SoWhat? Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Er ikke i bra form. Måtte ta smertestillende i dag. Så kunne ikke kjøre. Måtte på apoteket, og ringte drosje da. Å herregud, han fikk meg til å le 😄 morsom og fin! Og vi snakket mye. Om hvordan vi er som nordmenn. Og han : vi dømmer ikke. Vi er bare kronisk nysgjerrige! Bra sagt. Han gjorde dagen min. Og så hadde han masse unger. Jeg sa at han er et godt forbilde. For en bra mann! 2
SoWhat? Skrevet 25. mars 2019 Forfatter #2 Skrevet 25. mars 2019 Ville at dere skulle dele godt om drosjesjåfører da. Hm. Hallo? En av dem gjorde dagen din? Alvorlig?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #3 Skrevet 25. mars 2019 Så du skryter av at drosjesjåføren kom og hentet deg og kjørte deg til apoteket? Du er vel klar over at det er jobben hans? Anonymkode: 133ff...634 1
SoWhat? Skrevet 25. mars 2019 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du skryter av at drosjesjåføren kom og hentet deg og kjørte deg til apoteket? Du er vel klar over at det er jobben hans? Anonymkode: 133ff...634 Han gjorde nok mer enn jobben sin. Veldig serviceinnstilt og gjorde meg så glad! 🙂 jeg sa det til ham også. Og da svarte han : det er det hyggeligste vi kan høre! Var opptur da vet du. 🙂 4
SoWhat? Skrevet 25. mars 2019 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2019 Skjønner ikke helt den greia "med at en bare gjør jobben sin". Hva er det? Det er måten en gjør jobben på. Legge inn litt ekstra innsats. Gull verdt! Som å gå på butikken og de ansatte er sånn et stort 🙂 Det skal så lite til. Og vi må sette pris på det! 4
Kontormus Skrevet 25. mars 2019 #6 Skrevet 25. mars 2019 Tok to drosjeturer forrige uke. Kjempehyggelige menn begge gangene. Man bør være sosial og flink til småprat som sjåfør, er ikke en jobb for alle 😊 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 Jeg er gift med en drosjesjåfør. Han er en bra mann som stadig vekk får meg til å le og som gjør dagen min bedre. ❤️ Anonymkode: 8fc53...00a 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #8 Skrevet 25. mars 2019 Lenge siden jeg har tatt drosje, men det finnes så mange hyggelige og morsomme drosjesjåfører. Anonymkode: ba8ae...d45 1
SoWhat? Skrevet 25. mars 2019 Forfatter #9 Skrevet 25. mars 2019 6 minutter siden, Kontormus skrev: Tok to drosjeturer forrige uke. Kjempehyggelige menn begge gangene. Man bør være sosial og flink til småprat som sjåfør, er ikke en jobb for alle 😊 Nei 🙂 er så flinke! De ser deg liksom. Og så innstiller de seg. Og tåler mange dumme spørsmål. Jeg spurte " er du norsk egentlig "? Og han : ja? Jeg ble bare født i Kosovo 🙂 Og så hadde vi god samtale! 1
SoWhat? Skrevet 25. mars 2019 Forfatter #10 Skrevet 25. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gift med en drosjesjåfør. Han er en bra mann som stadig vekk får meg til å le og som gjør dagen min bedre. ❤️ Anonymkode: 8fc53...00a Dem har den humoren 🙂 tror de er født sånn. Å få deg til å le er det beste! 🙂
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #11 Skrevet 25. mars 2019 Skjønner hvor du vil altså, og det er prisverdig nok det. Men hvorfor skal vi være takknemlige og sette pris på en oppførsel servicemedarbeidere pålagt for å sørge for at forbrukere kjøper mer av tjenesteleverandørens produkt? Og som attpåtil kan gjøre yrkesgruppa mer utsatt for utbrenthet og psykiske plager: Dette er et problem, som er med på at det er sjelden folk orker å bli gamle i serviceyrker. Og vi som forbrukere blir bare mer og mer krevende. Etter å ha tenkt litt på dette, så setter jeg heller desto større pris på de som er litt mindre spudlende og overstrømmende hyggelige, som likevel gjør jobben sin godt Sitat For serviceansatte handler det om en kommersialisering av følelser. Følelsene blir kapital. De ansattes psykologiske algebra blir ett med konsernregnskapet. - Å jobbe med service overfor kunder er å selge følelser. Da må man ha noe å selge. Tesen om at kunden alltid har rett, øker belastningen, sier Grimsmo. https://www.dinside.no/jobb/blir-utbrent-av-a-spille-glad/62897164 Anonymkode: 1d621...705 2
