Gå til innhold

har gutter/menn samvitighet til det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid og vært sammen med barnefar i 4 år, gravidtiteten og vi begge er unge, jeg er 18 år og han er 19 år. 

I det sekunder jeg bestemte meg for å beholde barnet sluttet han å snakke til meg, og har ikke tatt noe som helst kontakt siden.

Spm mitt er har gutter/menn samvittighet til å tenke på at de har et barn der ute uten å gidde å bry seg? Vil han komme tilbake når baret har kommet?

Og nei, jeg kommer ikke til å bli sammen med han, men vil gjerne at min kommende sønn vet hvem sin far er og i det minste at han er en del av oppveksten til sønnen, jeg tenker KUN på han og hans beste.

Anonymkode: dd81e...73b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om historier jeg har hørt tidligere. 

Jeg hater å være budbringeren av dårlig nytt og tough love.

Men det er en grunn til prevensjonsmidler og at man ikke får barn i så ung alder. 

Gutten (fordi det er det han er). Er bare barnet selv, og helt sikkert ikke klar for å bli pappa. Desverre er det du som sitter med det korte strået og må fostre opp barner på egenhånd. 

Gjør deg klar for en kjip fight om barnebidrag og en kald skulder. 

Forhåpentligvis blir gutten voksen en dag og tar ansvar som far. Men ikke hold foehåpningene oppe. 

Dette er vel hva man kan kalle en lærepenge hvor utfallet varer livet ut.

Anonymkode: 0db6f...ae2

• Liker 13
Skrevet

Tror ikke du skal ha veldig store forhåpninger om stor pappa innsats.  Håper jeg tar feil, men erfaringsmessig er ikke gutter i den alderen spesielt godt pappamateriale.  Dessverre 😪

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han kommer nok om noen år. Han vil nok leve livet først.. 

Anonymkode: f4d14...52e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Menn i alle aldre har samvittighet til å ditche gravide kjærester og ditche barna sine. Men vill kanskje tro at en så ung mann har mer potensiale i forhold til å snu på hælen på et senere tidspunkt fordi man gjerne ikke har rukket å bli så kald og kynisk som om han f.eks var 30+. 

Anonymkode: 0cf1f...aea

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Menn i alle aldre har samvittighet til å ditche gravide kjærester og ditche barna sine. Men vill kanskje tro at en så ung mann har mer potensiale i forhold til å snu på hælen på et senere tidspunkt fordi man gjerne ikke har rukket å bli så kald og kynisk som om han f.eks var 30+. 

Interessant teori du har der...

Anonymkode: 92580...755

• Liker 3
Skrevet

Ja, det fins jo dessverre fedre som ikke har noe med barna sine å gjøre. 

Han har kanskje fått en reaksjon. Det er forståelig at du vil beholde, men det er også forståelig at en gutt som ikke vil bli far, blir både redd og bekymret. Dette var ditt valg mot hans, så mulig at du må klare deg en stund alene mens du går gravid. Det er leit, men han er også ung og i en vanskelig situasjon. En kan håpe at han kommer til seg selv og støtter. Mens andre ombestemmer seg når barnet blir født. Det kan skje, og ville jo vært det beste.

Har du god kontakt med foreldrene hans så du kan snakke med dem? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

misandristen med vind i seilene i natt.. 

Anonymkode: 0db6f...ae2

• Liker 1
Skrevet

Og jeg skjønner ikke at kvinner har samvittighet til å bringe uønskede barn inn i verden.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Og jeg skjønner ikke at kvinner har samvittighet til å bringe uønskede barn inn i verden.

Og jeg skjønner ikke at menn ikke forstår at kvinner selv må få velge om de ønsker abort eller ikke.

-og du: barnet er åpenlyst ikke uønsket. Det har en mor som åpenlyst ønsker det. 

Anonymkode: ebf31...b0e

• Liker 13
Skrevet
20 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Og jeg skjønner ikke at menn/gutten sprer sæden sin i fruktbare kvinner dersom de ikke under noen omstendighet takler at det kan bli barn. 

Ta ansvar for egen sæd.

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Katten.2.0 said:

Det krever to personer for å lage et barn.

Hvis han er så opptatt av å ikke lage barn så tar han sitt ansvar og bruker kondom når han har sex.

Anonymkode: 48dcd...0bb

• Liker 12
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gravid og vært sammen med barnefar i 4 år, gravidtiteten og vi begge er unge, jeg er 18 år og han er 19 år. 

I det sekunder jeg bestemte meg for å beholde barnet sluttet han å snakke til meg, og har ikke tatt noe som helst kontakt siden.

Spm mitt er har gutter/menn samvittighet til å tenke på at de har et barn der ute uten å gidde å bry seg? Vil han komme tilbake når baret har kommet?

Og nei, jeg kommer ikke til å bli sammen med han, men vil gjerne at min kommende sønn vet hvem sin far er og i det minste at han er en del av oppveksten til sønnen, jeg tenker KUN på han og hans beste.

Anonymkode: dd81e...73b

Stakkars deg. En forferdelig oppførsel. Den fødte egoist. Jeg skammer meg som mann. Sørg for at fanenskspet må betale. Spiller ingen rolle om han ikke har penger nå. Han blir trekt til han blir hundre. Det er viktig at gutter/ men tar vare på sine barn , og støtter moren.   For et svin denne gutten er. Ikke ta i han med en ildtang. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, sirius som lyser said:

Stakkars deg. En forferdelig oppførsel. Den fødte egoist. Jeg skammer meg som mann. Sørg for at fanenskspet må betale. Spiller ingen rolle om han ikke har penger nå. Han blir trekt til han blir hundre. Det er viktig at gutter/ men tar vare på sine barn , og støtter moren.   For et svin denne gutten er. Ikke ta i han med en ildtang. 

Så så, spar på kruttet, eller enda bedre, putt det i et kondom... 👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har sagt hele tiden at du ikke skal beholde barnet, men forandrer mening i siste sekund så forstår jeg at han reagerer. Om du vil beholde eller ikke er ene og alene ditt valg, men da må du også kunne leve med konsekvensene av den friheten.

Anonymkode: fd590...cdf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Perle said:

Og jeg skjønner ikke at menn/gutten sprer sæden sin i fruktbare kvinner dersom de ikke under noen omstendighet takler at det kan bli barn. 

Ta ansvar for egen sæd.

Morsomt for en kvinne å ta opp dette med ansvar, med tanke på at dere har null ansvar for deres handlinger. Dere trenger ikke engang å beholde ungen. Patetisk.

Anonymkode: 92580...755

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kommer nok om noen år. Han vil nok leve livet først.. 

Anonymkode: f4d14...52e

Men da kan det jo være for sent.

Jeg fikk barn med en mann som stakk av (flyttet til utlandet, for sikkerhets skyld), og med unntak av noen få spredte forsøk da jenta var bitte liten har han aldri hatt samvær eller noen kontakt i det hele tatt. Selv om jeg strakk meg i alle retninger og tilrettela i hytt og pine. Da jenta var 16 fant han plutselig ut at han ville møte henne, men da var ikke hun interessert. Jeg var nøye på å vise at det var hennes valg og at hun bare måtte møte ham hvis hun hadde lyst. Men hun så ikke noe poeng i å bli kjent med en mann som ikke hadde spandert en kalori på henne gjennom oppveksten, da kunne han ha det så godt. Sånn kan det også gå.

Til HI, så er det noen menn som dropper barnet sitt uten å blunke. Og så er det veldig mange som ikke gjør det. Det er drøyt å skulle generalisere på den måten, det er mange ansvarsfulle menn der ute. Men i ditt tilfelle, når han tydelig gir uttrykk for at han ikke vil ha noe med dere/barnet å gjøre, så må du nesten ta ham på ordet, og ikke gå rundt og håpe at han endrer seg. Jeg ville gått inn i rollen som alenemor med hevet hode og null forhåpninger, og satset alt på å skapet et godt liv for barnet og meg selv. 

Anonymkode: 37fe2...b1e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det samme gjorde barnefaren! Han lever nå med ett barn som er 7 år som han ikkr har sett. Han fortrenger nok bare at han har ett barn dessverre.. 

Anonymkode: 21b36...289

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Og jeg skjønner ikke at menn ikke forstår at kvinner selv må få velge om de ønsker abort eller ikke.

-og du: barnet er åpenlyst ikke uønsket. Det har en mor som åpenlyst ønsker det. 

Anonymkode: ebf31...b0e

Du ser ikke ironien i at TS finner det hårreisende at menn har samvittighet til å stikke fra et barn, mens hun selv vil tvinge det på ham?

Barnet er uønsket av faren. Dermed er det mors egoisme som tvinger det fram i verden, og jeg har aldri forstått de som gjør det.

8 hours ago, Perle said:

Ta ansvar for egen sæd.

Man er to om å diskutere konsekvensene av sex samt ansvaret for prevensjon.

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det krever to personer for å lage et barn.

Hvis han er så opptatt av å ikke lage barn så tar han sitt ansvar og bruker kondom når han har sex.

Hvis TS er så babygira burde hun kommunisert det på forhånd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja la oss late som at det ikke også er kvinner som forlater sine barn og kjærester.

Anonymkode: a48d8...44c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...