Gå til innhold

Haster!Bruke aluminiumsfolie som bakepapir?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg holder i dette øyeblikk på å bake boller, og har oppdaget at vi ikke har bakepapir.

Kan jeg bruke aluminiumsfolie som på bakeplatene i stedet?

Eller går det an å smøre selve platen og legge bollene rett på?

Er ikke verdens mest erfarne baker og håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke jeg vil anbefale deg aluminiumsfolie!

Formfett eller margarin på stekeplaten er nok et bedre alternativ! Husk at før bakepapiret gjorde sitt inntog i den norske husholdningen, var det bare smurte plater over alt!

Lykke til med baksten!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ser for meg alliminium festet under bollene...iii. Får vondt i tennene bare av å tenke på det :eeeh:

Håper bollene ble bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 år senere...

Annonse

På 17.4.2005 den 18.07, Gjest Anonymous skrev:

Jeg holder i dette øyeblikk på å bake boller, og har oppdaget at vi ikke har bakepapir.

 

Kan jeg bruke aluminiumsfolie som på bakeplatene i stedet?

 

Eller går det an å smøre selve platen og legge bollene rett på?

 

Er ikke verdens mest erfarne baker og håper noen kan hjelpe meg!

Nei. Smør stekebrettet med smør eller olje i et tynt lag. Bruk tørkepapir. Dette fungerte utmerket før vi kastet  ort penger på bakepapir. Men steke brettene bør vaskes etterpå.

Anonymkode: ff44a...94c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A National Acrobat
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ble bollene?

Anonymkode: bc3c5...514

Det er faen meg tolv jævla år siden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Smør stekebrettet med smør eller olje i et tynt lag. Bruk tørkepapir. Dette fungerte utmerket før vi kastet  ort penger på bakepapir. Men steke brettene bør vaskes etterpå.

Anonymkode: ff44a...94c

Håper at ts rakk å lese beskjeden din før bollene gikk i ovnen da :)

Anonymkode: c0292...7bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, A National Acrobat skrev:

Det er faen meg tolv jævla år siden! 

Joda (jeg er en annen AB), men andre kan ha bruk for rådet :jepp:

Anonymkode: c0292...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør egentlig ikke bruke aluminiumsfolie da aluminium kan være linket til altzheimer. Dessuten er det jo giftig uansett.

Anonymkode: cd7a9...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man bør egentlig ikke bruke aluminiumsfolie da aluminium kan være linket til altzheimer. Dessuten er det jo giftig uansett.

Anonymkode: cd7a9...daf

:skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Evilposelos skrev:

:skratte:

Jeg vet ikke veldig mye om aluminium og hva den gjør med helsa vår. Men jeg vet at en kjemistudent jeg en gang kjente gikk rett hjem fra en forelesning og kastet alle aluminiumskjelene sine i søpla og kjøpte stålkjeler i stedet. Og denne studenten levde ellers veldig sparsommelig.

Anonymkode: 1e880...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er morsomt med det?

Anonymkode: cd7a9...daf

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke veldig mye om aluminium og hva den gjør med helsa vår. Men jeg vet at en kjemistudent jeg en gang kjente gikk rett hjem fra en forelesning og kastet alle aluminiumskjelene sine i søpla og kjøpte stålkjeler i stedet. Og denne studenten levde ellers veldig sparsommelig.

Anonymkode: 1e880...5e3

Noen sier at eksponering for aluminium kan være skadelig for helsen. Men det er ingen vitenskapelige funn som støtter opp om dette.

 

Et høyt nivå av aluminium i kroppen har vist seg å gi nevrotoksiske effekter (giftig for nervesystemet), effekt på knokler og muligens forplantningsevne.

Dette skjer når mengden aluminium som inntas overstiger kroppens evne til å utskille den, ettersom aluminiumen da lagres i kroppen og kan forårsake problemer.

Noen studier har indikert unormalt høye volumer av aluminium i hjernevevet til pasienter med Alzheimer. Andre studier viser ingen korrelasjon mellom aluminiuminntak og Alzheimer.

 

Dagens forskning støtter ikke forslag om å ekskludere vanlige aluminiumprodukter. Unntaket er pasienter med nyresvikt, som bør unngå å få aluminium inn i blodstrømmen gjennom dialyse.

Aluminiumprodukter gir også store fordeler for helsen:

Aluminium i emballasje for mat og drikke gir en trygg barriere for bakterier og forurensing

“Alum” (aluminiumsulfat) bidrar til å rense drikkevann

Aluminiumforbindelser øker immunresponsen i vaksiner og medisiner

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Springfjær

HVORDAN klarer folk å finne frem så gamle tråder? Går dere bakerst i forumet for å bare finne en random tråd å dra frem? 

Endret av Springfjær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Springfjær skrev:

HVORDAN klarer folk å finne frem så gamle tråder? Går dere bakerst i forumet for å bare finne en random tråd å dra frem? 

De søker sikker etter noe på nett også dukker de sikkert opp, det har hendt meg☺

Anonymkode: 98e5e...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Springfjær
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De søker sikker etter noe på nett også dukker de sikkert opp, det har hendt meg☺

Anonymkode: 98e5e...231

Men hvorfor svare på det? Man sjekker vel datoen på ting før man skriver eller? ser det samme skjer på 100 konkuranser på Facebook hver dag å, folk som kommenterer at de vil vinne på en konkurranse hvor det står at trekningen har vært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Springfjær skrev:

Men hvorfor svare på det? Man sjekker vel datoen på ting før man skriver eller? ser det samme skjer på 100 konkuranser på Facebook hver dag å, folk som kommenterer at de vil vinne på en konkurranse hvor det står at trekningen har vært. 

Man blir nysgjerrig og vil ha nye svar.

Anonymkode: 98e5e...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man blir nysgjerrig og vil ha nye svar.

Anonymkode: 98e5e...231

Da kan man lage ny tråd.

Anonymkode: 666ed...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...