AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #1 Skrevet 27. mars 2019 Tror jeg har fått sopp på brystvortene. Var vanlig sår i en periode rett etter fødsel, så var det 4 gode uker uten sårhet før jeg nå plutselig er blitt super sår igjen. HS mente det hørtes ut som sopp. Begynte behandling med Canesten i går og i dag er det sååå mye verre enn i går. Er det flere som har opplevd at det blir verre før det blir bedre? Anonymkode: 9a5f9...79a
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #2 Skrevet 27. mars 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg har fått sopp på brystvortene. Var vanlig sår i en periode rett etter fødsel, så var det 4 gode uker uten sårhet før jeg nå plutselig er blitt super sår igjen. HS mente det hørtes ut som sopp. Begynte behandling med Canesten i går og i dag er det sååå mye verre enn i går. Er det flere som har opplevd at det blir verre før det blir bedre? Anonymkode: 9a5f9...79a Såg HS på brystvortene? Det bør tas prøve for å utelukke bakterieinfeksjon. Og et det sopp må også barnet behandles. Anonymkode: ca5d3...cbc
Gjest NotYou Skrevet 27. mars 2019 #3 Skrevet 27. mars 2019 Du bør få en lege til å sjekke om det faktisk er sopp. Såre brystvorter er jo ikke uvanlig i starten, og de kan se jævlige ut, uten at det er sopp. Ville ellers forsøkt purrelan og multimam fra apoteket. Skader ikke uansett hva det er, men disss produktene hjelper mye på skikkelig såre brystvorter.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #4 Skrevet 27. mars 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg har fått sopp på brystvortene. Var vanlig sår i en periode rett etter fødsel, så var det 4 gode uker uten sårhet før jeg nå plutselig er blitt super sår igjen. HS mente det hørtes ut som sopp. Begynte behandling med Canesten i går og i dag er det sååå mye verre enn i går. Er det flere som har opplevd at det blir verre før det blir bedre? Anonymkode: 9a5f9...79a Kontakt fastlegen din og ikke helsesykepleieren. Canesten er ikke et middel du smører rundt med for å se om det vriker. Anonymkode: b53ee...1c1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #5 Skrevet 27. mars 2019 Takk for svar. Har vært i kontakt med fastlege og fikk ikke time før i starten av neste uke, men hun sa jeg kunne starte behandling med Canesten i mellomtiden så ser vi an om baby også trenger behandling i neste uke. Så har kun brukt det en dag så langt, men er det noen andre som har erfaring med at det blir verre før det blir bedre? Har ikke så fullt så mye av den «ståltrådfølelsen» denne gangen (hadde sopp en gang med nummer en og), men har ekstremt såre brystvorter og brystvorten kan til tider se både hvit og lilla ut etter amming. TS Anonymkode: 9a5f9...79a
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #6 Skrevet 27. mars 2019 36 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar. Har vært i kontakt med fastlege og fikk ikke time før i starten av neste uke, men hun sa jeg kunne starte behandling med Canesten i mellomtiden så ser vi an om baby også trenger behandling i neste uke. Så har kun brukt det en dag så langt, men er det noen andre som har erfaring med at det blir verre før det blir bedre? Har ikke så fullt så mye av den «ståltrådfølelsen» denne gangen (hadde sopp en gang med nummer en og), men har ekstremt såre brystvorter og brystvorten kan til tider se både hvit og lilla ut etter amming. TS Anonymkode: 9a5f9...79a Høres litt ut som slik jeg hadde det. Der så legen på både meg og barnet men fant ingen sopp. Der var tette melkeganger og jeg masserte og hadde varmeflaske på, og ammet hyppigere, så forhindret brystbetennelse. Nå var jeg i tillegg rød og varm enkelte steder på brystene, og der stakk og klødde inni puppen når jeg ammet. Anonymkode: 790a2...db1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #7 Skrevet 27. mars 2019 Multimam fra apoteket og skjold👍🏻 Ett døgn senere så var det ikke vondt lenger Anonymkode: 87055...ab1
Gjest Albbas Skrevet 27. mars 2019 #8 Skrevet 27. mars 2019 (endret) Høres mer ut som sår, muligens infiserte sår, som følge av dårlig dietak. Ikke sopp. Vær nøye med å få et godt og dypt dietak. Kan hende barnet en gang har hatt litt dårlig dietak og det har gitt sår som trenger å gro? Endret 27. mars 2019 av Albbas
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #9 Skrevet 27. mars 2019 Ville tatt kontakt med Ammehjelpen i mellomtida... Anonymkode: 31fe2...8e3 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #10 Skrevet 27. mars 2019 Har du sjekket for reynauldz? Anonymkode: a4dca...921
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #11 Skrevet 27. mars 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Har vært i kontakt med fastlege og fikk ikke time før i starten av neste uke, men hun sa jeg kunne starte behandling med Canesten i mellomtiden så ser vi an om baby også trenger behandling i neste uke. Så har kun brukt det en dag så langt, men er det noen andre som har erfaring med at det blir verre før det blir bedre? Har ikke så fullt så mye av den «ståltrådfølelsen» denne gangen (hadde sopp en gang med nummer en og), men har ekstremt såre brystvorter og brystvorten kan til tider se både hvit og lilla ut etter amming. TS Anonymkode: 9a5f9...79a Hørtes ut som mine bryster, startet også Canesten-smøring igår. Brystvortene skifter mellom knallrød, hvit og lilla etter amming. Det er vondt i begynnelsen, noen ganger hele tiden og spesielt etterpå når babyen blir ammet. Anonymkode: 463b0...e14
Blingblingtahei Skrevet 28. mars 2019 #12 Skrevet 28. mars 2019 Høres mer ut som reynauds syndrom spør du med. Det er egentlig en type krampe som gjør ganske vondt også blir brystvorten hvit. Dette er ufarlig men smertefullt. Det går ann å få medisiner for smertene/krampene av legen om du har ok blodtrykk. Jeg ville værtfall hatt det i mente når du drar til legen, nevn det 😊
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #13 Skrevet 28. mars 2019 Status herfra. Har lest litt om Reynauds og synes ikke det passer helt med symptomene, har ikke de smertene som blir beskrevet, kun dette med fargen på brystvorten. Men det står også at Reynauds kan oppstå pga betennelse eller sopp. Så skal absolutt ha alt i bakhodet til legetimen. Tror ikke det er pga sugetak, det er nemlig sårt på en litt annen måte enn det var når jeg var sår den første uken. Har og vært ekstra var på at sugetaket skal være riktig etter at det begynte å bli sårt igjen. Har i to dager nå behandlet med både multimam kompresser, purelan før amming og smurt med canesten 2 ganger om dagen (og vasket bort før amming) og kjennes bedre ut i dag. Håper bedringen fortsetter så får jeg se om det blir noe svar på grunnen til at det er sårt TS Anonymkode: 9a5f9...79a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå