AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #1 Skrevet 26. mars 2019 Beste tips ved stell av huden når det er hyppig avføring, sår eller irritert hud? Har bleietype noe å si? Eller mors kosthold? Anonymkode: d6817...880
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #3 Skrevet 26. mars 2019 Bleietype også, her fungerer kun libero touch, irriterende nok. Rema 1000 var dårlig over tid, og pampers krise over natten! Håper hun vokser det av seg så vi kan bruke noe billigere etter hvert.. Anonymkode: ef19a...749 1
-Ea- Skrevet 26. mars 2019 #4 Skrevet 26. mars 2019 Morsmelk og lufttørking 👍🏻 …morsmelk funker på alt! Sef har Mira kosthold innvirkning, du får bare prøve deg ut 🤞🏻 Mine reagerte på løk og paprika 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #5 Skrevet 26. mars 2019 Potetmel var funka bedre enn alle slags kremer her. Og jeg hadde litt morsmelk i badevannet (mest pga tørr hud, antydning til eksem, men det funker til det meste!). Bleietypen kan ha mye å si, mange reagerer på ulike merker, og Pampers er verstingen da de inneholder stoffer som ikke er bra for barneromper (Pampers er eneste merke jeg veit om som IKKE er svanemerket!). Men mange reagerer på ulike andre merker også, selv om de er svanemerket. Anonymkode: b2977...d14
Blingblingtahei Skrevet 26. mars 2019 #6 Skrevet 26. mars 2019 I starten var gutten min også sår pga hyppig avf. Prøvde ut flere bleier men de beste var libero touch. Også lar vi han ligge uten bleie hverfall en halvtime ila dagen, ofte i forbindelse med kveldstell og/eller at jeg dusjer. Jeg prøvde kremer og morsmelk og potetmel men så kjøpte jeg inotyol og smurte tykt på før natta også var det mer eller mindre borte dagen etter 😊
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #7 Skrevet 26. mars 2019 Inotyol salve har utrolig god virkning på både sårhet og sprekker i huden. Anonymkode: 045a7...bac 8
Vera Vinge Skrevet 26. mars 2019 #8 Skrevet 26. mars 2019 Potetmel funka bra her. Det og å finne årsaken til at avføringen var så vanvittig hyppig at han fikk utslett (her var det nærmest jevn lekkasje da sønnen min var nyfødt). Det hjalp veldig bare det at han ikke hadde avføring mange ganger om dagen.
atropos Skrevet 26. mars 2019 #9 Skrevet 26. mars 2019 Potetmel som flere sier, og hos oss funka änglamarkbleiene. (De hos Coop) billigere enn touch.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #10 Skrevet 26. mars 2019 Vi sverger til bepanthen, den gjorde underverker her, så verdt å teste ut Anonymkode: a27fc...d0d 1
TeamWP Skrevet 26. mars 2019 #11 Skrevet 26. mars 2019 Bephanten er det eneste som funker her og,(har prøvd alt bortsett fra inytiol)
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #12 Skrevet 26. mars 2019 Krystallfiolett - når det er blitt virkelig sårt. For oss var det det som tok knekken på utslettet og jeg opplevde det som om huden pustet bedre med den enn både inotynol og bephanten..etter noen dager ( kanskje 1 uke?) med det så var sårheten borte og vi brukte litt inotynol som forebyggende innimellom. ... var bare livredd for å miste flaska i gulvet så jeg skulle få blått baderom, men men. 😊😂 Anonymkode: 82dcd...cc0
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #13 Skrevet 26. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Inotyol salve har utrolig god virkning på både sårhet og sprekker i huden. Anonymkode: 045a7...bac Dette! Det beste jeg har prøvd! Anonymkode: ac6a1...aa5
Gjest Skogrose Skrevet 26. mars 2019 #14 Skrevet 26. mars 2019 Libero touch og Inotyol ved behov. Gullkombo 😎
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #15 Skrevet 26. mars 2019 Inityol og droppe bleie så ofte du kan. 5 min ved hvert bleieskift gjør underverker det også. Men smør med inityol etter lufting. Bruk babyolje for å fjerne det, skyll av med vann etterpå. Vi bruker libero touch. Har prøvd mange merker men fordelene touch gir oss er vell verdt de få ekstra kronene. Bruker ca 200kr i mnd på bleiene og helt ærlig så «hiver» vi penger ut vinduet på annet unødvendig tull så det ødelegger ikke økonomien. Prøv noen bleier og se hva som passer deres barn. Anonymkode: 139b6...6c5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #16 Skrevet 26. mars 2019 1 time siden, Vera Vinge skrev: Potetmel funka bra her. Det og å finne årsaken til at avføringen var så vanvittig hyppig at han fikk utslett (her var det nærmest jevn lekkasje da sønnen min var nyfødt). Det hjalp veldig bare det at han ikke hadde avføring mange ganger om dagen. Litt avsporing her, men vet du forskjellige årsaker til at avføring er veldig hyppig? Sliter med det samme her, har skiftet til sammen to bleier uten bæsj i, og han er 2 mnd gammel, og vi bytter bleie svært ofte! Anonymkode: ef19a...749
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #17 Skrevet 26. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Inotyol salve har utrolig god virkning på både sårhet og sprekker i huden. Anonymkode: 045a7...bac Inotyol skal ikke brukes på sprekker i huden/sår som er åpne, kun rldhet og utslett. Står i pakningsvedlegget. Anonymkode: 84ea5...566
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #18 Skrevet 26. mars 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inotyol skal ikke brukes på sprekker i huden/sår som er åpne, kun rldhet og utslett. Står i pakningsvedlegget. Anonymkode: 84ea5...566 Hvilken salve bruker en da på sår? Her må vi ha salve på fordi det er konstant avføring. Anonymkode: d6817...880
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #19 Skrevet 27. mars 2019 Mest hjalp å la barnet ligge uten bleie en stund hver dag, skifte bleie ofte om dagen og hvis det er mye tiss eller bæsj om natten. Bruke vann og tørre servietter, samt våte servietter ved behov. Og smørre godt med krem flere ganger om dagen. Til slutt følge godt med på hvordan rumpen ser ut. Ta ekstra pleie med en gang det begynner å bli rødt. Vi har tre kremer som vi bruker etter behov. Mildere kremer brukes mellom bleieskift og sterkere når det begynner å bli sårt. Enklest er å følge veldig godt med og unngå at det blir veldig sårt. Anonymkode: d4fc2...212 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #20 Skrevet 27. mars 2019 Bruke masse olje og vann ved vask av stumpen, og holde kluten mot evt størknet avføring så det myknet og løste seg opp, i stedet for å skrubbe. Så klappe tørt med en klut, la det lufttørke helt, smøre med bepanthen-salve, og på med ny bleie. Anonymkode: 66813...c63
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå