, tv - app på mobilen, høytaler med bloototh, hyppige pauser og at jeg fann alle tuene som jeg viste var her et sted.

Jeg har funnet en løsning på to små problemer, hatt det roligere sansemessig og er veldig fornøyd med å ha funnet plantenæringen.

Det er enda tungt å gå, men det funker. Det føles som en seier rett og slett.

Skrevet

Glede i dag: black metal

Jeg føler meg takknemlig for haugen med pledd med meg under, at jeg innimellom føler jeg får puste, at tomatene ser ut til å få bladfarge igjen, at gravemaskinen er dratt, og at det sikkert går bra.

Skrevet

Glede: å føle meg avslappet og salig i flere øyeblikk

Jeg er takknemlig for en helt passe dag, for at døra ble åpnet for meg, for katta som kom til rette sent i går, for at jeg ikke har fått noen altfor alvorlige hostekuler med slim, for at jeg ikke har noen nye skader, for at det går bra med en enkeltdag med laber appetitt, for at jeg fant ut hvordan noe gjøres på best mulig måte og for Netflix.

Skrevet

Glede: å gå på beina mine, mine egne. Helt til butikken og nesten helt hjem igjen.

Jeg føler meg takknemlig for klebersteinsovnen, dampsaunaen, at tingene mine kan ligge ut over, at ingenting skjer med haugene med rene klær, at det etterhvert blir tomater og at jeg er vaskbar.

At jeg får til, feiler og lever. Skjønt jeg savner haugene med pledd og noe surrende på TV-en.

Det er en tråd med ei som kan ha pådratt seg en stalker. Det tok 22 år for meg før min begynte å gi seg. Det er endel jeg ønsker jeg hadde gjort annerledes. En av de er at jeg hadde kontaktet politiet. En annen var å varsle hans arbeidsgiver. Jeg har Blokert han overalt hvor han er gjenkjennbar og takk og lov for det.

Noe av det nyttigste jeg har lest er Gottmanns institute sin oppsummering om deres funn rund partnervold. 80 % av volden er reaktiv, og all vold av denne typen kan terapeuter gjøre noe med. De resterende 20 % faller i to kategorier; pitbuller og cobraer.

Pitbuller biter seg fast og slipper aldri taket. De er sjalu, kontrollerende og vil ikke akseptere ei avvisning.

Cobraer ligger på lur og angriper ut av det blå. Plutselig. Uventet. Både fysisk og verbalt. Gjerne der det gjør vondt for deg. Det er ingen foranledning. Det er et overraskelsesangrep og det eskalerer gjerne over tid.

Parterapi er ikke anbefalt med disse to gruppene. Det er bare å pakke sammen og dra sin vei fra slikt.

Min årelange stalker var jeg i lag med et fælt år for en mannsalder siden. Han oppførte seg som en Pittbull. Han grep aktivt etter meg andre gangen vi møttes og stjal seg ett kyss. Av grunner jeg ikke kjenner til så stoppet jeg han ikke. Fortsettelsen inneholder psykisk og seksuell vold, der det å ikke registrere noen form for protester ovenfor han var en gjenganger.

Dynamikken jeg opplevde med han har satt sine spor, tilfeldighetene vil siden ha det til at alle menn jeg har blitt utsatt for av en ekstrem dårlig karakter har vært lyse i huden, tynne og med mørkt hår. I dag bare skuler jeg på de med slike trekk.

Jeg føler meg heldig som lever et sted hvor mannfolk og kommer i blonde utgaver eller smellfeite kropper eller med gylden eller mørk hud. Rødt hår og alle former for fregner kan og gå. Lys hud, mørkt hår og en stor, til feit kropp er og greit for meg.

Jeg er der at sensommerria på lengselen etter en blomsterduftende mann å krype inntil har satt i gang. En som holder trygt rundt meg når jeg står i oppvasken, hviler ved siden av meg i senga mi, rusler rundt på oppdagelsesferd med meg ute i skogen. 

Men dating er ikke høyt på prioriteringslista mi for tida. Marvy er han jeg først og fremst ønsker å nærme meg. Snart Oppvåkning, tenker jeg litt på. Mr Fregnet, han har fadet seg selv ut, Axolotl er i sin egen dimensjon og må få være der ei stund.

Skrevet

Glede i dag: reptilhuset

Jeg er takknemlig for at jeg har fungert litt i dag. At jeg har begynt en ny rytme og at jeg vil få det bedre. For å gjøre ting oftere og for å hvile når jeg trenger det.

Skrevet

Glede i dag: noen veldig hyggelige meldinger 

Jeg føler meg takknemlig for at jeg trolig fungerer som jeg skal, for at jeg får puste, har mat og har stelt plantene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...