Gå til innhold

Min første motorsykkel..


Tran09

Anbefalte innlegg

Skal ta motorsykkellappen i sommer, og ser på forskjellige type motorsykler. Har du en anbefaling? 

*Kunne kjøre tur/retur jobb, ca 25 km på normal vei.
*Ha en passasjer bak.
*Dra på lenger turer, 4-5 timer.
*Feste bagger på hver side for oppbevarig.
*Sparsommelig (om mulig?) på bensin.
* Er gøy å bare kjøre en tur med :)

Tror ikke det er for store krav, men er gått meg helt vill i internetts MC-verden.

 

Har ett budsjett på ca. 130 000 kroner, gjør ingenting om det er billigere :) 


 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye å velge i til den prisen, har vært på mcmessa og titta i dag. Er mye å velge i rundt 600-700ccm. Hva du skal ha med av utstyr er det lommeboka som avgjør. Forbruket er det du som fører som avgjør. Min bruker rundt 0,43 på mila, som er en 900ccm. Lange turer er også lengre enn 4-5 timer😜 Kan fort gå hele dagen, og opp mot 50mil på en bra runde☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en som ikke er for kraftig og helst ikke så veldig tung første gang. Vær også sikker på at du rekker ned til bakken, det skjer at folk har veltet fordi de stoppet på rødt lys og ikke klarte å holde den oppe. Hvis den er tung blir den enda verre, og det er ikke sikkert du klarer å rette den opp på egenhånd. Lite plast som kan gå i stykker er også en fordel.

Anonymkode: 1ee5d...8ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp det du har lyst å kjøre. Bil er fornuft, MC burde være noe annet 

Sannsynligvis er det du burde kjøpe en japansk 500-750 med 60-90 hk mellom 2014 og 2019.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Commander skrev:

Kjøp det du har lyst å kjøre. Bil er fornuft, MC burde være noe annet 

Tullprat, det eneste fornuftige i en by er MC.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Tran09 skrev:

Har du en anbefaling? 

HVa med en BMW GS800 ? (Eller GS1200) 

Jeg har en Husqvarna 701 og jeg synes ikke den passer helt til alle kriteriene du nevner. Hadde inntil nylig en R1 og den passet ihvertfall ikke noen av kriteriene (Annet enn passasjer bak) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar, tips og råd alle sammen ❤️  Skal ta turen innom ett par MC forhandlere til uka, blir spennende å se hva jeg ender opp med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tran09 skrev:

Tusen takk for svar, tips og råd alle sammen ❤️  Skal ta turen innom ett par MC forhandlere til uka, blir spennende å se hva jeg ender opp med :) 

Husk også å prøvesitte. Det er forskjeller på setehøyde, men det er også mulighet for litt justering på høyden. Noen er enkle, da er setet laget for justering. De som ikke har må du ha kyndig hjelp til, det er litt krevende da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...