Gå til innhold

Mini-interrail

Fremhevede innlegg

Gjest Respect
Skrevet

Jeg og kjæresten har ein og en halv uke til rådighet etter at vi har vært noen dager i Stockholm i sommer. Jeg synes det blir for lang tid å bare være på et sted. Hordan ville det vært å bruke denne tiden på å reise litt rundt i Øst-Europa? Hva anbefales?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med å ta ferja fra Stockholm til Tallin. Det er en nydelig by.

Har dere tid til overs, kan dere jo vurdere å komme dere derfra til f.eks St. Petersburg. Det går buss fra Tallinn.

Eller dere kan dra fra Tallinn til Riga eller Vilnius.

Gjest Respect
Skrevet

Hvordan er ferja fra Stockholm til Talinn egentlig? Har hørt rykter om mistenkelig knirking og mystiske nødutganger.

Gjest Anonymous
Skrevet

Den ferja jeg har reist med fra Stockholm til Tallinn var akkurat som danskebåtene fra Oslo. Båtene var nye og moderne begge veier.

Jeg vil tippe at ferjene har blitt fornyet de senere årene. Estland er på langt nær noen Sovjet-republikk lenger.

http://www.tallink.se/sve/index.phtml

Det er forresten en veldig fin båttur. Skjærgården utenfor Stockholm er jo flott.

I Tallinn er det gamlebyen som er den store severdigheten. Utrolig koselig sted. Her kan du rusle rundt, kikke i mange koselige butikker med mye rart - blant annet mye kunst og kunsthåndtverk. Massevis av koselige restauranter. Og Tallinn er fortsatt veldig billig.

Gjest Respect
Skrevet

Hvordan er mulighetene for å ta tog fra Talinn gjennom Latvia og Litauen? Jeg var i Estland for ti år siden, og det kunne vært morsomt å reist tilbake for å se forandringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...