Gå til innhold

Bidrag - skjønnsfastsetting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva ble din inntekt satt til da? Hvis du har så lite utbetalt så burde jo bidraget være høyt?

 

Ja, jeg har jo selvfølgelig lett etter andre jobber men fikk ingen. derfor begynte jeg på skole igjen og jeg kan ikke skjønne at det skal være så mye styr rundt. Det er jo ikke fordi det er eksen min han skal betale. det er jo fordi det er HANS barn også

Anonymkode: 95cf7...7e5

Det er skjønnsfastsatt til 80% av den lønnen jeg hadde fått om jeg jobbet. Han betaler et par hundre kroner i mnd, så får jeg bidragsforskudd på staten så summen blir 1600. Og det er på null samvær. 

Om jeg hadde vært frisk nok til å jobbe, hadde inntekten min vært tilnærmet doblet. Inntekten er skjønnsfastsatt, sucks to be me, vi lever billig og klarer oss på et vis. 

Anonymkode: 6262c...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, barnefar skal ikke straffes fordi du sier opp jobben din og vil ta utdanning. Vær glad barna dine har en far som de har lyst til å være hos og som betaler bidrag... 

Anonymkode: e3a0e...200

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eeh.. unnskyld meg? Ta en runde med meg selv? Han straffes nå vel ikke på noe måte over å måtte betale for sine egne barn. Det er like mye hans oppgave å se til at barna har alt de trenger så vel som min oppgave. Når jeg da har inntektstap pga studier, så syns jeg at han burde dekke en større del enn han allerede har gjort. Jeg mener at han burde betalt mellom 8 og 9000. Jeg har spurt om han kan dekke fritidsaktiviteter, bursdagsbesøk, klær o.l men det nekter han på. syns det er helt sykt at han ikke kan betale dette for sine egne barn!

Anonymkode: 95cf7...7e5

Jeg synes det er sykt at du ikke kan betale for dine egne barn.

Anonymkode: 08e7f...c4c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... du har tatt dette valget selv og så mener du exen skal betale for dine valg i livet? Har ikke ord bortsett fra du er jævla ego..

Anonymkode: ad70b...267

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far skal betale sin halvdel.. du mener han skal betale 8-9000kr i måneden. Mener du seriøst at barn koster 16-18000kr i måneden? Det er 200 000kr i året! Holly shit kvinne... 😂 og årets golddigger pris går til..... 

Far skal betale for barna kjære... ikke den bortskjemte ræva di 😂

 

Takk for dagens latter...

Anonymkode: ad70b...267

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, barnefar skal ikke straffes fordi du sier opp jobben din og vil ta utdanning. Vær glad barna dine har en far som de har lyst til å være hos og som betaler bidrag... 

Anonymkode: e3a0e...200

Jeg er glad for at barna mine har en far og at han både har dem og betaler. Men jeg syns han betaler altfor lite. Det har han alltid gjort.

Anonymkode: 95cf7...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Far skal betale sin halvdel.. du mener han skal betale 8-9000kr i måneden. Mener du seriøst at barn koster 16-18000kr i måneden? Det er 200 000kr i året! Holly shit kvinne... 😂 og årets golddigger pris går til..... 

Far skal betale for barna kjære... ikke den bortskjemte ræva di 😂

 

Takk for dagens latter...

Anonymkode: ad70b...267

Ja, nå som jeg tjener så lite så mener jeg at det koster såpass mye. 

Anonymkode: 95cf7...7e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men når jeg ikke kan jobbe med den jobben så har jeg jo ikke noe annet valg enn å utdanne meg slik at jeg kan finne meg en jobb! Han og vil jo tjene på at jeg studerer i at jeg har god lønn etterpå! Dersom han ville studert så måtte jeg jo bare funnet meg i det. Vi har jo valgt å få barn og da må jo han bidra når han tjener mer enn meg nå

Anonymkode: 95cf7...7e5

Du sier at han skal betale din utdanning. Ser du ikke det? Du fikk vel også to barn som du skal forsørge?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eeh.. unnskyld meg? Ta en runde med meg selv? Han straffes nå vel ikke på noe måte over å måtte betale for sine egne barn. Det er like mye hans oppgave å se til at barna har alt de trenger så vel som min oppgave. Når jeg da har inntektstap pga studier, så syns jeg at han burde dekke en større del enn han allerede har gjort. Jeg mener at han burde betalt mellom 8 og 9000. Jeg har spurt om han kan dekke fritidsaktiviteter, bursdagsbesøk, klær o.l men det nekter han på. syns det er helt sykt at han ikke kan betale dette for sine egne barn!

