AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #1 Skrevet 27. mars 2019 Vi har vært sammen i et år. Han er mye hos oss. Han er ikke noe flink med barn og det virker nesten som at han mener vi skal oppdra barn slik som da han selv var barn, på 70 tallet. Hun er 10 år. Utfordrende til tider, og tester mye ut. PPT er inni bildet med mistanke om ADHD. Jeg tror hun bare er en vill unge med mye krutt og temperament. Hun mistet sin far når hun var baby, og selv om hun ikke husker han, tror jeg det er en sorg og et savn der. Vi snakker mye om dette når hun selv ønsker det. Hun liker ikke kjæresten min. Det har hun sagt, og jeg ser det. Hun prøver så godt hun kan. Han er ofte irritert på henne, kritiserer alt hun gjør. Hun snakker for høyt, bråker, spiser feil mat osv. Hun eier ikke respekt for han og det skjønner jeg svært godt. Nå har det blitt så ille at bare hun kommer inn i rommet merker jeg på han at han er ukomfortabel. Sukker mye over at hun bare puster nesten. Jeg kan ikke la de være hjemme alene hvis jeg jobber kveld for da ringer hun og gråter om at han er så sur (jeg vet også at hun kan overdrive en smule)og han ringer og sladrer om ALT hun gjør galt. Som feks at hun har skiftet klær selv om de hun hadde ikke var skitne. Han mener at hun som barn, har med å respektere han som voksen. Jeg sier at det er han som voksen som må sette seg i respekt hos henne. Etablere noe FØR han kan tenke på å irettesette henne. Da blir han sur og sier at han aldri skal åpne kjeften igjen. Noe barnslig mener jeg. Jeg sa til han at dersom ikke han skjerper seg og slutter å blåse ting opp, så kommer ikke dette til å funke. Vi har ikke snakket siden igårkveld. Må legge til at jeg har et til barn på 6 år som han aldri kjefter på eller "tar" for noe. Hun lager ikke trøbbel, kan smøres på brødskiva som de sier. Og når hun hyler av trass, ja da ler han bare fordi det er jo litt søtt. Vi er voksne folk, han nærmere 50, jeg i 30 årene. Råd? Anonymkode: 160b6...80f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #2 Skrevet 27. mars 2019 Da sender du din datter bort, husk mannen skal komme først. Anonymkode: 93545...21c 18
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #4 Skrevet 27. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da sender du din datter bort, husk mannen skal komme først. Anonymkode: 93545...21c Takk for et saklig svar, idiot. Anonymkode: 160b6...80f 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 Populært innlegg #5 Skrevet 27. mars 2019 Så... Hvorfor er dere sammen egentlig? Hvilke bra kvaliteter har han? Behandler han noen sinne jenta di bra? For dette høres jo ikke bra ut i det hele tatt! Det er selvsagt hensynet til 10-åringen som skal komme først. Det er vel ikke helt ukjent at det blir kluss mellom barn og nye steforeldre, men dette ser ut som noe helt annet enn "jeg liker ikke at mamma har fått en ny kjæreste" - mannen din høres jo direkte usympatisk ut. Det er en ting å ikke være noe "flink med barn", noe annet er å være sint, respektløs og kritisere alt jenta gjør. Hvis han blir ukomfortabel bare hun er i rommet, så er jo dette et kjempeproblem. Jenta bor jo der. Han må akseptere henne som hun er. Dette høres jo nærmest ut som psykisk mishandling av denne jenta, og det kan skade henne veldig hvis han får lov å holde på sånn. Han må enten skjerpe seg noe voldsomt - ellers må han ut, tenker jeg. At han blir furten og kjører "silent treatment" fordi du tar opp dette, er også et stort faresignal. Han oppfører seg jo som en barnslig unge, ikke et voksent forbilde! Du skal jo kunne forvente MYE mer av den voksne enn av en 10-åring. Anonymkode: 779f1...43a 71
Sylveon Skrevet 27. mars 2019 #6 Skrevet 27. mars 2019 (endret) Kjæresten din er en stor dritt. Det er min tanke. At han ringer og er sur fordi at hun har skiftet klær? Virkelig. At hun snakker for høyt? Spiser feil mat? Hva er feil mat? Vi snakker om en mann på noe og 40 år. For en skikkelig bedriten holdning. Barn respekterer ikke bare en voksen som kommer inn og lager masse bråk. Voksne må sette seg i respekt som betyr at han må også skaffe et bånd til henne. De må le sammen, smile sammen og han må engasjere seg for å få dette til å gå. Du som mor har også et ansvar som betyr at om dette fortsetter så må du velge hvem av dem du vil skjerme. Fordi hun på 10 kan ikke leve sånn med konstant å bli hakket på. Jeg vet jo hvem jeg hadde valgt av eget barn og mann, men ja, så om det var opp til meg, så hadde jeg sagt kast han ut. Endret 27. mars 2019 av Sylveon 39
