Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vite at mannen jeg har møtt de siste månedene er på tinder og lignende steder. Prøvde å ta det opp med han men fikk litt vage svar på det. Har ikke snakket så mye med han siden for jeg vet ikke hva jeg skal si eller hva jeg føler nå, men han har sagt han ikke ønsker å avslutte med meg. Har ikke sett han siden jeg fant ut. Har mange spørsmål. Vi møttes ikke på noen app, så jeg vet jo ikke om han hele tiden har vært der eller om han har begynt utover mens vi møttes. Vet ikke om han møter andre osv. 

De rundt meg ser ikke problemet, for vi er jo ikke kjærester og har ikke sagt at vi ikke skal møte andre enn hverandre. For meg er det en selvfølge. Men det er kanskje såpass vanlig?

Er det noe vits å ta dette opp og prøve å få svar på spørsmålene mine? 

Noen som har opplevd lignende eller som selv er på tinder mens de møter noen som kan hjelpe meg å organisere tankene litt?

Anonymkode: 2b9c8...77e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes heller ikke noe særlig om å date flere samtidig. Jeg dater en fyr nå som virker ganske ålreit, og jeg vet at om jeg finner ut at han dater flere så kommer jeg nok til å avslutte det. Fordi det er det som føles mest riktig for meg. Vi fant hverandre på tinder, og begge var enige om at tinder ikke akkurat var den store greia for oss, så jeg har jo fått inntrykk av at vi er noenlunde like på det området. Jeg har ikke slettet appen enda, men den er ikke akkurat i bruk. Så det kan jo hende det er det som er greia, at appene en gang har vært i bruk, men at de ikke er det nå lenger.

Anonymkode: 3d34d...d32

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig å date flere gjennom nettdating. Hvis man blir enige om å være såkalt eksklusive (bare dater hverandre), så sletter/deaktiverer man appene. Men det å treffe flere samtidig og langt inn i datingfasen er veldig vanlig. Har inntrykk av at det å slette appen nesten betyr at man har blitt samboere, så sånn utad ser folk single ut mye lenger nå enn i "gamle dager" (uten nettdating)

Anonymkode: 9e0e7...19c

Skrevet (endret)

Jeg har datet en mann i tre uker, sett hverandre ofte. Etter et par uker kom det frem fra hans side at det var helt uaktuelt å chatte / flørte med andre, og det var jeg helt enig i. Det var naturlig for oss. Syns folk bruker litt vel lang tid på å ta et valg på å satse på en person. Om det ikke føles riktig etter flere uker, at man må fortsette å møte andre på det stadiet, har du neppe møtt "den rette". Ikke kjærester etter noen måneder synes jeg er rart.

Edit: Så enig med deg at det er en selvfølge at dere ikke flørter eller møter andre nå. Dette kan du kreve et svar på for å gå videre. Si hvordan du føler det, f.eks at du mener dere er i er forhold og ikke vil sjekke ut andre. Han kan velge den linja eller måtte miste deg. Sett din standard.  

Endret av McMary
AnonymBruker
Skrevet

Du sier "de siste månedene" - hvor lenge? Og hvor hyppig?

Jeg ville anse det som naturlig at man trakk seg ut av markedet for å forsøke å satse litt etter flere måneder. Fyren jeg treffer sa etter to måneder at han ikke syntes det var naturlig å date andre, og spurte om jeg syntes det.

I ditt tilfelle vil jeg si det er forskjell på å ha appen, og det å aktivt avtale andre dates. Hadde spurt ham om det, når hans siste date var.

Anonymkode: 56cac...008

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville aldri gjort noe sånt. Det ville være å signalisere ut at jeg ikke trodde på at den kontakten jeg hadde med en "date" ikke ville føre frem. Så det er totalt uaktuelt for meg, det er mange som gjør dette, og de er opptatt av å holde alle rømningsveier åpne så lenge det går. Det er bare ikke den beste måten å starte en relasjon med et annet menneske på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig å date flere selv om man ikke sier der, kvinner er like ille som menn der.

Anonymkode: 0c0f2...e93

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig eller ei, det er i så fall et ganske klart signal på at du ikke er the one for ham. Ta hintet.

Anonymkode: e5932...42d

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig å ha backups. 😇

Anonymkode: 0c0f2...e93

Skrevet

Jeg har alltid gjort det. Så lenge jeg ikke har vært i et forhold så er man jo ikke eksklusive. Når jeg begynner å føle noe for en mann så dater jeg selvsagt ikke andre.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk vite at mannen jeg har møtt de siste månedene er på tinder og lignende steder. Prøvde å ta det opp med han men fikk litt vage svar på det. Har ikke snakket så mye med han siden for jeg vet ikke hva jeg skal si eller hva jeg føler nå, men han har sagt han ikke ønsker å avslutte med meg. Har ikke sett han siden jeg fant ut. Har mange spørsmål. Vi møttes ikke på noen app, så jeg vet jo ikke om han hele tiden har vært der eller om han har begynt utover mens vi møttes. Vet ikke om han møter andre osv. 

De rundt meg ser ikke problemet, for vi er jo ikke kjærester og har ikke sagt at vi ikke skal møte andre enn hverandre. For meg er det en selvfølge. Men det er kanskje såpass vanlig?

Er det noe vits å ta dette opp og prøve å få svar på spørsmålene mine? 

Noen som har opplevd lignende eller som selv er på tinder mens de møter noen som kan hjelpe meg å organisere tankene litt?

Anonymkode: 2b9c8...77e

Folk er forskjellige, men for meg er det helt unaturlig å drive med parallell dating/treff/sex. En potensiell partner må ha samme holdning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp derfor er det bare å holde seg unna menn. Så kan de sitte der alene og tenke gjennom den bedritne oppførselen de driver med. 

Anonymkode: eec33...e25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Æsj, selv har jeg innsett at jeg ikke passer inn i dagens datingkultur. Hva betyr det egentlig å drive å «date» noen over tid? Og hvorfor skulle jeg ønske å fortsette å møte en person om jeg ikke er forelsket? Og når jeg er forelsket i en så har jeg jo null motivasjon/lyst til å drive å flørte med andre. Jeg føler meg som en alien noen gang :( 

Anonymkode: b15f6...890

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han har garantert vært på tinder hele tiden, men det er jo ikke sikkert han er så aktiv lenger. Hvis dere har blitt enige om å ikke date andre er det rart at han ikke har deaktivert profilen sin. Men som sagt: det er ikke sikkert han er aktiv på tinder

Anonymkode: eee08...37f

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Æsj, selv har jeg innsett at jeg ikke passer inn i dagens datingkultur. Hva betyr det egentlig å drive å «date» noen over tid? Og hvorfor skulle jeg ønske å fortsette å møte en person om jeg ikke er forelsket? Og når jeg er forelsket i en så har jeg jo null motivasjon/lyst til å drive å flørte med andre. Jeg føler meg som en alien noen gang :( 

Anonymkode: b15f6...890

Som jeg skulle skrevet det selv. 

Anonymkode: f8967...d9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...