Gå til innhold

Fri til mannen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Neste år er det skuddår, og etter over 10 år og to barn sammen har mannen fortsatt ikke fått ut fingeren og fridd til meg. Jeg har alltid sagt at det er mannens oppgave å fri, men jeg innser jo nå at det nok aldri kommer til å skje, ergo vurderer jeg å ta saken i egne hender, og da på skuddårsdagen. 

Men: Det er noen utfordringer som jeg ønsker synspunkt på: Har funnet den «perfekte» (for oss) datoen i 2020, noe som vil bety at bryllupet vil stå i fellesferien, ca. 5 måneder etter frieriet. Det betyr både at jeg vil måtte booke lokalet så raskt som mulig, men også at gjestene vel bør bes om å holde av datoen før selve frieriet ? Hvordan holder jeg det i så fall skjult for mannen? :klo: 

Lokalet er et sted mannen alltid har ønsket å gifte seg i, så å vente med å booke er ikke aktuelt av frykt for å miste det. Og datoen er spesiell for oss så det er heller ikke aktuelt å endre denne. Har heller ikke lyst til å fri på en annen dato enn skuddår, av en eller annen grunn.

Tanker? 

Anonymkode: ce869...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at han vil gifte seg?

Altså: at han vil et skikkelig bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Juks skrev:

Hvorfor ikke bare fri nå? Tydeligvis ingenting å vente med! :)  

Fordi jeg egentlig er såpass tradisjonell at jeg syntes det er hans jobb, men på skuddår så er det «lov» for damene å fri :P Så for meg blir det litt feil å gjøre det på en annen dag, selv om jeg absolutt ikke har noen logisk grunn for hvorfor :fnise: 

 

18 timer siden, Rotemor skrev:

Er du sikker på at han vil gifte seg?

Altså: at han vil et skikkelig bryllup?

Ja. Hovedårsaken til at vi ikke bare har fiksa biffen før er fordi han vil ha et ordentlig bryllup, og det har vi egentlig aldri hatt råd til (heller ikke nå, for den saks skyld, men med datoen jeg har i tankene så har vi jo godt over et år på oss til å spare :P) For min del kunne vi godt bare ha dratt på rådhuset i lunsjen ( :fnise: ), men mannen har stor familie og alle blir visstnok fornærma hvis de ikke blir invitert. Og lokalet han ønsker seg er også temmelig stort. Dette lokalet har det ikke vært mulig å leie tidligere, men nå har det kommet utleiemulighet der. 

Mannen har selvsagt skjønt hele planen allerede, etter at jeg dobbeltsjekket med han hva lokalet han ønsket seg heter :P «Jeg tror du skal fri til meg, og at du skal gjøre det på skuddårsdagen» sa han :rolleyes:

Anonymkode: ce869...328

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare fridd nå. Spesielt siden han allerede mistenker at du planlegger det neste år. Gjør du det nå blir det jo en ordentlig overraskelse! Hadde blitt litt stressa av å skulle planlegge alt på bare 5 måneder, selv om det sikkert går greit det også (jeg vet om noen som gjorde det på 2!).

Vi booket vårt lokale ca 15 måneder frem i tid, så jeg tror du gjørt rett i å booke så raskt som mulig i alle fall. Så lenge du vet at han ønsker gifte seg, og at det er lokalet han ønsker, så ser jeg ikke noe galt i det. Du kan jo også gi beskjed til de nærmeste, men ellers så er det vel ikke normalt å gi ut innbydelsen før 5-6 måneder før uansett, så de fleste gjestene trenger vel ikke vite det ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Men hallo, hvis dere har snakket om å gifte dere, er enige om at dere skal det, men bare mangler å finne en dato, er dere jo langt forbi frieriet.

Er da ikke noe poeng i å spørre mannen om han vil gifte seg med deg når dere alt er enige? Eller skal "frieriet" være "Passer det 5. juni neste år klokka fire i kjerka?"

VELDIG rart. 

Anonymkode: 4fd35...9ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, det normale er jo at når mannen forstår at det nærmer seg et skuddårsfrieri så får han ut fingeren og frir selv! 

Men etter alle disse årene og to unger, så hadde jeg parkert ungene hos slekt en kveld, servert et fint ostefat og noe godt å drikke, og sagt at det var på tide å planlegge framover. «Vi har valgt hverandre, jeg ønsker å formalisere det. Hva om vi går og ser på ringer i morgen?»

Når man lever livet sitt sammen så trenger man ikke det der hyperromantiske frieriet! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fri. Det er ikke slik du ønsker å ha det. Men si heller til ham at du ønsker å være gift og at du håper han frir i nærmest fremtid og så ser du hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...