AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #1 Skrevet 26. mars 2019 Vi har et språk, der ulike ord har sin betydning. Jeg liker ikke dagens språkbruk der ord ikke lenger er presise. Jeg liker heller ikke dette med å slenge rundt seg med begreper som ikke har klart innhold. Rasist, rasisme er jo det mest typiske. Det hadde et klart innhold, det var knyttet til rase, til genetikk. Hvorfor kunne der ikke forbli sånn? Om man ønsker å sidestille å mislike, diskriminere mot noen pga deres religion med tilsvarende pga noens hudfarge, genetikk. Vel da kunne man gi det er eget navn, eller si at det ønsker man å sidestille. Ikke bake det inn i ordet rasisme, som tidligere var godt og klart definert. Som alle var enige om at de forsto innholdet av. Populist er et ord som ikke er ferdig avklart. Jeg så en video hvor begrepet ble diskutert av professorer, og høyt utdannede mennesker. I innledning til en debatt om populismen er på fremmarsj. De ble ikke engang enige om hva populisme var. Men hvermannsen vet? Eller en skarve journalist, de liker å slenge ut slike begreper. Så har man fascisme, det er ikke et begrep som er så enkelt å definere. Hvermannsen tror de vet. Wikipedia er langt fra klar. Så er det dette med høyresiden, Der er det mange begreper. En ekstrem høyre populist, eller en populistisk høyre ekstrem, eller kanskje en høyre ekstrem populist? Fra det aller ytterste høyre. Vi må være mer presis i vår tale. Vi må unngå disse ord.? Enig Anonymkode: 7ec86...db3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå