Gå til innhold

Bidrag - skjønnsfastsetting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg har to barn med min eksmann og han har samvær annenhver helg og en dag i uken. Alt av ferier og helligdager har vi annenhver. Vi samarbeider ikke så veldig bra, men barna trives godt med ham og de vil alltid til ham. Jeg er utdannet jurist og har hatt en god inntekt, men har nå begynt å studere igjen. Jeg går på grafisk design ettersom jeg ser at jurist-livet ikke er for meg. Vi har alltid hatt bidraget privat og han har betalt 5400 hver måned. Nå når jeg studerer så mener jeg at han burde betalt MYE mer i bidrag. Jeg har kun studielån som inntekt og har derfor 100 000 i året. Han er uenig og har laget en voldsom greie av dette og til slutt ble jeg så provosert at jeg bare sendte det inn til nav. Nå ser jeg at nav sier til meg at de kommer mest sannsynlig til å skjønnsfastsette inntekten min. Har dere vært borti dette før? Vet dere hva de kommer til å sette den til? Jeg syns ikke dette er riktig i det hele tatt ettersom jeg har lov å utdanne meg...

Anonymkode: 95cf7...7e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved skjønnsfastsettelse, bruker de 80% av inntekten du hadde.
Du har selv, helt frivillig, valgt å gå ned i lønn. Han skal ikke måtte betale for at du velger å kutte inntekten din. Klart du har lov til å utdanne deg, men det er ikke din eks som skal betale for det.

Det gjelder akkurat det samme dersom han, frivillig,  velger å ned å lønn.

Anonymkode: df6c1...dee

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har selv, helt frivillig, valgt å gå ned i lønn. Han skal ikke måtte betale for at du velger å kutte inntekten din. Klart du har lov til å utdanne deg, men det er ikke din eks som skal betale for det.