Gå til innhold

Er denne modellen et dårlig forbilde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://madnessmedia.net/tess-holliday/

Det står i teksten at hun veier over 150kg, at hun går for body positvity, og at hun er mye brukt i media som et eksempel på pluss size. Jeg regner ikke med noen ønsker å se slik ut, men at hun gjør at andre sykelig fete føler aksept og unnskylder sin egen dårlig helse, tenker jeg. Eller?

Anonymkode: e4377...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg fremstår ikke en sykelig overvektig person, som prøver å gjøre vekten til noe positivt, som noe godt forbilde nei. Er en så overvektig bør en ikke akseptere det og være positiv til det, men gjøre noe med det og være positiv med tanke på at det faktisk er noe en kan gjøre noe med. 

Det er rart å se hvordan det "snille" og "gode" offentlig virker å være å heie på slike mennesker og det å være "positiv" til sykelig overvekt, når det en i praksis gjør er å heie frem dårlig helse og død. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, herzeleid skrev:

For meg fremstår ikke en sykelig overvektig person, som prøver å gjøre vekten til noe positivt, som noe godt forbilde nei. Er en så overvektig bør en ikke akseptere det og være positiv til det, men gjøre noe med det og være positiv med tanke på at det faktisk er noe en kan gjøre noe med. 

Det er rart å se hvordan det "snille" og "gode" offentlig virker å være å heie på slike mennesker og det å være "positiv" til sykelig overvekt, når det en i praksis gjør er å heie frem dårlig helse og død. 

Ser av bilder og slikt at hun har gått opp i vekt betraktelig siden starten av karrieren. Om hun ikke slanker seg nå, så venter en tidlig død. Tragisk.

Anonymkode: e4377...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun fremmer fedme og det er like farlig som en for tynn modell. Jeg synes det er ekkelt med så enorm overvekt. De kan jo ikke røre seg engang.

Anonymkode: 28d1f...ff5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at for mye fedme er like alvorlig som undervektig. De som velger å være så store tar det valget selv, samme som at noen røyker, det er heller ikke bra og dødelig. Synes det er fint med modeller i alle størrelser. Ville heller vært ekstremt overvektig enn ekstremt undervektig.

Anonymkode: 55df1...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...