Gå til innhold

Fatter'n måtte dra.


MortenMinstelønn

Anbefalte innlegg

Han ble født i 68. Altså ikke fra 68-generasjonen. Men ble født da. Jeg ble født 24 år senere. Vi gjorde en del ting sammen men stort sett var det mye jobb. Vi klemte hverandre slik kule gutter og menn gjør. Et hardt klapp på ryggen. Da jeg var rundt femten opplevde jeg at han hadde problemer. Fikk hjerteinfarkt. Han knelte ned rett før middag. Stod på ett kne. At ambulanse kom så fort var nok avgjørende.

Jeg lærte der og da at livet er noe vi låner - ikke eier. Vi kan aldri eie det. Bare få lov å låne det. For en viss tid.

Kort tid etter det, døde mamma. Min engel.

Tiden etter det gikk raskt. Faren min fikk det til å fungere på et vis. Han var kjekk og alle sa det. Han var en fin pappa. Men vi ble aldri veldig nære. Slik han ble med mine søstre. Det kan også ha vært min feil. Kort klem med klapp på ryggen. Vi snakket aldri om hvordan vi hadde det. Vi snakket om politikk, fotball og verdensrommet.

En nylig dag ringte jeg feil nummer og ringte han opp.

Meg: Hei, sorry. Ringte feil.

Pappa: Ok, det. Vi snakkes.

Meg: Vi snakkes.

Kort etter fikk han et nytt infarkt. Mange år siden sist. Men det er farlig å få. Dette drepte ham nå. Han døde på vei til sykehuset, så det må ha vært kraftig.  

Sitter å ser på telefonen. Pappa dukker opp. Jeg trykker på slette. Og selvfølgelig kommer telefonen opp med et veldig vondt spørsmål. "Er du sikker på at du vil slette Pappa?

Han var glad i hester og natur. Jeg dedikerer denne til han.

Takk.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint innlegg med et klokt budskap. Har stor sympati med deg. Du har det ikke lett nå, og all min medfølelse. Og, en helt nydelig sang.

 

❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SoWhat? skrev:

Så fint innlegg med et klokt budskap. Har stor sympati med deg. Du har det ikke lett nå, og all min medfølelse. Og, en helt nydelig sang.

 

❤️

Takk for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MortenMinstelønn skrev:

Takk for det:)

Vet hvor vanskelig det er, selv om det ikke oppleves likt for alle. Det at du ikke var så nære de far... Det blir å reflektere nå. Og mange tanker. Og de gode minnene vil bety mest. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, MortenMinstelønn skrev:

Han ble født i 68. Altså ikke fra 68-generasjonen. Men ble født da. Jeg ble født 24 år senere. Vi gjorde en del ting sammen men stort sett var det mye jobb. Vi klemte hverandre slik kule gutter og menn gjør. Et hardt klapp på ryggen. Da jeg var rundt femten opplevde jeg at han hadde problemer. Fikk hjerteinfarkt. Han knelte ned rett før middag. Stod på ett kne. At ambulanse kom så fort var nok avgjørende.

Jeg lærte der og da at livet er noe vi låner - ikke eier. Vi kan aldri eie det. Bare få lov å låne det. For en viss tid.

Kort tid etter det, døde mamma. Min engel.

Tiden etter det gikk raskt. Faren min fikk det til å fungere på et vis. Han var kjekk og alle sa det. Han var en fin pappa. Men vi ble aldri veldig nære. Slik han ble med mine søstre. Det kan også ha vært min feil. Kort klem med klapp på ryggen. Vi snakket aldri om hvordan vi hadde det. Vi snakket om politikk, fotball og verdensrommet.

En nylig dag ringte jeg feil nummer og ringte han opp.

Meg: Hei, sorry. Ringte feil.

Pappa: Ok, det. Vi snakkes.

Meg: Vi snakkes.

Kort etter fikk han et nytt infarkt. Mange år siden sist. Men det er farlig å få. Dette drepte ham nå. Han døde på vei til sykehuset, så det må ha vært kraftig.  

Sitter å ser på telefonen. Pappa dukker opp. Jeg trykker på slette. Og selvfølgelig kommer telefonen opp med et veldig vondt spørsmål. "Er du sikker på at du vil slette Pappa?

Han var glad i hester og natur. Jeg dedikerer denne til han.

Takk.

Kjenner følelsen. For meg er det mannen min. (Min Pappa er fremdeles her, heldigvis. ❤️) Sitter her med PC og telefon som ikke har vært låst opp på måneder, betaler telefonabonnement som ikke brukes, har lagret telefonnummer til både jobb- og privattelefon på mobilen min, og skapene er fulle av klærne hans når jeg egentlig kunne trenge skapplassen selv. Har ikke engang klart å kaste hullete sokker, så hvordan skal jeg klare å slette ham fra kontaktlista? 💔 

Sender deg en stor, stor klem. :hug:

Anonymkode: 3d965...1c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner følelsen. For meg er det mannen min. (Min Pappa er fremdeles her, heldigvis. ❤️) Sitter her med PC og telefon som ikke har vært låst opp på måneder, betaler telefonabonnement som ikke brukes, har lagret telefonnummer til både jobb- og privattelefon på mobilen min, og skapene er fulle av klærne hans når jeg egentlig kunne trenge skapplassen selv. Har ikke engang klart å kaste hullete sokker, så hvordan skal jeg klare å slette ham fra kontaktlista? 💔 

Sender deg en stor, stor klem. :hug:

Uff! Man ordner begravelse. Får fine ord fra familie og venner. Alt er opphøyet til noe nesten fantastisk. Så smeller døra igjen og hverdagen treffer deg rett i trynet.

Jeg ønsker deg all styrke når du bretter opp ermene og begynner å rydde. Sett på noe musikk dere likte. Det er lov å strigråte den dagen. Kanskje han ser deg og blir rørt. Ønsker deg lykke i livet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

❤️ Så vondt å høre... Det er ikke lett å miste foreldrene så tidlig, klem fra meg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/29/2019 at 8:49 PM, MortenMinstelønn said:

Han ble født i 68. Altså ikke fra 68-generasjonen. Men ble født da. Jeg ble født 24 år senere. Vi gjorde en del ting sammen men stort sett var det mye jobb. Vi klemte hverandre slik kule gutter og menn gjør. Et hardt klapp på ryggen. Da jeg var rundt femten opplevde jeg at han hadde problemer. Fikk hjerteinfarkt. Han knelte ned rett før middag. Stod på ett kne. At ambulanse kom så fort var nok avgjørende.

Jeg lærte der og da at livet er noe vi låner - ikke eier. Vi kan aldri eie det. Bare få lov å låne det. For en viss tid.

Kort tid etter det, døde mamma. Min engel.

Tiden etter det gikk raskt. Faren min fikk det til å fungere på et vis. Han var kjekk og alle sa det. Han var en fin pappa. Men vi ble aldri veldig nære. Slik han ble med mine søstre. Det kan også ha vært min feil. Kort klem med klapp på ryggen. Vi snakket aldri om hvordan vi hadde det. Vi snakket om politikk, fotball og verdensrommet.

En nylig dag ringte jeg feil nummer og ringte han opp.

Meg: Hei, sorry. Ringte feil.

Pappa: Ok, det. Vi snakkes.

Meg: Vi snakkes.

Kort etter fikk han et nytt infarkt. Mange år siden sist. Men det er farlig å få. Dette drepte ham nå. Han døde på vei til sykehuset, så det må ha vært kraftig.  

Sitter å ser på telefonen. Pappa dukker opp. Jeg trykker på slette. Og selvfølgelig kommer telefonen opp med et veldig vondt spørsmål. "Er du sikker på at du vil slette Pappa?

Han var glad i hester og natur. Jeg dedikerer denne til han.

Takk.

Jeg har ikke slettet pappa. Selv om det er mange år siden han døde, og noen andre sikkert har telefonnummeret hans. 

Anonymkode: e067a...648

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Faren min druknet sommeren 2017. Betaler ennå for telefonen( abo.) Men er vel snart på tide å slutte. På den annen side..

klem iallefall til deg Ts.

Anonymkode: a5cd4...efb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2019 den 8.46, MortenMinstelønn skrev:

Uff! Man ordner begravelse. Får fine ord fra familie og venner. Alt er opphøyet til noe nesten fantastisk. Så smeller døra igjen og hverdagen treffer deg rett i trynet.

Jeg ønsker deg all styrke når du bretter opp ermene og begynner å rydde. Sett på noe musikk dere likte. Det er lov å strigråte den dagen. Kanskje han ser deg og blir rørt. Ønsker deg lykke i livet.

Tusen takk, og det samme til deg. ❤️ 

Anonymkode: 3d965...1c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 20.49, MortenMinstelønn skrev:

Vi snakket aldri om hvordan vi hadde det. Vi snakket om politikk, fotball og verdensrommet.

Dere hadde altså et helt normalt og godt forhold.

Anonymkode: 1847d...7b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet mamma for veldig kort tid siden. ❤️🌹 til deg Morten. 

Anonymkode: 95cd8...7cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...