AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #1 Skrevet 27. mars 2019 Jeg er student og avhengig av bærbar til jobben min. Synes egentlig at maskinene på 13 tommer har for liten skjerm. Vurderer å kjøpe meg en 15 tommer, men lurer på om de blir for tunge å drasse med seg i sekken. Vekten på Macbook pro 15 tommer er 1,8 kilo så har du en like lett eller lettere laptop så er jeg interessert i din erfaring. Anonymkode: f3f79...951
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #3 Skrevet 27. mars 2019 1 minutt siden, abrasiveRefraction said: Thinpad X1 Carbon. Mye lettere, mye bedre. Har faktisk vurdert den. Har du erfaring med den? Blir den for tung å drasse med i en sekk? TS Anonymkode: f3f79...951
ajarRun Skrevet 27. mars 2019 #4 Skrevet 27. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har faktisk vurdert den. Har du erfaring med den? Blir den for tung å drasse med i en sekk? TS Anonymkode: f3f79...951 Jeg har ikke den. Jeg kjøpte med sånn 7 thinkpadder og har en liggende hver plass jeg trenger en (sånn type 420s og 430s men også en x220 og en vanlig 420). Så hvis jeg trenger pc i bilen er en der, jeg har en i senga og en i sofaen. Virket som en mye enklere løsning egentlig. Kjøpte dem brukt og billig. Jeg bruker dem jo bare til netflix, word og å trolle på nett.
prt90 Skrevet 27. mars 2019 #5 Skrevet 27. mars 2019 X1 Carbon er helt grei, litt svak (Windows krever mye kraftigere maskinvare enn OSX), plast istedenfor aluminium og en veldig mye dårligere Trackpad. Den er vel 14" så den er midt mellom 13" og 14" macbook.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #6 Skrevet 27. mars 2019 2 minutter siden, abrasiveRefraction said: Jeg har ikke den. Jeg kjøpte med sånn 7 thinkpadder og har en liggende hver plass jeg trenger en (sånn type 420s og 430s men også en x220 og en vanlig 420). Så hvis jeg trenger pc i bilen er en der, jeg har en i senga og en i sofaen. Virket som en mye enklere løsning egentlig. Kjøpte dem brukt og billig. Jeg bruker dem jo bare til netflix, word og å trolle på nett. Takk. 2 minutter siden, prt90 said: X1 Carbon er helt grei, litt svak (Windows krever mye kraftigere maskinvare enn OSX), plast istedenfor aluminium og en veldig mye dårligere Trackpad. Den er vel 14" så den er midt mellom 13" og 14" macbook. Er Carbon for svak til å kjøre Windows? Ser nå at jeg tenkte på feil laptop, var egentlig X1 Extreme jeg tenkte å kjøpe. Den e 15 tommer. Er trackpaden mye dårligere enn de gamle macbookene, eller kun dårligere enn de nyeste med force touch? TS Anonymkode: f3f79...951
ajarRun Skrevet 27. mars 2019 #7 Skrevet 27. mars 2019 Mac har vel de verste trackpadene på markedet så kan ikke tenke meg at det er værre.
prt90 Skrevet 27. mars 2019 #8 Skrevet 27. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk. Er Carbon for svak til å kjøre Windows? Ser nå at jeg tenkte på feil laptop, var egentlig X1 Extreme jeg tenkte å kjøpe. Den e 15 tommer. Er trackpaden mye dårligere enn de gamle macbookene, eller kun dårligere enn de nyeste med force touch? TS Anonymkode: f3f79...951 X1 Carbon kan fint kjøre Windows. X1 Carbon og X1 Extreme er to helt forskjellige maskiner da. Extreme er MYE kraftigere, men er nesten dobbelt så dyr, veldig mye kortere batteritid, er tyngre og generelt en helt annen maskin. Ikke noe du kjøper med mindre du skal bruke den til noe spesielt.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #9 Skrevet 27. mars 2019 Just now, prt90 said: X1 Carbon kan fint kjøre Windows. X1 Carbon og X1 Extreme er to helt forskjellige maskiner da. Extreme er MYE kraftigere, men er nesten dobbelt så dyr, veldig mye kortere batteritid, er tyngre og generelt en helt annen maskin. Ikke noe du kjøper med mindre du skal bruke den til noe spesielt. Tusen takk! TS Anonymkode: f3f79...951
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå