Gå til innhold

Er det ok for en 2. klassing å gå denne strekningen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor 4 km fra skolen. Hun tar buss til og fra skolen. Men, to dager i uka slutter de tidligere og det går da ingen skolebuss. Hun får derfor drosje de dagene. Men, innimellom vil hun ha med besøk hjem de dagene, og drosjen tar ikke med besøk. Lurte derfor på om de kanskje kan gå hjem da? Syns dere det blir for langt? Må også nevne at ca. 1-1,5 km av strekningen er uten gangvei. Vei med 50 km-grense.

Dette vil jo ikke være ofte, men en gang i blant. Ok eller ikke ok?

Anonymkode: cf7ac...fc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan barnet veien og er vandt til å gå der og du synes barnet er moden nok for det synes jeg ikke det er noe problem. 

Anonymkode: 92580...f62

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke latt min 2klassing gå langs en vei uten fortau. Hvertfall ikke om han hadde vært ukjent med veien. Mitt barn hadde ikke fått være med ditt barn hjem om de måtte gå 4km alene. 

Anonymkode: 3906e...76f

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

syns at 4km er for langt for en 2 klassing.

Jeg spaserte mange ganger jobb-hjem som er akkurat 4km og bruker i gjennomsnitt 40min.

Er voksen man jeg.

2 klassing kommer til å bruke minst 1:30-2 timer.

Jeg har en 3 klassing og ville ikke sendt h*n 4 km alene.

Anonymkode: 39fa1...d6c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det ville jeg aldri ha tillatt mitt barn. Mye kan skje. Da er det bedre å droppe besøk de dagene. Hvorfor er det et problem for drosjen å ta med et barn ekstra? :klo: 

Anonymkode: fc104...732

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor 4 km fra skolen. Hun tar buss til og fra skolen. Men, to dager i uka slutter de tidligere og det går da ingen skolebuss. Hun får derfor drosje de dagene. Men, innimellom vil hun ha med besøk hjem de dagene, og drosjen tar ikke med besøk. Lurte derfor på om de kanskje kan gå hjem da? Syns dere det blir for langt? Må også nevne at ca. 1-1,5 km av strekningen er uten gangvei. Vei med 50 km-grense.

Nei.....Og ihvertfall ikke andre sine barn med på.den veien alene utrn å snakke med foreldrene..

Anonymkode: 36882...ac8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: d9028...aee

• Liker 2
Skrevet (endret)

4 km? 1.5 km uten fortau ved trafikkert vei? Nei. Nei. Nei. NEI. Mine har, i 2 klasse, brukt 30 minutter på 1 km om de går alene! Har de med seg noen kan de bruke over 1 time fordi de skravler sammen. 4 km? Jiiz, de kommer jo til å bruke timer på å komme seg hjem. 

Endret av Sylveon
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det ville jeg aldri ha tillatt mitt barn. Mye kan skje. Da er det bedre å droppe besøk de dagene. Hvorfor er det et problem for drosjen å ta med et barn ekstra? :klo: 

Anonymkode: fc104...732

Fordi drosjen er skoleskyss som betales av det offentlige og det andre barnet har ikke rett på skoleskyss. Det handler om forsikringer, også. Noen steder er det dessuten flere barn i drosjen allerede. 

Anonymkode: ba7f4...423

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kjører 50km/t i en 50-sone, så må de gå langs veien kan det være veldig farlig! Jeg bor ca 3km fra skolen. Ingen bakker, rett frem, gangvei hele veien. 10 åringen går hjem på ca 50min. 

Jeg hadde ALDRI sendt mitt barn hjem med ditt barn hvis de måtte gå langs veien. Det er en grunn til at du har fått innvilget drosje; du har lang og FARLIG SKOLEVEI! 

Jeg tviler på om noen av foreldrene i klassen synes det hadde vært greit å sende barnet sitt hjem med ditt når de må gå så langt og i veikanten. For dette MÅ du opplyse om når du spør om noen vil bli med barnet ditt hjem. 

