Gå til innhold

Skift arbeid og sykemelding som går ut


tussi84

Anbefalte innlegg

Spør egentlig for en venn av meg.Hvordan er egentlig reglene rundt dette?

Sykemelding går ut den 3 april. Vedkommende jobber nattevakt den uka. Nattevakten starter kl 2100 tirsdag den 2 april og varer til kl 0500 den 3 april.

Etter min oppfatning skal ikke vedkommede dra på jobb den 2 april, for hun er fortsatt sykemeldt når jobb vakta starter. Hennes første arbeidsdag blir derfor den 3 april kl 2100. Noen er enig i min påstand og mener dette er juridisk riktig. Andre mener at siden vakta går fra 2 til 3 april, og hun skal tilbake på jobb den 3 så skal hun gå på vakta den 2 april kl 21 selv om dette er siste sykemeldingsdag.

Se bort i fra om vedkommende føler seg bra nok til å jobbe eller ikke denne vakta nå. Jeg lurer egentlig bare på lov verket rundt dette..

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville trodd at hun begynner på jobb ved midnatt 3./4.april (hvis sykmeldingen er tom 3.april).

Anonymkode: e1a34...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nattevakt selv og mener hun skal på jobb 4. april. Er hun sykemeldt tom. 3. april kan hun ikke gå på jobb kvelden 3. 

Anonymkode: 0a887...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer etter hvilken dag nattevakten regnes på. Der jeg jobber nå regnes nattevakten den dagen man går på (altså 2. her), mens alle andre steder jeg har jobbet regnes nattevakten på den dagen med mest timer, og det er som regel den dagen man går av (altså 3. her). Så på min nåværende arbeidsplass ville han ikke jobbet natt, men på mine tidligere arbeidsplasser måtte han kommet på jobb. Derfor viktig å ha dialog med arbeidsgiver for å hindre misforståelser. 

Anonymkode: 9ba97...a5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...