Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått en slags trojan som hele tiden gir meldinger på siden av pc med jevnlige mellomrom. Saken er at jeg ikke hadde lastet inn virusprogrammet nortan før det skjedde. Men jeg har gjort det nå, men den klarer ikke å fange det som plager pc en. Hva skal jeg gjøre for at virusprogrammet skal fange viruset som plager pcen? 

Anonymkode: 7611a...5eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva inneholder disse meldingene?

Anonymkode: df66e...421

AnonymBruker
Skrevet

det kommer popup meldinger veldig ofte, og det klarer ikke norton å fange opp. Jeg har også tatt den svært aggressive metoden fra norton til å finne virus. Det stod til og med i norton sin side om det gjaldt pop up meldinger så var det noe som jeg ikke husker ordrett hva som stod... 

Det er odds, det er damer som er naken osv... når jeg skriver nå, så kom det noe om bonus og euro og jackpot. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

det kommer popup meldinger veldig ofte, og det klarer ikke norton å fange opp. Jeg har også tatt den svært aggressive metoden fra norton til å finne virus. Det stod til og med i norton sin side om det gjaldt pop up meldinger så var det noe som jeg ikke husker ordrett hva som stod... 

Det er odds, det er damer som er naken osv... når jeg skriver nå, så kom det noe om bonus og euro og jackpot. 

Høres ut som du trenger en formatering gitt..

Anonymkode: 61d32...878

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du trenger en formatering gitt..

Anonymkode: 61d32...878

og det vil si?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og det vil si?

Slette alt og installere operativsystem på nytt. 

Anonymkode: fd23f...d91

Skrevet

Hvis det ikke er alt for lenge siden problemet oppsto kan du prøve følgende:

Gå inn på:

https://support.microsoft.com/nb-no/help/12415/windows-10-recovery-options

Velg

Gjenopprette fra et systemgjenopprettingspunkt

Velg en dato fra før problemet begynte. Dette fjerner programmer installert etter datoen du velger. Det fjerner ofte andre problemer også. 

Som regel går det greit å velge eldre datoer også. 

AnonymBruker
Skrevet

jeg har slettet nettleser loggen. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

jeg har slettet nettleser loggen. 

Det hjelper neppe. Ikke bruk nettbank eller skriv inn noen passord mens den er infisert.

Anonymkode: 30890...11b

• Liker 1
Skrevet

Bruk Firefox eller Chrome og installer uBlock Origin nettlesertillegget, så forsvinner nok de plagsomme popupsa.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg slettet nettleserloggen igår, har ikke kommet siden noen pop up meldinger.

AnonymBruker
Skrevet

det har fungert helt fint siden jeg slettet nettleserloggen, det har ikke kommet en pop up melding på skjermen. Veldig glad for at det er borte for godt.

AnonymBruker
Skrevet

Neste gang bør du si at det er nettleseren som gir popups og ikke PCen. Hvis de hadde kommet fra PCen ville det ikke hjulpet å tømme cachen.

Anonymkode: 30890...11b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

nå er jeg ikke pc freak, så det ordforrådet har jeg ikke til å benytte meg av. Trodde det var normalt og selvfølge å forstå det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...