Gå til innhold

Hva syns dere om nordlendinger egentlig?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har alle den oppfatning at vi er brautende, "stygg" i munnen, prater høyt og syter?... Jeg har noen ganger problemer med å komme overens med folk sørafor. Spes de fra Oslo osv. Mange av de skjønner liksom ikke vitsene mine :D. Men mange andre igjen tar de med en gang. Og selvsagt, det finnes mange "stivpinner" fra nord også, som bare ser på meg med disse "kuøynene" når jeg slenger i med en røff nordnorsk vits, og er den eneste som ruller på golvet av den :hoho:. Så jeg vet ikke jeg.... Hva mener andre om oss? Er vi bare en gjeng med bøller?? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aline liiiiiiker nordlendinger!!! :D

Bodde 1 1/2 år i Tromsø, og stooorkoste meg!! Artige, åpne og imøtekommende mennesker! I mye større grad en mange stivpinner i oslo!! (selv om jeg nå er tilbake i oslo...)

men det er ikke alltid like lett, som søring, å få kontakt med dere heller! :wink: (ihvertfall ikke når dere er hjemme i dere "rette element"...) så slike ting tar bare litt tid!

Ble kalt "søring" både med og uten humor på mange fester jeg når jeg bodde nordaforre!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augustbrud02_

Selv er jeg gift med en nordlending, og han er så sjarmerende. Han har god humor og de er jo viktig.

Har bodd 1 år i Nord-Norge også, og jeg har gode inntrykk av nordlendingene jeg. Det er hyggelige mennesker som får en til å føle seg velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle den oppfatning at vi er brautende' date=' "stygg" i munnen, prater høyt og syter?... Jeg har noen ganger problemer med å komme overens med folk sørafor. Spes de fra Oslo osv. Mange av de skjønner liksom ikke vitsene mine :D. Men mange andre igjen tar de med en gang. Og selvsagt, det finnes mange "stivpinner" fra nord også, som bare ser på meg med disse "kuøynene" når jeg slenger i med en røff nordnorsk vits, og er den eneste som ruller på golvet av den :hoho:. Så jeg vet ikke jeg.... Hva mener andre om oss? Er vi bare en gjeng med bøller?? :sjarmor:[/quote']

Kan ikke dy meg, men jeg er nordlending! Noe som jeg er stolt av å være!!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlendinger er beste "folkeslag" på jord, selvom de kan være litt spesielle og sære... :lol:

Jeg har selv bodd både i Tromsø og Andøya... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg er kanskje inhabil siden jeg er søring selv og gift med en nordlenning.

Mitt inntrykk er at du både finner folk som er "brautende, "stygg" i munnen, prater høyt og syter?..." og "stivpinner" både blant søringan og nordlenningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Er selv nordlending,og er ikke særlig brautende.Syter gjør jeg ihvertfall ikke!Banne gjør jeg bare når jeg er skikkelig forbanna,eller når jeg sklir

på hålka om vinteren. :evil:

Med fare for å tråkke noen på tærne,så har jeg fått et inntrykk,gjennom media vel å merke,at det er finnmarkingene som er verst til å syte.

De finnmarkingene jeg kjenner syter ikke,men de banner veeeldig mye.

Kanskje noen finnmarkinger har synspunkter?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hihi.......

Nei, vi får liksom høre fra folk sørfra hvor tøff i munnbruken vi faktisk er, og hvor røffe vi er i væremåten..... Harde på flaska er vi visst og. Men jaggu mener jeg at dette brer seg ut over hele Norges land, og ikke bare her oppe :ler: Bor selv i Tromsø, og er veldig stolt av den jeg er og hvor jeg kommer ifra. Bare så det er sagt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja er også nordlending men er flyttet fra landsdelen. Har møtt mange forskjellige synspunket på hvordan jeg er...

Spesiellt er det ofte slik at jeg blir møtt med holdninger om hvor dumme vi nordlendinger er, hvor lite siviliserte vi er og ikke minst hvor harde vi er på flaska...

MEn etter de har blitt kjent med meg sier de gjerne at du er jo ikke dum eller du drikker jo ikke så mye...

Tror mye av andres holdninger til nordlenninger kommer pga alle teite programmer der nordlenninger dummer seg ut eller at de har sett Oluf o.l

Jeg er nordlenning og er stolt av det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

liker nordelendinger jeg! har inntrykk av at nordlendinger er mer åpne og mindre reserverte ovenfor andre, noe jeg verdsetter høyt. ellers har nordlendinger helt grei humor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er halvt nordlending, og pokkers stolt av det! Skulle ønske jeg vokste i kalde nord, Østfold var utrolig kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er en merkelig blanding av NordNorge og Bergen, men føler meg nok mest som nordlending.............selv om jeg bor i sør :briller:

Jeg synes nordlendinger er stort sett hyggelige, men det er jo folk overalt. Drittsekker finner man alle plasser, dumt å dømme hele befolkningsgrupper på bakgrunn av det :o

Hei og hå oppe i nord, " æ kjem hjæm på besøk i jula :lol: "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, steikje være...... Æ trur jaggu mæ folk e steike toillat!!..... :ler:. Det er jo morsomt å høre at folk har et godt bilde av oss likevel da. Kanskje det er politikerene som burde lynsjes :tunge1::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "oluf" i slekta,men selv trønderfødt med nordlandsk mor.Så det e det bæste folkeslaget,og humor,selvironi,åpenhet,det står for nordlændingan.Å så "syng" de når de prata.Det e fint d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...