Gå til innhold

Sparkling_Pink; Dagbok fra 30 mars 2019

Sparkling_Pink

Anbefalte innlegg

Jeg er takknemlig for gåturen, strødoningen som går på fortau, brodder, sol i ansiktet, at oppvasken er tatt - for da er morgenen som kommer litt enklere for meg.

Er takknemlig for videocall, at jeg brevveksler med tre, at huset er stille og ikke lukter greier, at jeg sover godt på natta og at jeg har en stemme og snakker med andre.

Er takknemlig for tante som jeg er dønn lik, bare en eldre utgave av meg, så jeg kan se meg selv i et vennligere lys.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er takknemlig for dagen, for jeg har følt på spor av lykke mellom apatien. Spor av energi mellom apatien. Og jeg er takknemlig for at jeg har kløe, for det betyr vanligvis at smertene har sluppet taket på meg.

Jeg er takknemlig for alt jeg har fått gjort, dybdereingjøring leiligheta, to butikkturer og noe rydding. Meditasjon, musikk og en etterlengtet telefonsamtale.

Og enda en dag uten nye skader!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for å ha våknet tidlig, spist godt, danset og fulgt min egen rytme.

Jeg er takknemlig for en ok samtale som er veldig viktig for meg for årene som kommer fremover, for kontaktforsøket mitt som ikke kom helt i mål, for sol på bygårdstoppene bortetter byen og at jeg nok gror sammen fint igjen. Jeg er takknemlig for å føle meg sulten og tørst og at jeg har gjort en utmerket innsats store deler av dagen.

Jeg håper det står bra til med vedkommende som pleide å gi meg hjerte på postene mine her. Om livet er i en tung tunnel, lammet av sorg eller noe, håper jeg det vil gå seg til etterhvert.

Husk at dagboka mi her er som små lys langs veien min i en mørk, herjet og urettferdig verden, klageboka logges på papir, privat og for hånd og med stor motstand til å notere ned alt vondt. Jeg trenger begge deler.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for vekkerklokke, å holde koken, for musikk og sol. For å ha tatt igjen husarbeidet og en ellers stille dag.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for morgenvinduet mitt, for mat i kjøleskapet, for samtalen med mamma, for den styrken jeg har i kroppen og at jeg hadde vist at et væromslag kommer uten å ha sett på værmeldinga.

Glede er å danse og lese brev fra G* og blande farger jeg ikke har sett før.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for moderne kommunikasjon, samtalen med ei venninne, vindene ute, god gjennomføringsevne fra meg, mat og å ha våknet til ryddig kjøkken.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er takknemlig for en fin og aktiv morgen, for musikk og gode bøker, for en flott solnedgang, for at isen smelter og at det går over.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun i kassa gjør hele dagen med å nikke til meg at det går bra at jeg ikke har stemme. Takknemlig for alle de som jobber i en endeløs kø av folk og har litt vennlighet å vise. Takknemlig for at ikke noe stort skjer, for himmelen over meg, lett pyntet med helikoptre, for den uendelige mengden podkaster og serier tre klikk unna. For at hovedstøyten av klesvask er tatt, for etterspørelsen etter meg, for at jeg vet gangen i dette og at skoene mine er brukende.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for Axolotl, for gøye tegninger, for at jeg har en fast lege, for at alt av serier og musikk kan skrus av, for små glimt av en trygg og magisk verden. Jeg er takknemlig for å være meg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for å kjenne på stress, ensomhet og for å ha følelsen av at jeg har feilet i dag, for alle viser ei retning inn i fremtiden jeg skal diskutere med meg selv i dybden i min private logg.

Dette var ikke dagen jeg forventet at jeg skulle få vokstersmerter, dette var dagen jeg forventet at jeg skulle feire at jeg hadde greid å gå ut med søppelet, ruslet meg en gåtur og sett en film. Den filmen har jeg nok ikke tid til i kveld. Jeg er takknemlig for at det går bra, så mangt går bra om det bare er en dag.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for hvilen jeg fikk natt til i dag, for at jeg har kjedet meg i løpet av dagen, for å ha hatt tre små samtaler med venner av meg. For at det kommer en dag i morgen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for å ha hatt kontakt med folk i dag, for maten jeg har spist opp, at jeg har internett og føler meg elsket.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for å ha drømt mye, tatt kjøkkenet, fått et ok tips, spist mat så jeg er mett og hatt en slags form for samtale i dag.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er takknemlig for å ha fått unna denne ukas helt presterende småoppgaver, for å kjenne at jeg har litt styrke og for at videochatt er ei greie.

Jeg har en del fine øyeblikk i løpet av dagen, greier å meditere litt, får ikke helt hetta av fyllefesten under meg, får samlet tankene i noen minutter nå og da. Og merkelig nok, ikke ensomhetsfølelse selv om jeg er alene.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for Axolotl som sendte meg en fin melding i dag tidlig. For festen under meg som ble avsluttet etter ett og et halvt døgn i ettermiddag, for at det er strøm i huset, for at det går over og at jeg føler jeg lærer av feilene mine.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for følelsene jeg kjenner, for å ha sett folk, for latter og stjålne blikk bort på meg, jeg er takknemlig for å ha satt grenser for meg og for turen ut i dag.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er takknemlig for å ha gjennomført dagsmålene mine, for å ha en stemme og ha brukt den, for å ha muligheten til å forbedre livet mitt, for gleden jeg kjente av brevet fra G* og at jeg er blitt lovet at det nye av i dag går over.

Jeg er takknemlig for å ha hørt en alkoholisert mann bable, han så hva som skjedde med meg og ga ikke bare hans fortolkning av det hele, han så på meg etterpå og oppdaterte seg. Den oppdateringa, justeringa av det første som falt han inn; det betyr så mye for meg at det finnes mennesker som har den kapasiteten.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for å ha kommet meg i gang i dag, for romligheten jeg har vist ovenfor meg selv, å ha satt opp nytt lys, for at jeg har vasket klær og tatt oppvasken.

Jeg er takknemlig for roen jeg kjenner, for de tingene jeg er enig med meg selv om at er tilbakelagte perioder og at ting trolig ordner seg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for lyset i meg, for morgendrikken min, for samtalene jeg har hatt i dag, for å ha gjort litt smått og føle meg levende.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for menneskene jeg har i livet mitt, for Tennåringsdamselen som finner seg en veg i denne verden, for vennene mine jeg har snakket med.

Jeg er takknemlig for maten jeg finner i frys og kjøl, for drømmeintensiteten jeg opplever, for de små og viktige takene jeg får tatt, for gaven øyeblikket her og nå er og at det kom snø, ikke regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...