La henne heller bli med andre hjem etter skolen. Og så kan du heller plukke opp noen venner fra Sfo på vei hjem som kan være hos dere til 18-18.30. Det gjør jeg av og til! Da får de leke mens du lager middag. Og etterpå kan de bli hentet. Mange foreldre synes det er kjempegreit.

Anonymkode: 9133d...eb6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

syns at 4km er for langt for en 2 klassing.

Jeg spaserte mange ganger jobb-hjem som er akkurat 4km og bruker i gjennomsnitt 40min.

Er voksen man jeg.

2 klassing kommer til å bruke minst 1:30-2 timer.

Jeg har en 3 klassing og ville ikke sendt h*n 4 km alene.

Anonymkode: 39fa1...d6c

Går du veldig sakte eller? 

Anonymkode: dd281...4ee

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det innafor. Uhell kan skje, men barnet vil uansett ikke få varige meen av biler som kjører såpass sakte. Noen skrubbsår er bare sunt!

Anonymkode: cfa83...20b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Går du veldig sakte eller? 

Anonymkode: dd281...4ee

6 km/t, slik den du siterer går, er rask gange. Det er barna vedkommende mener vil bruke halvannen til to timer. Det tror jeg er for mye. En 7-åring vil fint kunne gå denne strekningen på en drøy time. Om det er trygg skolevei, derimot, er en annen sak. Det vet vi ikke noe om, men det høres unektelig ikke så trygt ut med en god strekning uten gangvei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lol aldri. 

Anonymkode: 69402...e9e

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke jeg ville latt min bli med din hjem da, nei. Er det lov å ha med seg noen hjem med bussen? Så får hun isåfall ha med noen hjem de dagene i stedet, tenker jeg.

Anonymkode: 3bed3...d46

• Liker 2
Skrevet

Aldri 🙈. 4-klassingen vår hadde heller ikke fått lov, han følger ikke nok med i trafikken. Vi har en sånn strekning her vi bor. Og folk kjører absolutt ikke etter fartsgrensa - fort oppe i 70 km/t. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi drosjen er skoleskyss som betales av det offentlige og det andre barnet har ikke rett på skoleskyss. Det handler om forsikringer, også. Noen steder er det dessuten flere barn i drosjen allerede. 

Så firkantet regelverk! Sønnen min har ikke rett på taxi men får sitte på likevel til skolen pga jeg er alenemamma og er ett stykke for meg å levere. De kjører rett forbi der vi bor uansett. Flere ganger har jeg også fått sitte på om jeg måtte opp å skolen.Når han skal hjem så skal jeg egentlig hente selv,men er det en dag jeg ikke rekker å hente SFO så sender jeg taxisjoføreren en sms også tar han med seg sønnen min itellegg. Veldig fornøyd med servicen 😄

Anonymkode: 4525d...43b

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er greit, og spesielt ikke på vinteren. Såpass små unger bruker som oftest veldig lang tid når de skal noe sted sammen. Det er fort gjort å begynne å tøyse og tulle, og dermed glemme å følge med i trafikken. Det kan godt være 50 sone, men veldig mange vil velge å kjøre fortere. Vi har 60 sone her vi bor og ingen gangvei. Har ikke tall på hvor mange biler som har havnet i grøfta bare i vinter. Min gutt på 7 år får ikke lov til å gå alene etter veien her på vinteren. Så selv om vi har SFO bare 700 meter fra huset ca, og halve veien er traktorvei, så må vi hente han på SFO hver dag på vinteren. Nå skal det nevnes at det er en ganske skarp sving rett oppi bakken her i tillegg, noe som ikke gjør veien noe tryggere. På sommeren kan ungene gå i i grøfta, så da er det litt tryggere. 

Anonymkode: 494e3...1a6

AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri. I hvert fall ikke mtp at det ikke er fortau deler av veien! 

Her går 3. klassingen 2 km. Det bruker hun og ei venninne ofte opptil én time på (de går jo ikke akkurat fort, stopper, blir distrahert osv), så at en 2. klassing skal gå 4 km alene hadde tatt laang tid. 

Anonymkode: 44bd8...eae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...