Anonymkode: 95cf7...7e5

Lol!!! 8-9000 pluss klær og bursdager. Våkn opp a!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undrer meg alltid når det kommer slike innlegg. Du legger frem en problemstilling som du absolutt ikke får noen positiv tilbakemelding på. Likevel ser det ikke ut som du klart å reflektere over svarene i det hele tatt, men har låst deg inn i ett «meg» spor. Hvorfor åpne for andre sine tanker i det hele tatt når du mangler denne evnen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nå som jeg tjener så lite så mener jeg at det koster såpass mye. 

Anonymkode: 95cf7...7e5

Barna koster mer fordi du tjener lite?? :skratte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingen tro på at TS er noen former for jurist. Hvis hun virkelig er det, kommer en omskolering godt med! 

Som jurist, bør hun jo vite at hva man tenker og føler betyr så utrolig lite når det kommer til nav, bidrag og regelverk. 

Anonymkode: df6c1...dee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de skjønnsligner andre veien å hvis de mener at noen har muligheten at tjene mer.

Du velger selv å studere så det "tapet" får du ta på egen kappe!

5400 høres veldig normalt ut for 2 barn. Beløpet ditt er ju helt hinsides. 

Anonymkode: 1d916...bee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper du tar til fornuft! Han er vel ikke økonomisk ansvarlig for å forsørge deg og barna, når du velger å slutte i jobben din og ta utdanning. Hvis du har den utdannelsa du sier du har kan du jobbe ganske mange steder i det offentlige. Samt at hvis planen var å ta utdanning så kunne du vel sørget for sette til side penger til det! 

Jeg tror ikke du er jurist heller for da hadde du ikke lurt på om eks mannen din ikke skulle ha betalt dobbelt så mye i bidrag, da hadde du kjent lovverket! Dette er bare tull

Anonymkode: f1f52...230

Det er dette som får meg til å tro dette er en trolletråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er hun ikke jurist. I såfall er det veldig vanskelig å forsvare etterutdanningen... Annet enn at hun er så elendig i jobben sin, da ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Josefine5
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da vil jo de sette inntekten min veldig mye høyere enn hva den faktisk er!! Jeg har gjort dette fordi jeg ikke klarte å jobbe der lenger og måtte si opp stillingen min. Han er jo far til barna og skal være med å forsørge dem på lik linje som meg?! Han tjener ganske greit og han bidrar aldri med noe annet enn bidraget

Anonymkode: 95cf7...7e5

Ja det vil de. Men de samme reglene gjelder for far. Man kan ikke skyve hele forsørgeransvaret over på den andre forelderen, bare fordi man vil ta annen utdanning. Har du ikke råd til å forsørge barna, så har du ikke råd å la være og jobbe. Barnebidraget er hans bidrag. Du er bra urimelig hvis du forventer mer fra far. Han skal også ha råd å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hind skrev:

Du er jurist, og så klarer du ikke å sette deg inn i dette? Nei, beklager men det tror jeg ikke på.

En jurist som må utdanne seg fordi hun ikke kan jobbe som det... Halmstrå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men når jeg ikke kan jobbe med den jobben så har jeg jo ikke noe annet valg enn å utdanne meg slik at jeg kan finne meg en jobb! Han og vil jo tjene på at jeg studerer i at jeg har god lønn etterpå! Dersom han ville studert så måtte jeg jo bare funnet meg i det. Vi har jo valgt å få barn og da må jo han bidra når han tjener mer enn meg nå

Anonymkode: 95cf7...7e5

Haha, ja det tror du at du hadde funnet deg i hvis du virkelig sto i den situasjonen? 

Jeg tror dette innlegget er tull. Ingen kan seriøst være så dum. 

Anonymkode: 09800...a74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dette er en seriøs tråd så kan du vel la barna bo fulltid hos far frem til du er ferdig med utdannelsen?

Anonymkode: 3f319...3cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...