Gå til innhold

Sparkling_Pink; Dagbok fra 30 mars 2019

Sparkling_Pink

Anbefalte innlegg

Jeg er takknemlig for den følelsesmessige reisa dagen har gitt. Fra håp til fortvilelse, sug og tilstedeværelse, sorg og tilfredshet. Jeg er tilstede og den største magien skjer i det jeg pustemediterer. Tankesnøbryter gjennom snøknitrende hode.

Jeg er takknemlig for det jeg har fått gjort, at jeg har vært mett, at jeg håper det har løst seg for vennene mine, små steg sidelengs om det ikke er fremskritt i hver dag. For lekenhet og flotte samtaler. For klesvasken som tørker og at jeg har kommet på at jeg har vinterlue liggende og vente på meg øverst, innerst i boden.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er takknemlig for å ha holdt aktivitetsnivået jevnt i noen dager nå, at jeg føler meg bedre i dag og at jeg tross alt får sove etter hvert. Jeg er takknemlig for drømmene mine, og at det der er helt fungerende hus fulle av folk.

Jeg er takknemlig for de klærne jeg har, at jeg har fått pratet meg igjennom noen saker som hadde hopet seg opp, for fine samtaler og det av klesvask jeg har fått tatt i helga.

Små vidundre i dag var hvordan huden min luktet ute på tur, at jeg har fått trent armene mine på en varsom måte og at maten har smakt bra.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for å ha våknet med gryet i dag, for arbeidet jeg har gjort og pausene i mellom. For samtalene og fellesskapet jeg har følt på, for det rene kjøkkenet jeg våknet opp til og egenpleien jeg har fått gjort i løpet av dagen.

Jeg er takknemlig for å ha fått tips til hva jeg skal gjøre med en situasjon, og innspill på hvordan jeg kunne ha forstått ting bedre. Jeg er takknemlig for å ha følt på at jeg har gjort de riktige tingene og at jeg står i usikkerheten i livet mitt.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forsinket, grunnet at det var feil på kvinneguiden i går kveld.

Jeg er takknemlig for gårsdagen, da jeg hadde mindre kløe og mindre smerter enn på ei stund, for styringa jeg fikk tatt, småkneikene jeg kom over og det som ble gjort av husarbeide og trening.

Jeg er takknemlig for tennårings Damselen som kjeder seg, for at det er lett å få perspektiv på mine små utfordringer, for en avtale med G* nå denne uka, for samtalene jeg har hatt og menneskene jeg har i livet mitt. Jeg er takknemlig for å ha sagt at jeg ble lei meg over noe, gikk nesten over styr her forleden, for god musikk og spennende serier.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for å ha våknet tidlig, gjort unna de obligatoriske gjøremålene, kjedet meg og satt i gang med noe for å se om jeg får opp produktiviteten. Der for er jeg og takknemlig for å være sliten og helt ok nå på kvelden.

Takk til vennene mine, som er i livet mitt, uten dere hadde jeg vært helt lost. Jeg er takknemlig for musikk og gode historier, for at jeg har klær og rygg til å bære ting. Nå håper jeg at jeg sover like godt i natt som jeg gjorde natt til i dag.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for min rolige og sanselige morgen, for drømmene jeg nesten husket, for disponeringa av tida, for transporten som går. Jeg er takknemlig for medmenneskelighet og informasjonstilgang, for klærne mine og sola som gikk en halv runde før jeg så solnedgangen over tåkebris.

Jeg er takknemlig for gamle og nye bekjente, men mest for samtalene med G*, han får meg til å føle meg glad og fylt av lengsel etter å holde rundt han. Jeg er takknemlig for å ha fått noe å tenke over i forhold til hvorvidt jeg bidrar til å lage misforståelser og at jeg ikke føler meg alene om å skulle ha ansvar for å ordne opp.

Jeg er takknemlig for at jeg holder på å bli glad i den nye telefonen min, selv om jeg fremdeles er dypt skeptisk og nokså frustrert.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er takknemlig for det lett generte novemberlyset som kommer på dagen, for at jeg trolig berges uten at jeg må sende søknader eller klager, for det nærmeste en kommer at etaten innrømmer feil, for pakken som er på vei og avtalene jeg har den neste uka.

Jeg er takknemlig for folkene mine, som hører på meg når jeg prater om tilværelsen min, for at jeg fant fram dit jeg ønsket i løpet av ettermiddagen, for dagens dont som er unnagjort og at det kommer en dag i morgen.

Og så tenkte jeg at jeg skulle løfte blikket ut over dagen i dag, for jeg kommer på at jeg for første gang som jeg kan huske det for litt siden har vært i en samtale hvor jeg har bedt om mer tid og at tingene skulle tas saktere, så jeg lettere greide å følge med. Og jeg har G* som spør sånne spørsmål som forankrer meg bedre i meg selv, i steden for å opptre med stormvinder for egen vinning og overhøvling av mine følsomme avbøyninger.

Det er noe med alle de små timene jeg får inn på saker og prosjekter som kan føles givende, nødvendig og krevende. Timene hver dag, dag ut og dag inn, blir et sakte fjell av ting som ikke er ugjort, men gjort. Konsistensiteten, dag ut og dag inn, bare litt, om så 4 minutter, som blir til 5, som blir til 12. Jeg er ikke så sterk, jeg bare går flere turer. Hundrevis  av timer i løpet av ett år. Læring, feiling, gud, alle feilene. Jeg tilgir meg for de. Og for der jeg feiler i fremtida. Eller tror jeg feiler. Inntil jeg ser en simulering av alternativer for mitt indre øye, og ser forgreninger av tida hvor jeg har gjort andre valg eller aldri valgt i det hele tatt, og jeg skjønner at det er ikke så aller verst nå. Joda, det er noen mennesker færre, men det er helt i orden for det var noen som skadet meg, og det er skader jeg må leve med resten av livet. Takknemlighet for at jeg aldri i framtida vil samle på de som gjør meg syk, skader meg eller utsetter meg for vold.

Og de grepene jeg har tatt, for å ta ansvar for livet mitt, og det er så mye bra som kommer ut av det, og det går langt tilbake, i samtaler som tar vare på mennesker som betyr mye for meg, i forrige tiår, som i øyeblikk i virvelvindene etter storm-mennene ga meg retning, trygghet og hjelp. Bare helt ubetydelige dytt, som vrengte innsiden av meg tilslutt tilbake og jeg følte meg som folk igjen. Folket som ga meg et navn på  en lapp, og jeg fikk hjelp til å finne fram i meg selv, og jeg som tar den indre orienteringsløypa på strak arm, i egensamtaler som dere får glimt av i det jeg skriver. Av og til lurer jeg på om lyset i meg skinner fordi jeg vet hva mørke er.

Og fremtida, den har lyttet, for jeg hvisker drømmene mine så høyt jeg klarer, med hjertets mumling og den indre bølgen som slår tårer ut av øynene mine, som om veskene i meg skulper i det jeg eksisterer som meg selv.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen:

Jeg var takknemlig for det jeg fikk gjort, for god hvile og at det gikk over. For kule fakta fra podkaster lagd av folk som har skikkelig peiling og at jeg fikk meg en runde med frisk luft.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for samtalene jeg har hatt, gåturen og utsikta, for at jeg føler jeg har energi og at oppvasken er så og si tatt.

Jeg er takknemlig for den sakte samtalen med G* og varmen i dusjen og at jeg er trett nå på kvelden.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for at jeg vet mer nå når denne dagen er over. At jeg har lært formuleringer som kanskje hjelper meg, at jeg har gått en lang tur og hadde helt greit selskap. Jeg er takknemlig for at jeg har vært gjennom litt før og at jeg kanskje er i ferd med å gi opp. Det kommer en dag i morgen og.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh. Mulig jeg har lagd trøbbel for meg selv nå. I fortvilelse, smerte, panikk over at jeg jevnt har åpnet meg  for G* de siste dagene, og han ikke har svart meg i dag... har jeg kontaktet Axolotl. Så nå har jeg en avtale med han i desember :huh:
Og jeg gleder meg sikkerlig.

I dag er jeg først og fremst takknemlig for ny mobil, min mor og mattermosen. Jeg er relativt god på å holde koken, varmen og fase ut detaljer i form av rutiner. Jeg er takknemlig for det jeg har lært i dag, og for muligheten til å ordne opp i mitt og andres rot i morgen. Takk til det fremmede mennesket som skravlet en hel busstur med meg, han som forklarte veien for meg og mengden jeg har gått de siste dagene.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg takknemlig for at jeg har småpratet med mennesker forbi gjennom dagen, for samtalen med venninna mi og at hun deler hennes liv med meg, at jeg føler jeg har energi og at jeg vet hva smertene jeg har hatt i dag kommer av.

Jeg er takknemlig for noe skremmende informasjon, kundeservice, gleden over vintergrønne planter, at leiligheta er vasket og oppvasken tatt. Jeg er takknemlig for å ha vært varm i dag og at jeg våknet til melding fra G* i dag tidlig. Jeg er takknemlig for at jeg har fått unna upopulært papirarbeid og har en huskeliste som jeg sakte kommer til å fullføre.

Jeg har noe reflekteringsjobb å gjøre og tror det får bli for hånd og fulle kråketær.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for morgenturen min, multitaskinga mi, det faglige påfyllet, at internett fungerer, at jeg har hatt noen viktige, små samtaler i dag og at jeg har refleks.

Jeg er takknemlig for venner som ringer plutselig, meldinga fra G*, solnedgangen og at det kommer en ny dag i morgen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er takknemlig for å ha fått unna en del saker som har ventet på meg i dag, fått utforsket nye områder og lært nye ting, jeg er takknemlig for den sakte oppryddningsjobben jeg gjør og at jeg har funnet filene fra fem år tilbake.

Jeg er takknemlig for folkene i livet mitt, og at jeg har lyttet til musikk i dag, for at jeg veksler mellom energi og sliten og at oppvasken er tatt.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for dagen min, for at livet rister litt i meg og en veldig god venn hører på knakinga i sammenføyningene.

Jeg er takknemlig for å kunne våkne av meg selv, for å være varm, for å ha rolig stått på mitt, for husarbeidet som er gjort, for å ha hatt god selvledelse, og at jeg på ett vis er påkoblet verden.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for maten jeg har spist i dag, for turen i vintermørket, for menneskene i livet mitt, for å - som tante sier - ha gått i svart. Mellom økinger og ebbinger har jeg blunket innom full uproduktivitet i dag. Nå mens jeg sitter og skriver her er jeg takknemlig for å være tilstede i meg selv, i et liv som garantert er bedre om 12 timer, med timeplanen klar for den neste uka.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er takknemlig i dag for at naboen nede ikke styrer, for at jeg har verdens beste genser, for at jeg har fått beholde maten jeg har spist i dag og at jeg har hatt tre konstruktive telefonsamtaler, ett av de med en venn. Jeg er takknemlig for at det kommer en dag i morgen og at jeg er trøtt nå på kvelden.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for energien min i dag, det jeg har gjort, at jeg ligger i rute til planene mine senere i uka.

Jeg er takknemlig for dama som hjalp meg på butikken, for tårene mine etterpå mens jeg gikk hjem, for at kjøleskapet nå er fullt og at jeg har gjort meg noen fine erfaringer.

Jeg følte meg lykkelig i dag mens jeg hørte på musikk, og kjenner virketrangen sakte stige. Jeg gleder meg til å ha folk rundt meg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for å våkne og være orientert i tid og rom og dagens gjøremål. Jeg er takknemlig for en ny kontakt som virker å ikke lage til noe nytt kluss, at jeg har fått meditert og ruslet tur, for maten jeg har spist og forsøkene jeg har hatt på å få opp støynivået i livet mitt.

Jeg er takknemlig for kjærlige samtaler, drømmene jeg drømmer og at jeg kan ta det med ro. For at jeg er varm og innser mine begrensninger. Glede i dag var å bevege meg og høre på Rakhmaninovs pianokonsert i 7 minutter.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For gårsdagen:

Jeg er takknemlig for reservert sete, for å ha satt av nok tid, for minimalt med snufsing og hosting rundt meg, for sterke armer og føtter og et glimt av ei blek vintersol.

Jeg er takknemlig for samtalene og folkene i livet mitt, for hjelp med dynetrekket og rom for at jeg trengte ro. Jeg er takknemlig for minusgradene som ikke affiserte meg og den vennlige stemninga i sur vind.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...