TMB Skrevet 29. mars 2019 #61 Skrevet 29. mars 2019 (endret) Disse nye pappsugerørene er helt håpløse. Går i oppløsning, blir myke og setter seg fast i leppene når man først tar de i bruk. Hva er poenget egentlig? Det er så ufattelig meningsløst. "Se på oss så miljøvennlige vi er". De driter jo i miljøet, de skal bare fremstå miljøvennlige for å få godt omdømme. Hvem er det som tar med sugerørene fra mækkern og kaster i havet uansett? Endret 29. mars 2019 av TMB 4
ajarRun Skrevet 29. mars 2019 #62 Skrevet 29. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lei av trøblete i-landsproblemer? Intet problem! Begynn å hamstre plastprodukter idag og bli med på å ødelegge kloden slik at også Norge kan oppleve klimaprooblemer, sult, katastrofer og andre ekte problemer! Bli med du også! Anonymkode: 0b85a...fc2 Kaster du søpla i havet? Hvis ikke brennes den jo sammen med pappsugerørene. Ingen forskjell for miljøet.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #63 Skrevet 29. mars 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Lei av trøblete i-landsproblemer? Intet problem! Begynn å hamstre plastprodukter idag og bli med på å ødelegge kloden slik at også Norge kan oppleve klimaprooblemer, sult, katastrofer og andre ekte problemer! Bli med du også! Anonymkode: 0b85a...fc2 Som ansvarlig plastbruker sørger du for at plasten havner i de blå resirkuleringsposene. Problem solved! Anonymkode: fe700...ad1 2
Gjest Krampus Skrevet 29. mars 2019 #64 Skrevet 29. mars 2019 Har sugerør I veska. Det er et kjempestort ikke-problem. Bruker jeg det så vasker jeg det når jeg kommer hjem og putter det tilbake i veska. Pappsugerør er fælt.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #65 Skrevet 29. mars 2019 Pappsugerørene fungerer faktisk ikke. De smuldrer opp, henger fast i leppene, og man får ikke sugd opp noe drikke. De kunne heller solgt uten sugerør. Anonymkode: 4d28a...b21 3
Suma Skrevet 29. mars 2019 #66 Skrevet 29. mars 2019 Kan jo bare droppe sugerør helt og drikke rett fra begeret om pappsugerør er et problem... 🤔 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #67 Skrevet 29. mars 2019 1 minutt siden, Suma said: Kan jo bare droppe sugerør helt og drikke rett fra begeret om pappsugerør er et problem... 🤔 Nå må ikke du komme her og komme her, med revolusjonerende løsninger på I-landsproblemer! Makan! Anonymkode: fe700...ad1 4
Suma Skrevet 29. mars 2019 #68 Skrevet 29. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå må ikke du komme her og komme her, med revolusjonerende løsninger på I-landsproblemer! Makan! Anonymkode: fe700...ad1 Nei, sant vel? 😂
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #69 Skrevet 29. mars 2019 5 minutter siden, Suma skrev: Kan jo bare droppe sugerør helt og drikke rett fra begeret om pappsugerør er et problem... 🤔 Prøvde å nevne den løsningen tidligere, men ble nedstemt for det smakte visst papp det også. Det gjorde ikke det før pappsugerørene ble innført da Anonymkode: 5320d...be6 2
Fredagslunch Skrevet 29. mars 2019 #70 Skrevet 29. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer til å kjøpe en haug med sugerør fra IKEA og ha i bilen. Papp smuldrer og blir ekkelt og det smaker papp. Hadde vært noe annet om det var kvalitet og ikke ødelegger drikke og mat. Synes det er patetisk å forby plastikk på den måten. Burde heller lage nye systemer som forhindrer plast i å havne i havet. Møkka EU! Hvorfor blir vi i Norge straffet av EU når vi ikke er en del av EU?! Ja EØS og all den dritten, må nå må det fader meg være nok! Jeg har 4 esker gamle q-tips liggende og hiver dem i dass i jævla trass. Etter å ha ALDRI ha kastet q-tips i do. Men de måtte jo på død og liv avvikle plastikk i q-tips for ikke så lenge siden. De nye brekker seg og fungerer ikke i det hele tatt. Så nå bruker jeg de gamle med plastikk og kaster dem i do med vilje. Anonymkode: 63904...8e0 Så innmari sympatisk av deg. 3
Gjest Keikolina Skrevet 29. mars 2019 #71 Skrevet 29. mars 2019 Redd jeg får pappbiter i halsen av de, så tar heller av lokket og drikker uten sugerør, kjempeekkelt!!