Kontormus Skrevet 25. mars 2019 #12 Skrevet 25. mars 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Nei 🙂 er så flinke! De ser deg liksom. Og så innstiller de seg. Og tåler mange dumme spørsmål. Jeg spurte " er du norsk egentlig "? Og han : ja? Jeg ble bare født i Kosovo 🙂 Og så hadde vi god samtale! En av mine fortalte at han samme dag holdt på å kjøre på en ulv! Spennende, og litt å tenke på etterpå 😀 1
SoWhat? Skrevet 25. mars 2019 Forfatter #13 Skrevet 25. mars 2019 Akkurat nå, Kontormus skrev: En av mine fortalte at han samme dag holdt på å kjøre på en ulv! Spennende, og litt å tenke på etterpå 😀 🙂 det er det jeg likte så godt. Han fikk meg til å tenke 🙂 1
SoWhat? Skrevet 25. mars 2019 Forfatter #14 Skrevet 25. mars 2019 Uttrykte min frustrasjon. Om hvor lett vi dømmer. Og han : neida. Vi er bare nysgjerrige. Går du i skauen en søndag, så vet du at noen har sett deg. Sånn er vi bare! Og så må du huske på at det er en god ting også. At folk følger med! Han hadde jo rett 🙂
SoWhat? Skrevet 25. mars 2019 Forfatter #15 Skrevet 25. mars 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner hvor du vil altså, og det er prisverdig nok det. Men hvorfor skal vi være takknemlige og sette pris på en oppførsel servicemedarbeidere pålagt for å sørge for at forbrukere kjøper mer av tjenesteleverandørens produkt? Og som attpåtil kan gjøre yrkesgruppa mer utsatt for utbrenthet og psykiske plager: Dette er et problem, som er med på at det er sjelden folk orker å bli gamle i serviceyrker. Og vi som forbrukere blir bare mer og mer krevende. Etter å ha tenkt litt på dette, så setter jeg heller desto større pris på de som er litt mindre spudlende og overstrømmende hyggelige, som likevel gjør jobben sin godt https://www.dinside.no/jobb/blir-utbrent-av-a-spille-glad/62897164 Anonymkode: 1d621...705 Vi må slutte å kreve så mye! Vi må være mer takknemlige. Vi er helt avhengige av folk i servicebransjen. Sånn er det. 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #16 Skrevet 25. mars 2019 Han som kjørte oss til føden var så fantastisk. Fortalte meg at dette kom til å gå fint, han hadde 4 unger så dette hadde han erfaring på. Han kunne hente mat til oss hvis det ble lang fødsel, var bare å ringe. Og han var ganske rørt, for han hadde akkurat vært på besøk hos noen han kjente som hadde mistet et familiemedlem samme dag. Så han synes det var fint at det kom et nytt liv like etter det andre tok slutt. Veldig hyggelig mann fra Somalia. Anonymkode: 3a951...834 1
SoWhat? Skrevet 25. mars 2019 Forfatter #17 Skrevet 25. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han som kjørte oss til føden var så fantastisk. Fortalte meg at dette kom til å gå fint, han hadde 4 unger så dette hadde han erfaring på. Han kunne hente mat til oss hvis det ble lang fødsel, var bare å ringe. Og han var ganske rørt, for han hadde akkurat vært på besøk hos noen han kjente som hadde mistet et familiemedlem samme dag. Så han synes det var fint at det kom et nytt liv like etter det andre tok slutt. Veldig hyggelig mann fra Somalia. Anonymkode: 3a951...834 Takk for den. De kan jo redde dagen 🙂 så fin story! Flinke folk! De er der. For oss ❤️ faktisk
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #18 Skrevet 25. mars 2019 Du er litt rar du 😂 Anonymkode: 79f95...bb4
SoWhat? Skrevet 25. mars 2019 Forfatter #19 Skrevet 25. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du er litt rar du 😂 Anonymkode: 79f95...bb4 Jeg?
SoWhat? Skrevet 25. mars 2019 Forfatter #20 Skrevet 25. mars 2019 7 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg? Bør ikke late som det ikke er meg Ja, jeg sikkert rar. Jeg er sikkert der. Og mye annet. Irriterende. Snill Og den myggen du vet 🙂 slitsom type Whatever. Jeg er nok litt høy på meg selv også. Det er mine italiensk gener Men er mest norsk. Og stolt av det. Veldig :-). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå