Gå til innhold

Hjelp til å skrive en annonse

Fremhevede innlegg

Gjest hundeeier
Skrevet

Hei.

jeg har en tispe  som jeg skal sette ut på for, med planer om å sette kull på henne hvis hun blir godkjent i henhold til alle tester osv.... men jeg sliter litt med å skrive annonsen, da jeg ikke vet helt hvor jeg skal avertere hen, eller hva det bør stå i annonsen.

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Forøvrig bør du forsøke å få henne godkjent, før du legger ut en annonse. Hvis ikke, kan annonsen lyde noe slikt som dette? Overskrift: f.eks Dobermann tispe settes ut  på for (med forbehold)

Videre i annonsen: Jeg ønsker å sette ut hunden min på for, med forbehold om at hun blir godkjent mht ulike tester, her kan du nevne de ulike testene. Litt info om tispa, alder, gemytt,  helse etc. Hvis hun settes ut har jeg planer om å sette kull på henne. 

Fortell ev om du har noen reise begrensning for hvor forhjemmet bør være, f.eks. Ønsker at foreier ikke bor lenger unna enn en time fra Drammen f.eks. 

Hvis dette kunne vært noe for deg, ta kontakt for nærmere informasjon. - Legg ut Tlf nr eller e.post. Her kan de spørre deg videre om ulike spørsmål. Håper du fikk litt tips.  Du kan annonsere på Finn.no f.eks eller lokal avisen, fb.

Endret av Verv
AnonymBruker
Skrevet

Det som er viktig, er jo hva som står i kontrakten som underskrives av begge parter. Annonseteksten er ikke veldig vesentlig, bare det du skriver er riktig.

Anonymkode: b03b0...f55

AnonymBruker
Skrevet

I kontrakten fra NKK står det en del punkter listet opp. Noen av disse bør du ha med i annonsen, så en evt fôrvert blir klar over visse betingelser. Blant annet bør du liste opp hvor langt unna deg de maks kan bo, og hvor mange kull du forventer å ha på tispen før eierskapet overføres til fôrverten. Vær nøye med å få med hva fôrverten skal betale og stå for, og hva du som eier skal stå for. Forsikring, mat, dyrlegeutgifter som skal dekkes av fôrvert (for andre ting enn det som har med oppdrett å gjøre) osv.

Her er kontraktsoppsett fra NKK

https://www.nkk.no/getfile.php/13193699-1494239701/Dokumenter/Registrering/Eierskifte/SKJEMA-Forvertsavtale.pdf

Anonymkode: 4aa97...0f3

Gjest hundeeier
Skrevet
1 time siden, Verv skrev:

Forøvrig bør du forsøke å få henne godkjent, før du legger ut en annonse. Hvis ikke, kan annonsen lyde noe slikt som dette? Overskrift: f.eks Dobermann tispe settes ut  på for (med forbehold)

Videre i annonsen: Jeg ønsker å sette ut hunden min på for, med forbehold om at hun blir godkjent mht ulike tester, her kan du nevne de ulike testene. Litt info om tispa, alder, gemytt,  helse etc. Hvis hun settes ut har jeg planer om å sette kull på henne. 

Fortell ev om du har noen reise begrensning for hvor forhjemmet bør være, f.eks. Ønsker at foreier ikke bor lenger unna enn en time fra Drammen f.eks. 

Hvis dette kunne vært noe for deg, ta kontakt for nærmere informasjon. - Legg ut Tlf nr eller e.post. Her kan de spørre deg videre om ulike spørsmål. Håper du fikk litt tips.  Du kan annonsere på Finn.no f.eks eller lokal avisen, fb.

Takk for forslag, men hun er bare 12 uker så hun kan ikke testes for mer enn det hun er testet for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...