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #73 Skrevet 29. mars 2019 3 timer siden, SupaWoman skrev: Nei, ikke i det hele tatt. Jeg tok et par slurker med et helt åpent sinn og tenkte at dette var jo et bra tiltak, og alt jeg smakte var papp. Mulig det er annerledes med brus. Samme opplevelse her. Wow, så bra tenkte jeg... Men når jeg tok sugerøret i bruk var det helt pyton. Håper de klarer å forbedre det, for tydeligvis klarer ikke folk å kaste plastsøppel der de skal. Plast er nemlig ikke miljøverstingen hvis den havner der den skal, til gjenvinning!! Anonymkode: 58062...ab2 3
Gjest Krampus Skrevet 29. mars 2019 #74 Skrevet 29. mars 2019 Jeg drikker ihvertfall ikke veldig kald drikke uten sugerør. Føles ikke noe digg på fortennene, og i tillegg får jeg milkshakebart
Leo Skrevet 29. mars 2019 #75 Skrevet 29. mars 2019 1 minutt siden, kvinneguide skrev: Må voksne folk bruke sugerør egentlig? Tror aldri jeg så noen voksne som brukte sugerør da jeg vokste opp på 70- og 80-tallet og sugerør var noe man kun så i barnebursdag og knapt nok da. Gikk fint det! 3
Djungelvrål Skrevet 29. mars 2019 Forfatter #76 Skrevet 29. mars 2019 1 time siden, TMB skrev: Disse nye pappsugerørene er helt håpløse. Går i oppløsning, blir myke og setter seg fast i leppene når man først tar de i bruk. Hva er poenget egentlig? Det er så ufattelig meningsløst. "Se på oss så miljøvennlige vi er". De driter jo i miljøet, de skal bare fremstå miljøvennlige for å få godt omdømme. Hvem er det som tar med sugerørene fra mækkern og kaster i havet uansett? Ska vedde på at selve produksjonen og industrien bak søppelmaten forurenser 483% mer enn de sugerøra! 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #77 Skrevet 29. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er det mest tilbakestående jeg har lest i hele dag. Fuck planeten, så lenge du får plastsugerør 🙄 Anonymkode: 17a69...56b Er vel mer tilbakestående du, som ikke vet at plast i seg selv er et miljøvennlig produkt i den forstand at det kan gjenbrukes igjen og igjen. Problemet er at mange kastet plast i naturen og nekter å kildesortere. For øvrig kommer ca. 90% av plastforsøpling av havene fra landene Kina og India...…. Er ikke vi i Vesten som ødelegger havene mest. Anonymkode: 8b327...52e 4
Djungelvrål Skrevet 29. mars 2019 Forfatter #78 Skrevet 29. mars 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må ikke du komme her og komme her, med revolusjonerende løsninger på I-landsproblemer! Makan! Anonymkode: fe700...ad1 Ja, jeg liker å ha mine I-landsproblemer intakt! Noe må vi rike få lov til å syte over også! 1
Leo Skrevet 29. mars 2019 #79 Skrevet 29. mars 2019 1 minutt siden, SupaWoman skrev: Ska vedde på at selve produksjonen og industrien bak søppelmaten forurenser 483% mer enn de sugerøra! Ganske sikkert. Men hvis du, og alle andre, boikotter hele industrien og ikke bare sugerørene så løser det seg selv i løpet av ganske kort tid
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #80 Skrevet 29. mars 2019 Just now, Leo said: Ganske sikkert. Men hvis du, og alle andre, boikotter hele industrien og ikke bare sugerørene så løser det seg selv i løpet av ganske kort tid Veel. Vi trenger plast, faktisk. Kanskje mer enn vi trenger bensin etc. Jeg håper vi får til en overgang til bruk av oljen på en mer fornuftig måte. Anonymkode: fe700...ad1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå