Gå til innhold

Sparkling_Pink; Dagbok fra 30 mars 2019

Anbefalte innlegg

Skrevet

Glede: å lese brev og å kaste dart

Jeg er takknemlig for vennene mine, for at jeg er blitt ok sterk i armene, for at jeg ikke har planlagt for mye i dag, for å sakte venne meg til snap, for artiklene jeg har lest og at smerte går over til kløe.

Jeg føler meg takknemlig for mange små vekstsituasjoner og at jeg har funnet løsninger på noe.

Marvy og jeg møttes i forbifarta. Det er en litt brå læringskurve vil jeg si. For oss begge. Han var dessverre noe stresset. Jeg er ikke sikker på hvordan min ubekymrede framferd er for han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glede: ja. Musikk i dag.

Jeg føler meg takknemlig for en rolig dag, for at det er forutsigbart og at jeg har tatt oppvasken.

Skrevet

Glede: se stiklingen sette nye blader

Jeg føler meg takknemlig for det jeg har fått gjort, for tida som ruller i tidevannsbølger rundt meg, for den varme følelsen med Marvy, for butikkturen, for en nabo som smeller døra igjen forran meg og en annen som åpner opp for meg.

For kveldsbikken, og lengsene mot bedre tider, for mamma og at jeg ikke føler meg alene. For at jeg vet livet selv blir å utfordre meg og at resultatet blir kjærlighet.

Skrevet

Glede: godt selskap, regn og sol

Jeg føler meg takknemlig for følelsene mine, for motet, for det jeg føler jeg feilet, for 8000 skritt på krykker, for kollektivovergangen hjem, for kompis som er streng og ryddig.

For trær og gode venner, for flørting og lys, for større trygghet og staselige karer.

Marvy. Som å komme hjem. Og så er det ikke sikkert at han er interessert i noe.

Skrevet

Glede: ligge og høre på musikk

Jeg føler meg takknemlig for retninga jeg ser folk prøver å trekke verden i, for skaperglede, utholdenhet og tro på de prosjektene folk gjør.

For at ro og orden noen ganger er noe som krever innsats, mot og styrke.

For her lokalt i leiligheta mi, betyr det en hel dag med klesvask, rydding og oppvask.

Jeg føler meg takknemlig for at vennene mine er trygge og har jobb, for pridemåned og for ytringsfrihet.

Skrevet

Glede: blomster, måser og måsunger

Jeg føler meg takknemlig for dagen min, for alle telefonene jeg har tatt, musikken jeg har hørt på, arbeidsstykkene jeg har gjort, lykken jeg har følt på, tårene over Svalbardveien, roen som er her hos meg, fargene som jeg ser.

Skrevet

Glede: Tante og Tennårings Damselen

Jeg føler meg takknemlig for å ha klart arbeidsmålet mitt på ett område og med å ha berget meg gjennom uforutsette hendelser resten av tida. For varsom og lett trening, et instrument som for første gang på lenge ble tatt i bruk og en rolig morgen. En vag følelse av at livet mitt kan få moment og og gode muligheter for en fin morgendag.

Skrevet

Glede: sykkelturen ble delt med meg, kattevideoer og ettermiddagsduppen min.

Jeg føler meg takknemlig for at jeg har forsøkt å tilpasse meg til uventede hendelser, at jeg føler jeg er i en læresituasjon, hvor jeg opplever vekst, for medfølelsen jeg har med vennene mine, for det av dagsrutiner og ukesrutiner jeg greier å opprettholde og at det er sol om dagene.

Skrevet

Glede: musikk

Jeg føler meg takknemlig for mamma, for merkene i hendene mine etter krykkene, for å ha en del klart til i morgen, for bratt læringskurve og at jeg snart kan ta natt for i kveld.

Skrevet

Glede: å møte to av mine fjernere venner og få snakket om løst og fast med de.

Jeg føler meg takknemlig for god humor, bussjåfører, tilfeldige folk som hjelper meg, at jeg vil leve og at det går bra å bli evakuert selv om jeg var i undertøyet.

For husvert som teller meg, for venner som oppriktig er der for meg og tilgir at jeg legger på midt i ei setning. 

Skrevet

Glede: se glimt fra bror sitt fine liv

Jeg føler meg takknemlig for at lege sier det går over, for å ha sovet ut, for at jeg er mett og at jeg greier å planlegge.

G* skrev et viktig brev til meg nå i helga. Jeg hadde adressert en mengde ting her i uka som var, og han la seg paddeflat. Det er nå avklart at det ikke blir noe romantisk med han, noe som føles helt greit på noen måter og som et tap på andre.

Skrevet

Snart Oppvåkning dukket opp igjen i dag. Det er 40 uker siden sist jeg har hørt fra han. Han har hatt det hektisk og jeg får det hektisk nå.

Skrevet

Fraværsmelding.

Ukjent lengde.

:spilledåse:

Skrevet (endret)

Under løvtaket, store trær i grenetager oppover, gamle hauger i gresset under, og jeg på krykkene mine på en moderne asfaltert gangsti mot stedet jeg får luftet ting.

Duene i trærne letter i et brus rundt meg. Ingen flukt, men en flokk som sirkler rundt meg, ikke en gang, fem gang.

Som gamle kjente? Som bare noe en gjør fordi en er due? Eller fordi duenaboene kjenner meg igjen etter som jeg gir de vann? Som om de vil si meg noe?

Jeg vet det er tørt. Jeg har tørsten inne i blodet mitt. Mikropartikler jeg har pustet inn, sot som ingen kunne gjette seg til var mulige å sirkulere helt til hjertet. Om det blir noen neste gang, drar jeg min vei. Fra det øyeblikket røyken overtar, og noen andre får vaske meg inn.

Det er derfor fuglebadet har tørket inn for dager siden. Jeg har blitt værende. Kavet meg gjennom, kjempet mot støv i mikrostørrelsen. Hatt sotgnomer som leker seg i kråene, plastoverflater som finner seg nye venner, tatt litt her, så kommer det derfra.

I dag har mamma sust over mest mulig av overflater. De proffe skulle husverten betalt, men de hadde ikke kunnet før neste uke. Så jeg har fått hjelp. Mammaen min!

Jeg skriver takknemlighetsdagbok. Men jeg føler på sinne. Lungene gjør vondt. Kroppen verker. Pengeboka er slunken. Verden er urettferdig, brutal og jeg har hatt en for jævlig uke.

Alt har egentlig blitt bedre fordi mamma. Mamma er her. Jeg er ikke for gammel til å ha en mamma. Det er og mulig å få øye på hva hun kunne gjort bedre. Bedre for meg. Hun er normal. Jeg nevrospicy. Da blir det sånn. Hun er alltid så forundret når hun hører hvordan min verden utfolder seg eller hakker av gårde.

En liten, men irriterende sotskade på alt av overflater i hele leiligheta mi. Kanskje har jeg og mamma rukket over alt en gang i morgen. Ellers blir det søndag, for meg, eller en uke fra da av igjen. Så kan jeg rydde ut av kofferten fra sist lørdag. Den har stått uåpnet og litt indignert i boden siden da. Og kanskje vurdere å ta regnskapet fra i fjor. Det er flaut når det uteblir. Det er fem ukjente bokser med noe innerst i klesskapet mitt, de trenger litt dagslys. Og så er det en halv meter med oppsamlete saker i boden. Og et klesstativ som ligger på toppen.

Det som er magisk er at ting går av seg selv på et vis nå. Jeg håper det er slik permanent videre. Som om en bit har våknet til liv igjen inne i hodet mitt, det dirrer som en bie.

Om noen uker skal jeg i et møte om ny stilling. Så snart jeg er klar fra styret jeg står i, skal jeg treffe en igjen. Jeg må tilbake i dagboka for å se hva jeg har kalt han. Så tar jeg sommerferie. Sommerferie uten sotgnomer, men med studio Ghibli filmer. På reprise.

Endret av Sparkling_Pink
Jeg rettet en skrivefeil
Skrevet

Mr F, møtte jeg 14. februar 2024. Han hadde da vært bekjent av meg i 6-7 år og vi hadde bare hatt noen få samtaler. Møtte han ute i vår felles hjemby første gangen. 14. februar 2024 satt vi for første gang og pratet i fire korte timer i vår nye by.

En måned eller så etterpå avsluttet jeg det, og for en gangs skyld var det ikke fordi han hadde gjort noe uopprettelig. Mitt og hans liv var på den tida ikke mulig å kombinere. Det var hjerteskjærende og jeg angret meg etter hvert veldig. Nå blir det runde nummer to.

• Hjerte 1
Skrevet

Glede i dag, tja. Fin flyt av følelser. Hele spekteret. Men definitivt glede over å ha lyden av badene fugler på plass igjen.

Jeg føler meg takknemlig for mamma.

Det kan komme til å gå relativt raskt denne flingen med Mr F.

F står for fregner, flott og fantastisk. Han er bare så veldig mye mer enn det og.

Fremtid. Jeg tror jeg bør akseptere fremtidssansen hos meg. Som at jeg følte min egen fremtid skiftet i det jeg fikk kontakt med Mr. fregner igjen her for litt siden. 

• Hjerte 1
Skrevet

For gårdagen:

Glede var å tilbringe tid nært Mr F. Danse og se på folk.

Jeg føler meg takknemlig for at jeg tar bedre vare på meg selv nå enn det jeg kan huske tilbake i tid. Jeg satt i går ute på byen, i et rolig område og stimmet når jeg hadde behov for det. Jeg føler meg takknemlig for å være meg, for familien min og vennene mine, for avveksling og at jeg føler jeg har fått livet mitt tilbake.

Mr Fregnet utfordrer meg på det å være meg selv. Dette kan komme til å ta tid.

• Hjerte 1
Skrevet

Glede i dag var å finne ut at jeg rakk bussen.

Jeg føler meg takknemlig for at det har vært en rolig dag. Arbeid får vente. Jeg har gjort akkurat nok til at uka som kommer blir lettere for meg.

• Hjerte 1
Skrevet

Glede: å få høre hvor oppglødd Tennårings Damselen var.

Jeg føler meg takknemlig for å ha vært to turer i butikken, gått ut med søplet, vasket siste biten i leiligheta mi, fått et solgløtt og avsluttet flørtinga med en kristen, litt dum alkoholiker på nett.

Største seieren i dag har vært vekslinga mellom aktivitet og hvile.

Jeg og Mr Fregnet er i gang med å planlegge å møtes igjen.

• Hjerte 1
Skrevet

Det jeg har gått og gledet meg til var ‘meh’, kompis som sitter og er en halvgammel, gretten gubbe derimot, han blir jeg glad av. Og det å være på fest med helt fremmede, det var en glede der og da, men heller skummelt etterpå.

Jeg føler meg takknemlig for å ha lært at jeg nok ikke bør faste for ofte. For at jeg ikke har noen nye skader, for at jeg finner løsninger, for dybden på følelsene mine og at jeg har ei huskeliste for hva som ikke enda er vasket.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...