Gå til innhold

Sparkling_Pink; Dagbok fra 30 mars 2019

Fremhevede innlegg

Skrevet

Glede: datatrøbbel

Jeg er takknemlig for at jeg er vant til å memorisere nye ting. Det er å få kropsliggjort det jeg blir vist og så i tillegg ha koblet på bevissthet, følelse og noe til, som jeg ikke helt har ord for.

Dagens lærdom har vært å huske å samkjøre arrangementer og kalendre.

Det var god suksess med å ha aktiv hvile på meg etter jobb. Har til en viss grad greid å være produktiv etterpå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære lesere, internettsfremmede og nysgjerrigtittende. Vi er samlet her i kveld for å feire en all time bunnpunkt i klesvask og oppvaskberget. Klesvasken utenom skaderester består av fire truser, oppvasken er under en time gammel og består av en kopp, to glass, en dyptallerken, yndlingsskjeia mi og ei gryte.

Det er langvarig, strategisk og god innsats som har ført meg hit, og det skal lokalt her feires med å re opp senga og inngå i varianter av koma til morgengryet.

Jeg er forelsket, trippel A er noe av det mest fantastiske mennesket jeg hittil har møtt i livet mitt, og jeg synes gjerne det er veldig slitsomt med akkurat en slik periode der det går stødig mot at et forhold blir etablert.

Jeg er i situasjonen helt avhengig av vennene mine, jeg føler på dyp takknemlighet over de og vennskapene. Jeg er heller ikke hjelpeløs i og med at det har dukket opp underliggende historier hos meg som jeg tror jeg trenger profesjonell hjelp med. Jeg har tatt valg, som jeg har følt meg klar til, og det kjennes i smaken litt ut som sennep, i mangel på andre beskrivelser.

Jeg føler meg tilfreds med de siste dagenes innsats og for motet jeg har med å spørre om noe.

Skrevet

Glede: føle meg sterk

Takknemlighet: for at det er såpe tilgjengelig, og varme dyner. Og mikrofoner. En A ligner plutselig litt på en annen, og jeg har følt meg helt satt ut på alle de gode måtene.

Skrevet

Glede:

Tilfredshet: jeg har bygget om en pappeske i dag. Det involverte mye tenkning, ikke så mange justeringer og en god del pakketeip.

Jeg føler meg takknemlig for den ryddige måten jeg har fått unna ting på. Og litt uvant for meg å omgås folk.

Dagens største seier har vært å spise så mye jeg hadde lyst på.

Skrevet

Glede: familie og delte opplevelser.

Takknemlighet: for å være rolig tilstede, produktiv og i meg selv.

Skrevet (endret)

Jeg skrev om takknemlighet i går. Det var og blir værende privat.

Det er mye, store følelser i meg. Dagboka her er kanskje klar til å endre litt form. Jeg har mye greid å få til et grunnlag som er kroppsliggjort.

Mellom lykke og depresjon er en hårsbredd, og konsekvensene av handlinger er ofte noe utilsiktede. Jeg har nok en gang skadet meg, en gang i går en gang i dag. Bare på ulendt og ristende grunn.

Jeg føler jeg trenger et annet publikum, en blyant som snirkler seg over papir, refleksjoner som ligger privat, en dybde i min egen tekst som risikerer å skjære ut i forstyrrelser, bare for å kunne fanges opp og langsomt justeres inn. Veven av mennesker som ikke kan omtales, vokser, de jeg maler bilde av kan ikke postes på internett. Det er musikk som venter på meg, og i forbifarten hadde jeg en samtale på et språk jeg knapt kan, men skjønner helt greit.

Jeg får godt mulig hjelp på en måte som gjør livet mitt bedre en gang den neste måneden. Jeg har samlet to tilfluktssteder for uroen hjemme, så midtvinters har noen flere muligheter.

Mage-hode aksen er delvis skakk, og dagens smell kan ha forstyrret denne enda mer. Jeg skal noensteder, jeg er bare ikke sikker på hvor.

Trippel A og meg er involvert her når det er endringer på gang. Jeg relaterer vellykket til han. Men det er så mye mer. Som at jeg har jobb. Som i at vennskapene mine som blir pleiet er veldig givende, rett og slett livsnødvendige, som i at jeg skal nye ting, og stadig glemmer oftere. Som i at det er varslet en hård influensasesong, jeg har spådd mye snø, som i at Tennårins Damselen, har et stille ungdomsopprør, der jeg føler meg involvert og statist på samme tid.

Jeg har en fremtid, og er i angsten på måter som er vanskelig å gjenkjenne, i et samfunn som ser ut til å nærmer seg noenslags metningspunkt.

Jeg ser over det jeg har skrevet og det blir kryptisk. Er det privat? Så får jeg gå privat, til papirbøkene. Samtidig bikker dagboka nærmere 75 tusen visninger. Med få tegn til at noen sier noe om og til meg eller legger igjen noe. Det er en litt småabsurd situasjon.

Det er liksom ikke noen takknemlighet som er stor nok til å overvinne de systematiske svakhetene ved meg. Men jeg kan romme meg selv og mine følelser. 

Endret av Sparkling_Pink
Faktasjekk
Skrevet

En onsdag som rister viktige småting på plass. Sånn som et ferdig prosjekt, noe viktig friksjon, små millimeterstore viktige stabiliserende høydeforskjeller, måleutstyr, to ukers grønnsaker kjøpt på salg, naboer som bidrar, hvem jeg skal prate med om deltagelse og det å generelt ta plass på en positiv måte.

Med såpass mye, er det kanskje ikke så rart at jeg er sliten på kvelden. Leiligheta mi trenger litt oppgradering og vinter-vei-lufta er ubehagelig. I lengden er dette ting jeg ønsker å kunne ta grep rundt.

Skrevet

På reise her forleden, var det ei som pratet med meg store deler av flyturen. Hver gang jeg var sliten, halvt vendt vekk, var hun stille. Hver gang jeg var kvikk og vendt mot henne, svarte hun eller begynte å prate. Takk for at slike gode mennesker finnes!

Skrevet

Jeg føler meg takknemlig for at jeg har kviknet til i løpet av dagen, møter Trippel A i morgen.

Har fått sjekket opp hva tid andre har brukt på et prosjekt, og det er hos de jeg fikk sett på mellom tre til seks måneder. Ting tar tid!

Ellers er det nok en dag hvor jeg ikke hadde klart meg uten vennene mine og meditasjon.

Skrevet

:nordvesta:

Å holde rundt Tripppel A var som å mute verden, få himmelen til å ile over huden min og hjertet til å synge.

Det foregår en god del ting nå i livet mitt. I går var det to samtaler med fremmede som har en god mulighet til å ha gjort meg i stand til å få det bedre på reisedager. Jeg føler meg takknemlig over min egen stemme, for den har vært vesentlig, både der og med dagen med Trippel A.

Jeg ringte Marvy i går, har ringte utrolig nok opp igjen. Han kunne fortelle meg hvor jeg skulle finne noe, var nokså neddopet for anledningen, han hadde vært gjennom en medisinsk prosedyre, og så vil noe stress i livet hans etter hvert bli bedre. Han fikk vite at jeg dater, så der er det.

På kvelden fikk jeg tak i hun med englene og gode kunnskaper. Det finnes altså kunnskap om noe av det jeg nå opplever i livet mitt. Jeg er takknemlig for at jeg ikke behøver å gjøre dette alene. Det er hjelp å få.

Spoiler
Skrevet

Regnsymfoniene har i kveld sunget i tak(t) med Mozarts Tryllefløyte, blikktak er koselig når det ikke regner kraftig.

Jeg er sånn ca i rute med et prosjekt som ender med utstilling om noen altfor korte uker.

Å ha med folk å gjøre, det var en som sa, en annen som svarte, det var slik, og jeg blir stående som tilskuer til det hele. Galskap, rusmisbruk og alkohol, det er bare vegger mellom mitt nøkterne liv og alt dette. Har mennesker alltid vært så rotete, plagete og feilbarlige? Så små marginer mellom genier og galskap, mellom toppidrettsutøvere og uførhet. Mellom forvaltning og fordervelse.