Fotballmamma Skrevet 27. mars 2019 #7 Skrevet 27. mars 2019 Da setter du datteren din først, og gjør det slutt med kjæresten din. Du burde forresten gjort det for lenge siden. 48
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #8 Skrevet 27. mars 2019 Ja, jeg velger jo selvsagt ungen min over han. Merker at dette har blitt verre og verre. Det var ikke sånn før. Ts Anonymkode: 160b6...80f 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #9 Skrevet 27. mars 2019 Ikke lett! Jeg tror rett og slett jeg hadde latt mannen gå, det påvirker din datters oppvekst for mye. Anonymkode: 58d94...0d5 15
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #10 Skrevet 27. mars 2019 For en ufyselig fyr. Bor han hos deg?? Kan ikke jenta få flytte til far sin, så hun slepper å bo under slike forhold? Anonymkode: ca96b...6af
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. mars 2019 #11 Skrevet 27. mars 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun eier ikke respekt for han og det skjønner jeg svært godt Valget burde være enkelt. Ikke utsett datteren din for en sånn figur.
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. mars 2019 #12 Skrevet 27. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For en ufyselig fyr. Bor han hos deg?? Kan ikke jenta få flytte til far sin, så hun slepper å bo under slike forhold? Anonymkode: ca96b...6af Tror ikke det er bedre forhold der han er gitt.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #13 Skrevet 27. mars 2019 Han må ta seg sammen og høre på deg. Det er jo forfedelig at han er ute etter henne på den måten, og når hun allerede har utfordringer, så blir hun ihvertfall ikke bedre av å ha det sånn. Det kan være svært vanskelig å være tolerant nok mot andres barn. For noen virker det nesten umulig, og her hvor han heller ikke har egne barn så klarer han ikke å sette seg i det. Her ville jeg satt hardt mot hardt, og forventet at han hørte på deg. Det virker som en veldig vanskelig situasjon, men datteren din bør komme først. Hun er bare ti år og skal ikke oppleve å bli hakket på for alt stakkars. Anonymkode: 27365...754 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #14 Skrevet 27. mars 2019 Han bør du gjøre det slutt med, før han setter seg som et stort traume i tiåringens barnesinn. Anonymkode: 3e913...e68 16
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #15 Skrevet 27. mars 2019 Valget her er jo veldig enkelt. Synes det er fælt at du overhodet må gruble på det!! Hva er i veien med deg, selvsagt dumper du «mannen»! Anonymkode: bab6c...0db 18
Jerry Lee Skrevet 27. mars 2019 #16 Skrevet 27. mars 2019 Barnet ditt kommer forhåpentligvis før "kjæresten"... ikke så vanskelig å velge, vel?! 8
Gjest O.G. Skrevet 27. mars 2019 #17 Skrevet 27. mars 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da sender du din datter bort, husk mannen skal komme først. Anonymkode: 93545...21c Atte hæææ?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #18 Skrevet 27. mars 2019 Du må sette datteren din først, så mannen må få gå. Dette høres veldig lik hva en bekjent av meg opplevde. Viste seg at kjæresten forgrep seg på datteren. Anonymkode: 10c90...279 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #19 Skrevet 27. mars 2019 Finn deg en mann som har barn. Og ikke plag han med din datter!! Anonymkode: d0179...173
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #20 Skrevet 27. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må sette datteren din først, så mannen må få gå. Dette høres veldig lik hva en bekjent av meg opplevde. Viste seg at kjæresten forgrep seg på datteren. Anonymkode: 10c90...279 Det gjør han ikke. Ts Anonymkode: 160b6...80f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå