Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, SupaWoman skrev:

Den er plastbelagt både innvendig og utvendig, blir nok en slutt på det også snart. 

Kanten er av papp og den smuldrer like fort som pappsugerør. 

Anonymkode: 63904...8e0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes papp sugerør er flott, tenk på alle dyr som blir skadet av alle plast dupedittene. Greit nok at det ikke er så digg å drikke av det, men da kan du drikke av selve koppen da, eller ha 1!! plastsugerør som du tar vare på å har i veska. Ikke kjøp en hel haug fordi de blir "utryddet". Det finnes solide plast sugerør som varer i evigjeter. 

Anonymkode: 09da9...b5d

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, Umulia skrev:

Kødder du?! Om det faktisk hadde satt smak på drikken din, så hadde produktet blitt produsert annerledes. Her er det kun psyken din som kødder med smaksløkene.

Jeg har også kjøpt milkshake på mækken med pappsugerør og syntes det ga papirsmak. Så smuldret det opp og blandet seg med milkshaken som gå mer papirsmak :(

Hjemme bruker jeg flergangssugerør som går i oppvaskmaskinen. Kanskje begynne å ta med ert i veska?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lei av trøblete i-landsproblemer? Intet problem! Begynn å hamstre plastprodukter idag og bli med på å ødelegge kloden slik at også Norge kan oppleve klimaprooblemer, sult, katastrofer og andre ekte problemer! Bli med du også! 

Anonymkode: 0b85a...fc2

Plastsugerør er jo bare en liten fis i forhold til andre ting.

Anonymkode: 2b79b...f42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi mennesker har jo så liten munn at vi må bruke sugerør for å kunne drikke :filer:

Anonymkode: 5f290...09e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer til å kjøpe en haug med sugerør fra IKEA og ha i bilen. Papp smuldrer og blir ekkelt og det smaker papp. Hadde vært noe annet om det var kvalitet og ikke ødelegger drikke og mat. 

Synes det er patetisk å forby plastikk på den måten. Burde heller lage nye systemer som forhindrer plast i å havne i havet. Møkka EU! Hvorfor blir vi i Norge straffet av EU når vi ikke er en del av EU?! Ja EØS og all den dritten, må nå må det fader meg være nok! 

Jeg har 4 esker gamle q-tips liggende og hiver dem i dass i jævla trass. Etter å ha ALDRI ha kastet q-tips i do. Men de måtte jo på død og liv avvikle plastikk i q-tips for ikke så lenge siden. De nye brekker seg og fungerer ikke i det hele tatt. Så nå bruker jeg de gamle med plastikk og kaster dem i do med vilje. 

Denne måtte jeg le av :skratte:underholdende å lese.

Skrevet
4 minutter siden, Alice123 skrev:

Jeg har også kjøpt milkshake på mækken med pappsugerør og syntes det ga papirsmak. Så smuldret det opp og blandet seg med milkshaken som gå mer papirsmak :(

Hjemme bruker jeg flergangssugerør som går i oppvaskmaskinen. Kanskje begynne å ta med ert i veska?

Om det er tilfellet så er det jo viktig å gi tilbakemelding på det, slik at man kan gjøre produktet bedre. Det aller beste hadde selvfølgelig vært å ta med ett gjenbrukbart selv 👍

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Umulia skrev:

Om det er tilfellet så er det jo viktig å gi tilbakemelding på det, slik at man kan gjøre produktet bedre. Det aller beste hadde selvfølgelig vært å ta med ett gjenbrukbart selv 👍

Mc Donalds kunne jo selge flerbrukssugerør i stål :) 

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanten er av papp og den smuldrer like fort som pappsugerør. 

Ja det gjør den, men jeg vil ikke si det setter smak på drikken. 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, SupaWoman skrev:

Lykke til med rørleggerregninga på 20 -30 000!

Ja, det har du rett i. Men nå tar vel vedkommende q-tipsene med seg og hiver i nærmeste elv i stedet? :nigo:

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt dum? 

Nei. 

Anonymkode: 5320d...be6

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mc Donalds kunne jo selge flerbrukssugerør i stål :) 

Det var smart!

1 minutt siden, Umulia skrev:

For å være ærlig er dette egentlig et ikke-problem for meg siden jeg spiser lite på macdonalds. Men jeg skal begynne med eget sugerør i veska, siden jeg kjøpet drikke på andre steder med sugerør. Jeg har allerede termokopp i veska, så hvorfor ikke.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med flerbruks-sugerør i stål?

Ja, så blir det hepatitt-B/c smitte ved manglende renhold. Lurt.

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, SupaWoman skrev:

Den er plastbelagt både innvendig og utvendig, blir nok en slutt på det også snart. 

Ja, snart må du komme med hånda. Kopp er visst ikke nødvendig nei

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje man kan lage miljøvennlige plast-lignende sugerør av et nedbrytbart materiale som rekeskall el.l.? :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer til å kjøpe en haug med sugerør fra IKEA og ha i bilen. Papp smuldrer og blir ekkelt og det smaker papp. Hadde vært noe annet om det var kvalitet og ikke ødelegger drikke og mat. 

Synes det er patetisk å forby plastikk på den måten. Burde heller lage nye systemer som forhindrer plast i å havne i havet. Møkka EU! Hvorfor blir vi i Norge straffet av EU når vi ikke er en del av EU?! Ja EØS og all den dritten, må nå må det fader meg være nok! 

Jeg har 4 esker gamle q-tips liggende og hiver dem i dass i jævla trass. Etter å ha ALDRI ha kastet q-tips i do. Men de måtte jo på død og liv avvikle plastikk i q-tips for ikke så lenge siden. De nye brekker seg og fungerer ikke i det hele tatt. Så nå bruker jeg de gamle med plastikk og kaster dem i do med vilje. 

Gled deg til du får DEN saftige rørleggerregninga da ;)

Anonymkode: cd959...79c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så blir det hepatitt-B/c smitte ved manglende renhold. Lurt.

😂 det smitter via blod. 

Anonymkode: 09da9...b5d

AnonymBruker
Skrevet

Joda, pappsugerør ødelegger smaken så mye og er så irriterende at jeg ikke gidder å kjøpe milkshake mer. 

Anonymkode: 3dcfd...622

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er en straff. Om folk oppførte seg som folk, så hadde ikke plastikk vært en fare for miljøet. Men folk er idioter og nå blir jeg straffet for det andre har gjort. 

Etter nesten 30 år å ikke ha gjort det, men blir fortsatt straffet og da skal jeg faen meg straffe de som straffer meg! 

Så du straffer dyrene i havet fordi myndighetene har bestemt seg for at de må sette inn slike tiltak for at folk synes det er vanskelig å kaste søppel på rett sted?

Har du forresten gått deg en tur i nabolaget ditt og sett hvor mye søppel som ligger rundt omkring? Den dagen man kan gå 10 meter uten å se søppel kan jeg tro at tiltak som dette hadde vært mindre nødvendig, men sånn er det bare ikke.

Sugerør har sin nytte hos små barn og folk som har vansker med å drikke fra glass (parkinson, ASL...). Det burde absolutt komme bedre alternativer. Går det ikke an å lage det i bioplast? Eller bruke pastarør?

Anonymkode: 73e71...8a1

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...