Gå til innhold

Sparkling_Pink; Dagbok fra 30 mars 2019

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gleder: ligge varmt og mykt

Jeg føler meg takknemlig for hvilen jeg har fått i dag, for bjørka som blir grønn, for nydelige mennesker som er i livet mitt, for kapittelene jeg har lest og himmelen med skyer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gleder: —— ikke i dag ——

men tilfredshet :spilledåse:

Jeg føler meg takknemlig for sola, for renholdet hjemme jeg har gjort, for at jeg fann ett par engangshansker, for at jeg er mett, får en dag i morgen og har meditert.

Skrevet

Gleder: å kunne gå nokså uanstrengt på flatmark

Jeg er takknemlig for å ha lært litt i dag, for at jeg tror livet mitt går i riktig retning, for vennene mine og alt som fungerer.

Skrevet

Gleder: se våren blomstre i parken

Jeg føler meg takknemlig for at jeg kan gå, for at jeg har lagt planer, for å være ferdig med boka jeg har lest på, for selvomsorg og gode venner. For grensesetting og at det kommer en dag i morgen.

Skrevet

Gleder: å se kirsebærtrær i blomst

Jeg føler meg takknemlig for maten jeg har spist, for alt jeg har fått ordnet, for det jeg har lært og for folket mitt.

Skrevet

Gleder: fuglekvitter, skvadder og skrål

Jeg er takknemlig for turen jeg har gått i dag, for at jeg greide å komme meg over kjøkkenkneika, for at ingen klager på at jeg trenger vask, for tilhørigheta jeg kjenner på og at jeg synes at prosjektet mitt lukter godt.

Skrevet

Gleder: styrketrening og fuglekvitter

Jeg føler meg takknemlig for at morraen min gikk over, for maten jeg har, for noen øyeblikk med selskap, for at jeg er produktiv og for at jeg er klar til i morgen.

Skrevet

Gleder: å komme hjem og ha energi til å rydde

Jeg føler meg takknemlig for dagen, for god arbeidsinnsats, fin kontakt med folk, for mat og bein som funger. For en god plan og sol på himmelen, for passe klær og invitasjon til folk.

Skrevet

Gleder: varme

Jeg er føler meg takknemlig for dagens lærdom, for tilstedeværelse og følelser. For løsninger og at det er i motbakker jeg får bedre utsikt.

Hadde besøk av Sjerneblikk.

Skrevet

Gleder: våkne i nydelig humør, se dutteL på bilde

Jeg føler meg takknemlig for å ha begynt på en serie med litt irriterende arbeid som må gjøres, hodepine og monotont repetitiv arbeid ingen hindring (?). For sprudlende meg om morraen, tur i parken, nytt fuglebad, gitt nummeret mitt til Stjerneblikk, matlyst og hyggelig samtale med naboen.

For lesning på brukerforumer, diskusjoner som sjener værre og vurderinga om jeg heller skal lese bok.

Skrevet

Glede: splatterfilm

Jeg føler meg takknemlig for at jeg er ok orientert om hva som er ståa nå. For at jeg er sulten, har tatt en telefon i dag, at Tennårings Damselen er fotografert helt lykkelig, at fredagen kunne planlegges om.

Skrevet

Glede: få besøk ei lita stund

Jeg føler meg takknemlig for vask og dusj, mat nok til de neste dagene i hus, varmt vær og rolige dager. For gode venner og mat på bordet. For føtter som kan gå og ei ny bok som jeg leser. For Stjerneblikk og egenomsorg.

Skrevet

Glede: havutsikt

Jeg føler meg takknemlig for å ha gjennomført dagen etter planene mine, for godt vær og sol og fuglekvitter. For dutteL som jeg møtte for første gang i dag for vennene mine som bryr seg om meg, for soloppgang og solnedgang. For at beina mine holder og at det går bra med laber appetitt en enkeltdag.

Skrevet

Glede: samtalene mine med gode folk og gråspurven som drikker vann

Jeg er takknemlig for at livet mitt går videre, for at jeg kan stå, har nokså rene klær, føler fellesskap, har håp og har gjort meg noen nye erfaringer.

I dag sier jeg farvel til Stjerneblikk og ignorerer dutteL.

Skrevet (endret)
Sparkling_Pink skrev (1 time siden):

I dag sier jeg farvel til Stjerneblikk og ignorerer dutteL.

Neida, jeg sendte brev til dutteL allikevel. Spent på hvordan svar jeg får.

:kjærlighetserklæring:

Endret av Sparkling_Pink
Skrevet

Glede: ettermiddagsdupp

Jeg er takknemlig for alt jeg har fått ordnet med i dag, for deilig kjøttkraft, for at jeg står nokså greit, for folket og vennene jeg har, for morrasola og at jeg er ganske sikker på at det blir bedre tider på meg senere en gang.

Skrevet

Glede: oppoverbakke

Jeg føler meg takknemlig for dagen, for veksling mellom aktivitet og hvile, for samtalene og små spor jeg skal forfølge, for en grei plan for uka og en eventyrlig dag.

Skrevet

Glede: pene mannfolk

Jeg føler meg takknemlig for dagens dont, for samtalene jeg har hatt, for at taxi og kollektivtilbud finnes, for salgsvarer i grøntavdelingen, for dusj og at bare vinden rasler i nattemørket.

Jeg føler jeg ble retorisk grillet i dag, det er en litt merkelig følelse. Sånn, har jeg en jobb å gjøre med holdningene mine, eller har jeg en fortellermessig trang til spissformuleringer? Hvordan vises mitt indre best? Og er det verd det for andre å ta en titt? Hva skal til for at folk oppdager meg som lyttende deltager?

Skrevet

Glede: blomsterlukta i parken

Jeg føler meg takknemlig for videocall, å ha tv, for dyp tenkning, for at dagen er som forventet, for at sommeren er vennlig og at jeg føler meg helere enn for noen dager siden.

Skrevet

Glede: duene og tida med kompis

Jeg føler meg takknemlig for kollektivtransporten, maten jeg har spist, sofatida og sommerlyset.

Jeg føler det er på tide å løfte blikket litt opp fra her og nå, dagen i dag. Hvordan jeg føler jeg har det bedre nå enn i lag med tidligere kjærester, hvordan jeg har brutt ut fra forhold som slukket livslyst i meg, ga slipp på mennesker jeg elsket fordi jeg ikke kunne svike mine egne drømmer.

Alle de drømmene jeg har fått gjort noe med, de som jeg står for nokså alene, eller de få hvor jeg har fått med meg andre, de fantastiske tingene jeg har greid å utrette, med handicap og uforutsigbarhet og dyp livssorg.

Pågangsmotet og utholdenheten, litt hver dag i årevis, kontinuitet som skaper en framdrift som ikke er synlig i hverdagen, men som er av en kvalitet som er solid.

Stadige helseutfordringer, taklet i et gedigent vakuum, hvor jeg heldigvis har nav og fastlegen nogenlunde på parti med meg, jeg har nettverk utenom, men trykket hadde på mange måter økt, folket er ikke bare elskverdige, de har da formeninger om hva jeg skal gjøre og at det bare er å gjøre det.

Det som får meg til å fortsette, mange saker har jeg gitt opp, jeg skal innrømme det, men å gi opp helt skjer ikke. Jeg er ikke ferdiggått, jeg har verdi og jeg har en form for fremtid som gir krusninger ut til verden. Det er jeg helt sikker på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...