Hva trenger jeg for å ta vare på meg selv i de strukturene jeg ser antydninger til? Holder det å være tilskuer? Jeg er redd for at mine svakere sider kan komme til å bli brukt som unnskyldning for å gjøre meg til en brikke hvor det offentlig kan henvises til at jeg er en aktiv aktør. Ja, jeg har grunn til å være skeptisk.

Mitt sinn bearbeider ting dypt. Det vil for uinnvidde se ut som overtenkning. Det er viktige muligheter som har åpnet seg for meg, i en verden som generelt er vennligere mot meg den siste tiden, problemet er ikke drama, det er mer hvordan kvaliteter som oppstår. Løsninger er tilgjengelige for meg, men jeg føler meg enda ny i verden. Da både funkler det og er monstre under senga.

I dag har jeg kjøpt noe i rett størrelse uten mål. Og boblet over av glede over å ha kontakt med Trippel A. 

Skrevet

Mye følelser. Dype tanker. Et touch Shakespeare.

Du vet du er proffbruker av NAV når du har en nettleser til streamingtjenester samt surfing og en for offentlige sider.

Skrevet

Takk til dette livet, til denne kroppen. Takk til sola som står opp, takk til Trippel A som sprenger meg med glede. Takk for muligheter, funklende stunder på vei til jobb, for støtte der jeg halter, for trivsel og mat i kjøleskapet.

Skrevet

Å bli bedre fra angst, å få traumer til å roe seg; min versjon. At den konstante smerten kan lette, at påtrykkene kan mildne, stresset bare er av og til. At nerveendene ikke er krøllete i syre, overflata mi ikke er usynlig under andres blikk og at ingen nye maktovergrep lyser neonfarget mot meg i nær fremtid.

Skrevet

Innholdsrik dag. Jeg føler meg takknemlig for kontakten med Trippel A, og gleden jeg føler over å bli kjent med han.

Skrevet

En fin, helt passe dag. Jeg hadde mot til å prate med en kollega i dag, det gikk veldig bra. Har en del glede som vil fram og opp i dagen. Jeg er takknemlig for at jeg føler meg sterk og med energi.

Skrevet

I dag bragte Reisa mi meg til Oslo. Ankom Oslo S med tog og det var en glede å se at metallbenkene på perrongene var erstattet av treseter. Lufta var frisk og litt fylt av det store osean, relativt mildt og folk har fremstått som balanserte og for det meste i god form.

Handleturen min har bragt meg en mengde glitter og fine samtaler med folk som har vært nydelig. Byens fasader har ligget i novemberlyset, med fugler over seg og surfende i den kraftige vinden. Julegatelysene har vært oppe og jeg kom nesten gjennom hele handlelista før black friday massene lagde en folkemengde som ikke var til å orientere seg i for meg.

Jeg og ei venninne har ledd, skravlet og delt opplevelser i noen timer, det er som en vitamininnsprøytning av livsglede. Nå på kvelden har jeg et hus å være i hvor det er rolig, snart kommer folk hit og det blir kjøkkenfest ut over natta. Livet er tett av mening og jeg har gått langt i dag. Det er fint å være meg. Akkurat meg.

Skrevet

Jeg føler meg takknemlig for menneskene i livet mitt, for at Trippel A er med, for at jeg er reflekterende og at ryggen heles. For at jeg har muligheten til å lære og at jeg har fått bedre hjelpemidler på plass.

For utfordringa; må alt gå så fort? Hva er sakte nok til at du kan hvile mens det skjer?

Glitter fra i dag av: morgen med Tennåringdamselen, frisk vinterluft, hjelp i butikken, fantastiske klær, Trippel A’s myke stemme og at jeg føler meg bra med han.

Skrevet

Alt vel; og utfordringen er da brytningen mot fremtiden.

Skrevet

Jeg føler meg takknemlig for at jeg opplevde at «lyset ble slått på» igjen ved å prate med mamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...