Gå til innhold

Skal kjøpe bil.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så skal jeg kjøpe bil, og tenkte på en pris på opptil 300.000,- 

Vil ha SUV, automat og diesel. 

Ting som er + er 4 hjulsdrift, nøkkelfri start, hengerfeste. 

Noen tips til bra bil? Jeg er ei godt voksen dame. 

Anonymkode: 4665c...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bryr du deg om kjøreglede? Mazda CX5.

Vil du ha et godt interiør? Volvo XC60.

Er du opptatt av lave driftskostnader? Lexus UX/NX.

Anonymkode: 02d3c...c84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Nissan Qashqai. Veldig fornøyd.

Anonymkode: 5536d...ccb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville definitivt tenkt Japansk eller Asiatisk. Honda CRV går for å være driftssikkert og problemfrie biler. Toyota RAV4, eller som en annen over her nevner Mazda CX5. Vet at Mazda har hatt rustproblemer før, aner ikke om det de sliter med det fortsatt. Stefaren min hadde en 2.0 med 166 hk flott bil jeg lånte på langkjøring ved noen anledninger. Det var bensin og ikke Diesel.

Hvorfor skal du ha så dyr bil? Det finnes mange biler med dine kriterier som er noen år eldre til halve prisen.

Legg deg på en bil som enten har gått langt unner 100000 km eller en som har gått noe over. Da det pleier å være den magiske grensa hvor slitedeler må byttes.

Kom deg på prøvekjøring! Styr unna premium merkene, og franske biler. Premium fordi det er dyrt å reparere, og Fransk fordi det ofte må reppareres. Lykke til.

Endret av Luciddreamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen :)

Jeg skal først og fremst ha bilen til og kjøre til/ fra jobb, og ellers det jeg trenger på fritiden. Kjøreglede? Jeg blir glad av og kjøre en bil som fungerer bra og er komfortabel. Vil ikke ha stasjonsvogn, og vil sette meg inn i bilen og ikke ned i den. Ikke liten bil, men heller ikke stor. 

Jeg må ikke kjøpe bil til 300.000,- men det er det jeg har satt som øvre grense. Bruker gladelig mindre.

Har lett litt på finn, og sett en som kan svare til mine ønsker. Dere bilkyndige, hva mener dere om denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140932927

Ts

Anonymkode: 4665c...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar alle sammen :)

Jeg skal først og fremst ha bilen til og kjøre til/ fra jobb, og ellers det jeg trenger på fritiden. Kjøreglede? Jeg blir glad av og kjøre en bil som fungerer bra og er komfortabel. Vil ikke ha stasjonsvogn, og vil sette meg inn i bilen og ikke ned i den. Ikke liten bil, men heller ikke stor. 

Jeg må ikke kjøpe bil til 300.000,- men det er det jeg har satt som øvre grense. Bruker gladelig mindre.

Har lett litt på finn, og sett en som kan svare til mine ønsker. Dere bilkyndige, hva mener dere om denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140932927

Ts

Anonymkode: 4665c...000

Relativ stor motor, regner med at drivstofforbruk er derretter. Selv om jeg ikke har så god greie på Mitsubishi går det for å være gode biler. En ting jeg har hørt er at det kan være litt dyre deler på de bilene uten at jeg skal si det for sikkert.. her er en motor atikkel om bilen. https://www.motor.no/tester/biltester/test-mitsubishi-asx/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar alle sammen :)

Jeg skal først og fremst ha bilen til og kjøre til/ fra jobb, og ellers det jeg trenger på fritiden. Kjøreglede? Jeg blir glad av og kjøre en bil som fungerer bra og er komfortabel. Vil ikke ha stasjonsvogn, og vil sette meg inn i bilen og ikke ned i den. Ikke liten bil, men heller ikke stor. 

Jeg må ikke kjøpe bil til 300.000,- men det er det jeg har satt som øvre grense. Bruker gladelig mindre.

Har lett litt på finn, og sett en som kan svare til mine ønsker. Dere bilkyndige, hva mener dere om denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140932927

Ts

Anonymkode: 4665c...000

Tror definitivt du begynner å nærme deg noe. Den virker godt utstyrt. Vet ikke om du har behov for stort bagasjerom? Dra på en prøvekjøring da vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Luciddreamer skrev:

Tror definitivt du begynner å nærme deg noe. Den virker godt utstyrt. Vet ikke om du har behov for stort bagasjerom? Dra på en prøvekjøring da vel?

Jeg liker ihvertfall det jeg ser på den. 

Har ikke behov for stort bagasjerom, så jeg tenker jeg skal få prøvekjørt en sånn :) 

Anonymkode: 4665c...000

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitsubishi ASX...den er nesten som antikk å regne. Bil som er bygd for å nå lavprismarkedet (ASXen er blant de aller billigste bilene i USA), men tilsvarende kvalitet på interiør og deler. Den er "midt på treet" på det meste og kan jo, sånn sett, være et greit kjøpt. Men ikke et godt kjøp ut ifra mine vurderinger. :)

Anonymkode: 02d3c...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar alle sammen :)

Jeg skal først og fremst ha bilen til og kjøre til/ fra jobb, og ellers det jeg trenger på fritiden. Kjøreglede? Jeg blir glad av og kjøre en bil som fungerer bra og er komfortabel. Vil ikke ha stasjonsvogn, og vil sette meg inn i bilen og ikke ned i den. Ikke liten bil, men heller ikke stor. 

Jeg må ikke kjøpe bil til 300.000,- men det er det jeg har satt som øvre grense. Bruker gladelig mindre.

Har lett litt på finn, og sett en som kan svare til mine ønsker. Dere bilkyndige, hva mener dere om denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140932927

Ts

Anonymkode: 4665c...000

Jeg har denne, og er veldig fornøyd. Blir mest småkjøring i det daglige, men lengre i helger og i ferier. Har hatt den siden den var ny og har ikke hatt noen problemer. Har dog ikke automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2019 den 10.08, AnonymBruker skrev:

Mitsubishi ASX...den er nesten som antikk å regne. Bil som er bygd for å nå lavprismarkedet (ASXen er blant de aller billigste bilene i USA), men tilsvarende kvalitet på interiør og deler. Den er "midt på treet" på det meste og kan jo, sånn sett, være et greit kjøpt. Men ikke et godt kjøp ut ifra mine vurderinger. :)

Anonymkode: 02d3c...c84

Nå tilhører jeg middelklassen, så det går nok bra med en bil som er for antikk og regne.

På 25.3.2019 den 10.16, Fjugur skrev:

Jeg har denne, og er veldig fornøyd. Blir mest småkjøring i det daglige, men lengre i helger og i ferier. Har hatt den siden den var ny og har ikke hatt noen problemer. Har dog ikke automat

Så fint og høre.

Bil er nå kjøpt, og det ble en ASX. Jeg tror nok jeg blir veldig fornøyd. 

Anonymkode: 4665c...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...