AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #1 Del Skrevet 29. mars 2019 Er det noen som har erfaring med begge og kan si litt om forskjellen og om det er vanskeligere med birken, hvor mye lengre tid osv? Anonymkode: 10fd5...3bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenem88 Skrevet 4. april 2019 #2 Del Skrevet 4. april 2019 Jeg har deltatt på begge. 4 ganger "vanlig" halvmaraton på asfalt, og 1 gang på birkebeinerløpet (skal være med igjen nå i år 😄). Jeg syns birkebeinerløpet ga meg MYE mer, og kommer nok ikke til å delta på "asfalt-halvmaraton" igjen. Birken er noe tyngre pga en del høydemeter, men igjen så er disse nesten kun i første halvdel av løpet, og er du "taktisk" går du raskt i alle motbakker, samt løper når det går bortover og nedover. På den måten tapper du ikke kroppen unødvendig på den tyngste delen. Jeg var IKKE i form når jeg startet birken sist, men brukte alikevell kun 20min lengre på den kontra halvmaraton på asfalt hvor jeg var i form. Birken er et variert og utrolig flott løp. Anbefales fra meg! (og SÅ mye bedre for knea mine!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #3 Del Skrevet 4. april 2019 Etter min mening er terrengløp både mer givende og lettere å gjennomføre enn asfaltløp. Naturopplevelsen gir energi, samtidig som variasjonen - av og på sti - gjør at det føles som at tiden går mye fortere. Asfaltløp for meg er omtrent like monotont som å løpe på mølle. Men jeg har snakket med flere som er uenige og blant annet tiltrekkes av at det gjerne er litt mer folkeliv langs traseen på asfaltløp, så det er selvfølgelig helt individuelt. Tidsforskjellen kupert terrengløp ala Birken vs flatt asfalthalvmaraton er for meg 10-15 prosent. Anonymkode: 02e35...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #4 Del Skrevet 4. april 2019 Enig i at terrengløp er mye kjekkere enn asfaltløp. Jeg løper helt klart raskere på asfalt, og dersom man ikke har trent motbakkeløping så vil det være krevende å gjennomføre da høydemeter krever mer både kondisjonsmessig og muskulært. Men den psykologiske effekten av å være ute i naturen gjør at løpet er mye mer stimulerende, og tiden går fortere. Anonymkode: 98fd1...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå