Gå til innhold

Elektrisk sparkesykkel? Erfaringer? 🌺

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt litt på at det kan være kjekt her jeg bor, og en elsykkel hadde vært litt mye å ta med opp 4 etasjer. Men må slike sparkesykkler ofte på "verksted" eller bytte dekk osv mye? Vet ikke om noen andre som har det, og finner ikke så mye om det på nett, så dere som har erfaring: skriv hva dere tenker om det! 😄

Anonymkode: 94976...0b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så noen med det i går. Det er latskap. Folk blir mer og mer inaktive. Jeg lurer på hva det neste som kommer med motor er., sikkert rulletrapp i private hjem, heis for å lempe seg oppi senga og sofaen, og snart kommer det roboter som kan slave så folk ikke trenger å gjøre en dritt. 

Anonymkode: b6bc0...f86

• Liker 2
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Jeg har hatt en slik. Den var veldig grei og praktisk i starten. Kunne kjøre ganske langt. Etterhvert ble batteriet så dårlig at jeg ikke kunne dra et eneste sted omtrent fordi det ikke var nok strøm, så det endte med at jeg sluttet å bruke den fordi jeg måtte dra den halve veien hjem og de er ganske tunge i utgangspunktet. 

Absolutt veldig gøy og lettvint, men batteriet holdt ikke lenge.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg har hatt en slik. Den var veldig grei og praktisk i starten. Kunne kjøre ganske langt. Etterhvert ble batteriet så dårlig at jeg ikke kunne dra et eneste sted omtrent fordi det ikke var nok strøm, så det endte med at jeg sluttet å bruke den fordi jeg måtte dra den halve veien hjem og de er ganske tunge i utgangspunktet. 

Absolutt veldig gøy og lettvint, men batteriet holdt ikke lenge.

Hvilket merke hadde du? Og tok det lang tid før batteriet ble dårlig?

Anonymkode: 7c9b4...da6

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så noen med det i går. Det er latskap. Folk blir mer og mer inaktive. Jeg lurer på hva det neste som kommer med motor er., sikkert rulletrapp i private hjem, heis for å lempe seg oppi senga og sofaen, og snart kommer det roboter som kan slave så folk ikke trenger å gjøre en dritt. 

Bryr meg ikke om meningen din akkurat, det var ikke spørsmålet. Det hadde vært kjekt å bruke til universitetet, og det tar en time å gå. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri prøvd en elektrisk, men har erfaring med vanlig sparkesykkel for voksne. Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg ikke klarer å gå så lange avstander, og bruker derfor sparkesykkel. Krever overraskende lite krefter, og sparer meg for mange skritt. Den jeg har er veldig lett, og sammenleggbar. Kan fint ta den med på trikken. Må innrømme at jeg ikke helt skjønner behovet for elektrisk sparkesykkel, man forflyttes overraskende mange meter bare ved hjelp av et lite fraspark med en vanlig sparkesykkel. Hvis universitetet ditt er ca. 5 km unna tror jeg du kan klare deg fint med vanlig sparkesykkel. Ville hvertfall testet en sånn før jeg gikk til innkjøp av en elektrisk.

Anonymkode: 642c4...377

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 26.3.2019 den 17.40, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri prøvd en elektrisk, men har erfaring med vanlig sparkesykkel for voksne. Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg ikke klarer å gå så lange avstander, og bruker derfor sparkesykkel. Krever overraskende lite krefter, og sparer meg for mange skritt. Den jeg har er veldig lett, og sammenleggbar. Kan fint ta den med på trikken. Må innrømme at jeg ikke helt skjønner behovet for elektrisk sparkesykkel, man forflyttes overraskende mange meter bare ved hjelp av et lite fraspark med en vanlig sparkesykkel. Hvis universitetet ditt er ca. 5 km unna tror jeg du kan klare deg fint med vanlig sparkesykkel. Ville hvertfall testet en sånn før jeg gikk til innkjøp av en elektrisk.

Anonymkode: 642c4...377

Har du link til en slik du bruker? :)

Tenker forresten også på at det er veldig veldig bratte bakker hjem igjen, er nesten ikke annet enn bakker

Skrevet

Jeg har en el-sparkesykkel. Den er dritkul. Minuset er at batteriet tapte seg fort, men det løser jeg med alltid å ha laderen med meg i sekken. Må skru av strømmen i nedoverbakker, og hjelpe den med spark i oppoverbakkene hjem. Også er den tung å bare trille. Fordelen er at den går gratis på bussen. Jeg sparer faktisk 30 min hver vei til/fra jobb siden jeg tidligere var avhengig av 2 busser. 

Skrevet
På 26.3.2019 den 12.56, AnonymBruker skrev:

Og her kjenner jeg at jeg ønsker veldig sterkt å fortelle deg at om du ikke kan svare på TS spørsmål, så kan du holde meningene dine helt for deg selv. Hva vet du om grunnen til at folk velger å forflytte seg på denne måten?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt en. Bruker den i stedet for buss, og sparer pengene på månedskort. Den er veldig morsom å kjøre, og i mitt tilfelle kommer jeg like raskt frem som med bussen. 

Minuset er at den er veldig stor og tung å drasse på. Mye tyngere enn en vanlig sparksykkel. Foreløpig holder batteriet veldig lenge, nen har som sagt nettopp kjøpt den, så vet ikke hvordan det er over tid.

Anonymkode: 08907...51b

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 27.3.2019 den 20.14, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp kjøpt en. Bruker den i stedet for buss, og sparer pengene på månedskort. Den er veldig morsom å kjøre, og i mitt tilfelle kommer jeg like raskt frem som med bussen. 

Minuset er at den er veldig stor og tung å drasse på. Mye tyngere enn en vanlig sparksykkel. Foreløpig holder batteriet veldig lenge, nen har som sagt nettopp kjøpt den, så vet ikke hvordan det er over tid.

Anonymkode: 08907...51b

Kan du fortelle hvilken du gikk for og hva den kostet? Fornøyd?😊

Anonymkode: 91bf2...991

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte meg en i våres. Superfornøyd ❤️ Jeg er skikkelig aktiv til vanlig, så jeg unner meg den latskapen det er å bruke den av og til når jeg er for sliten til å gå på butikken osv, hehe. 😄 Den jeg har er en  ES2 Kickscooter. Forholdsvis dyr, rundt 6500 tror jeg den kostet. Men verdt det synes jeg. Aberet er såklart at den er ganske tung å bære rundt på, men utenom det null klager. Skal muligens investere i ekstrabatteri etterhvert hvis det blir sånn at batteriet tømmes veldig raskt etterhvert. 

Lykke til med evt. kjøpt TS :)

Anonymkode: 4d79b...34d

Skrevet
På 27.3.2019 den 19.51, AnonymBruker skrev:

Tenker forresten også på at det er veldig veldig bratte bakker hjem igjen, er nesten ikke annet enn bakker

Jeg har riktignok bare brukt de som finnes i Oslo, men jeg digger de, men ville nok ikke hatt de selv da jeg har bakker hjemover, og da funka det dårlig. Litt heling er greit, men brattebakker fungerte den ikke i, sto bare å spant.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte meg en i våres. Superfornøyd ❤️ Jeg er skikkelig aktiv til vanlig, så jeg unner meg den latskapen det er å bruke den av og til når jeg er for sliten til å gå på butikken osv, hehe. 😄 Den jeg har er en  ES2 Kickscooter. Forholdsvis dyr, rundt 6500 tror jeg den kostet. Men verdt det synes jeg. Aberet er såklart at den er ganske tung å bære rundt på, men utenom det null klager. Skal muligens investere i ekstrabatteri etterhvert hvis det blir sånn at batteriet tømmes veldig raskt etterhvert. 

Lykke til med evt. kjøpt TS :)

Kan jeg spørre hvordan du valgte den? Dro du å tittet og prøvde eller bare bestilte du på nett?

Evt hvor?

😊

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo mest an på hvordan den brukes det da. :) 

Jeg lever uten bil og går generelt mye da jeg bor litt kronglete til i forhold til kollektiv. Bruker sparkesykkel de dagene hvor programmet er tettest da jeg kommer meg litt raskere til nærmeste togstasjon. Når lett 10-15k skritt, selv de dagene hvor sykkelen brukes. For min del handler det om å spare tid, ikke skritt. 

Anonymkode: a535f...eb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare overse slike ufattelig bitre innlegg og meninger!

Jeg er 36 år, slank og trent og om jeg vil kjøre elektrisk sparkesykkel frem og tilbake til jobb så skal jeg love dere det at det er AKKURAT det jeg gjør! Om folk liker det eller ikke driter jeg faktisk i!

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke heller bruke beina til å gå med? 

Anonymkode: d241c...463

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke rart at folk blir tjukkere og tjukkere

Anonymkode: d241c...463

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvordan du valgte den? Dro du å tittet og prøvde eller bare bestilte du på nett?

Evt hvor?

😊

Jeg kjøpte den på Airwheels.no. Det er et firma i Drammen. Jeg kjøpte den uten noen slags form for prøving først, så tok en sjanse, men det er en Segway så var ganske sikker på at den var bra. :) 

Ganske stilig å cruise rundt på til misunnelige blikk ja. ;) 

Til surpompene som har kommentert her; tror bilen representerer en mye mer skummel inaktivitet enn å ta seg en tur på sparkesykkel nå og da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...